Hlavne menu We are sorry, but magazine AMMO is suspended. Here is just read-only access to the articles archive. Some features are removed because they were outdated, pointless in read-only (voting and pools), or it was missused by spammers (comments) etc. Now the webpages aren't maintained so when something will get broken most probably it won't be fixed at all. If you liked our magazine then please make donation with paypal so we can pay for traffic on this server.

TOP Hry
01 Dyna Blaster 193 bodov
02 Mafia 171 bodov
03 Counter Strike: Condition Zero 170 bodov
04 Command and Conquer: Generals 166 bodov
05 Warcraft III:Frozen Throne 165 bodov
06 Elasto Mania 114 bodov
07 GTA III 111 bodov
08 Bulanci 93 bodov
09 Neighbours from Hell 2 90 bodov
10 Call of Duty: United Offensive 73 bodov
11 Carmagedon 72 bodov
12 Return to Castle Wolfenstein 68 bodov
13 Need for Speed - Porche 67 bodov
14 Call of Duty 65 bodov
15 BomberMan 62 bodov
Najnovsie clanky
Kvalitné služby podľa skúseností iných - TopSlužby.sk
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka 2. časť
Neverwinter nights
Children Of Bodom-Hatebreeder
Kult Duny - 6. časť (Bonus)
Kult Duny - 5. časť (Filmy, Hry)
Dobré ráno. (morc certa, hora incerta...)
Kult Duny - 4. časť (Knihy 2/2)
Stretnutie Spoločenstva Tolkiena
GRAVE DIGGER – Knights Of The Cross
Kult Duny - 3. časť (Knihy 1/2)
Kult Duny - 2. časť (Pojmy)
Kult Duny - 1. časť (Úvod)
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka
Jackass
Vsetky clanky
Airsoft - Specnaz [4 clanky]
Básne [6 clankov]
Fantázia [4 clanky]
Filmy a DVD [51 clankov]
Hardware [10 clankov]
Hry [170 clankov]
AArgon
Bloodrayne
Bulanci
Call of Duty
Call of Duty: United Offensive
Command and Conquer: Generals
Counter Strike: Condition Zero
Fellowship Of The Ring
HALO: Combat Evolved
Half-Life 2
Homeworld 2
Jurassic Park: Operation Genesis
Kuramatic
Lionheart – Legacy of Crusader
Need for Speed Hot Pursuit 2
Neighbours from Hell 2
Neverwinter nights
Painkiller
Pitfall: The Mayan andventure
Prince of Persia – Sands of Time
Quake 2 D-Day
Red Faction
Red Faction 2
Ricochet Xtreme
Rune
The Thing
Tom Clancy`s Rainbow Six 3: Raven Shield
UNREAL 2 - The Awakening
Warcraft III: Reign of chaos
Warcraft III:Frozen Throne
Woodruff and the Schnibble of Azimuth
Worms 3D
viac...
Hry, návody [6 clankov]
Hudba [8 clankov]
Internet [7 clankov]
Knihy [6 clankov]
O AMME [4 clanky]
Pandemonium [10 clankov]
Poviedky [14 clankov]
Programy [18 clankov]
Rôzne [8 clankov]
Technické [3 clanky]
Úvahy [8 clankov]
Výuka [50 clankov]
Zábava [5 clankov]
Zdravie [15 clankov]
Celkovy pocet clankov: 407
Baldur's Gate 
Hry | Dna 5.6.2001 | Censored + Shadow | 5 znamok, priemer 3.40 | 4262 videni | 725 WAP videni

Temná noc, blesky križujú oblohu, ani psa nehodno na ulicu vyhnať. A predsa... Na streche vysokej budovy sa rozrazia dvere a z nich sa vypotáca postava v plátovanom brnení. Je vidieť, že akurát prešla tvrdým bojom, sotva sa potáca. Obzrie sa a spadne na zem. Napriek tomu, že tvár jej zakrýva prilba, je vidieť, že je z niečoho vydesená. Pomaly sa plazí k zábradliu. Zrazu sa znovnu rozrazia dvere a v nich sa objaví vysoká opancierovaná postava...... Takto nejako sa začína Baldur's Gate. Svet hrdinov, mágie, drakov a pekných žien (presne vyjadrené, je to Forgotten Realms, svet TSR, to len tak na okraj). Na dennom poriadku sú úkladné vraždy, obrovské boje, pri ktorých nezomierajú len ľudia. Toto je svet, do ktorého ste po krátkom intre vhodení bez vysvetlenia, čo sa vlastne deje, alebo prečo ste vlastne vy tým vyvoleným (aj keď v tomto prípade to nie je úplne presné, ale to sa dozviete až neskôr.... v hre). Prvé, čo v hre po intre spravíte je, že si vytvoríte (poprípade importujete) postavu. Už pri tejto jednoduchej úlohe (relatívne!!) si posedíte pol až hodinku. Totižto podľa toho, akú postavu si vytvoríte a aké atribúty jej nahádžete na kockách (o tom neskôr), bude záležať ako budete ďalej v hre postupovať a aké ťažké/ľahké budú súboje s potvorami. Vo všeobecnosti platí pravidlo, že kúzelníci to majú na začiatku ťažké a ku koncu hry sa z nich stávajú Bitka v kr?me - Klikni a zv��� sasuperbytosti (aj keď v Baldur's Gate to úplne neplatí, ale o tom tiež neskôr) a naopak bojovníci to majú na začiatku ľahké a ku koncu nastávajú problémy. Samozrejme, že je tu množstvo ďalších povolaní ako napríklad zlodej, ranger alebo bard (to je potulný spevák). Každé povolanie má svoje výhody aj nevýhody. Poprípade sa dokonca dá vytvoriť aj multiclass charakter - to je taká postava, ktorá dokáže vykonávať dva povolania naraz, napríklad taká Jaheira (jedna z prvých postáv, ktorá sa spolu s Khalidom pridá ku vám, môžete ju zobrať, ale aj nemusíte. Ja osobne to vrele odporúčam, je vynikajúca.), ktorá je fighter/druid. Potom sú tu ešte ďalšie možnosti ako napríklad špecializácia kúzelníka na nejaký druh mágie. Má výhody v určitých kúzlach, ale zasa sa nemôže naučiť kúzla nepriateľskej školy, takže vôbec neodporúčam vybrať si špecializovaného mága, takých nájdete po ceste dosť. Mimochodom, ak by ste niekde našli nešpecializovaného mága, dajte vedieť, kde. Mne sa to nepodarilo. Takže s akou postavou začať? Ja osobne som si vybral mága, ale kľudne si môžete vybrať aj bojovníka alebo niečo podobné. Zlodeja neodporúčam, lebo ani poriadne nezačnete a budete mať jedného v parte (presnejšie Imoen a aj tá je vynikajúca a okrem toho je aj celkom pekná :)) a jeden zlodej v parte stačí. Takže sa treba rozhodnúť akou cestou pôjdete, či krvavého bojovníka, tichého zlodeja/rangera alebo mocného mága. Ešte si treba vybrať, aké bude vaše presvedčenie, tu máte na výber asi deväť možností od maximálne dobrého človeka cez rozličných neutrálov (za povšimnutie stojí true neutral) až po maximálneho zloducha. POZOR! na základe vášho presvedčenia sa s vami budú/nebudú rozprávať určité postavy, poprípade sa vôbec nebudú chcieť pridať ku vám do party. Tento výber je ovplyvnený aj tým, aké povolanie ste si vybrali, napríklad paladin nemôže byť ani neutrálny ani zlý, iba dobrý. Potom nasleduje hádzanie atribútov. Toto je hádam najzaujímavejšia časť výberu postavy, od nahádzaných atribútov bude záležať, koľko toho odnesiete, koľko kúziel si budete môcť zapísať do magickej knihy (pre mágov. Je dôležité, aby ste mali inteligenciu 18, lebo si nebudete môcť zapamätať všetky kúzla, čo je občas trochu frustrujúce), koľko hitpointov sa vám pripočíta ku hodu pri prechode na vyšší level alebo ako budú na vás ľudia reagovať a aké budete mať ceny v obchodoch. Sústreďte sa hlavne na to, čo potrebuje vaša postava, napríklad mágovi je jedno aký je silný (aj keď... keď dojdú kúzla, treba siahnuť ku palici alebo dýke, ale to vážne keď už nič iného nezostáva. Alebo nechcete zbytočne míňať kúzla na slabých protivníkov. A navyše, nájdete kopec vecí, čo vám zvýšia silu alebo iné atribúty, ale našiel som iba jednu knihu zvyšujúcu inteligenciu). Potom sa treba sústrediť na konštitúciu. Tá určuje, ako som už vyššie spomínal, koľko hitpointov navyše vám pribudne pri prechode z levelu na level. Potom je ešte dobre pozrieť sa na agilitu, ktorá určuje úspešnosť zásahu a hlavne obranné číslo, čo je strašne dôležité. Ostatné atribúty môžete viacmenej prehliadnuť, aj keď nie úplne. Na čo sa ale môžete úplne vybodnúť je charisma. Totižto v hre je dosť postáv, čo majú vysokú charismu a ešte nájdete veci, ktoré pridávajú až +2. Napríklad Imoen, ktorá má základnú charismu na 16, po zvýšení magickou knihou má 17 a ešte ak k tomu pripojíte Algernons cloak, má hneď 19 a to vám poviem, je hneď žúžo obchodovať. A ešte keď dosiahnete obľúbenosť na 20, tak je to ešte lepšie. K tej obľúbenosti, za určité činy nedostanete len zlato, experience body alebo predmety, ale vám môže stúpnuť aj vaša obľúbenosť (príkladom je taká záchrana chlapca z majáku. Stretnete matku, ktorá sa bojí o svojho chlapca, ktorý je v majáku. Prijdete tam, zabijete pár vlkov, prijdete k mamičke a je to, obľúbenosť vám stúpla o 1). Zvýšenie obľúbenosti je dosť náročné, stúpa iba pomaly po jednom alebo dvoch bodíkoch. Zato stratiť ju nie je problém, stačí zabiť nejakého vojaka v meste alebo obyčajného roľníka, kľudne vám obľúbenosť klesne aj o 10 bodov, takže bacha na to, čo robíte, aj keď ku koncu hry je to dosť problematické. Nikdy nezabúdajte, že protivníka môžete omráčiť, nemusíte ho zabiť, stačí mať namiesto zbrane iba prázdnu ruku a chlapík ľahne, toto vám neuveriteľne pomôže v poslednej kapitole, keď po vás pôjde mestská polícia v Baldur's Gate a vy si tam budete musieť vybaviť zopár vecí. Potom si ešte vyberiete zopár vecí ako meno alebo zvuky (dokonca si môžete nahrať aj vlastné. Tomu hovorím totálne stotožnenie sa s osobnosťou:)) a hajde do hry. Po preskúmaní baní sme sa dostali až na samý spodok, kde sme našli pôvodcu problémov v Naskheli - mág Mulahey bol tvrdý protivník, ani nie tak sám o sebe, ale jeho pomocníci, ktorých vyvolal... Našťastie pár kúziel a kúzelník Xan, ktorého sme našli hneď vedľa Mulaheyovho bytu, nám pomohlo. Mulahey ešte tesne pred smrťou prosil o milosť, ale taký podliak ako on si nezaslúži nič viac ako smrť mojím mečom. Z hlbín Naskhelských baní sme vyšli tajným Mulaheyovým východom. Objavíte sa v meste Candlekeep, čo je vlastne najväčšia knižnica na Sword Coast, do ruky dostanete zopár zlaťákov, aby ste sa pripravili na ďalekú cestu. Určite si povšimnete, že okolie je prekrásne namaľované. Domy, stromy a ľudia, všetko, čo sa môže hýbať sa hýbe. Ale Candlekeep nie je jediná pekná lokácia, nájdete ich po celom Sword Coast plno, napríklad jaskyňa wyvernov, kde sa okrem dvoch veľkých exemplárov nachádza aj jeden obrovitánsky, zaberajúci polku obrazovky... Našťastie je mŕtvy, takže už nebude robiť problémy. Celkovo exteriéry aj interiéry sú prekrásne namaľované, v prírode čvirikajú vtáky, občas vám nejaký preletí nad hlavou (niekedy aj pospiatky!). V mestách zasa počuť ruch, kamenné podlahy sú nakreslené do posledného detailu, koberce tiež. Normálne sa čudujem ako to tí ľudia v tak malom rozlíšení (640x480) dokázali, tak pekne všetko vykresliť. A potom ešte tie potvory... Klobúk dole pred tým, kto ich vymýšľal, kreslil a rozpohyboval. Hádam jediný problém je, že tu existuje len 8 základných smerov, ktorými sa postavy môžu pohybovať a to je trošku škoda. Ďalšou peknou vecou sú portréty postáv, už na začiaku si môžete vybrať z niekoľko rozličných typov xichtíkov a potom poniektoré, ktoré stretnete v hre tiež stoja za to, taká Imoen... alebo Jaheira, alebo Branwen... Samozrejme, že sú tu aj chlapské xichty, ale to sú typickí bojovníci, mágovia alebo blázni. Vážne, niektoré portréty vyzerajú ako keby majiteľa toho xichtu práve pustili z blázinca. Čo som to....? Aha. Hra beží síce v 640x480, ale ešte máte okolo hlavného herného okna kopec vecí. Na ľavej strane sú ovládacie tlačítka: Batoh, kúzla, menu atď. Na pravej strane sú portréty postáv, ktoré máte v družine a naspodku je ešte lišta zo slotmi pre zbrane, predmety, špeciálne schopnosti a kúzla. A ešte dialógové okno, ktoré má tri veľkosti a objavujú sa v ňom všetky hlášky, rozhovory, počas bojov kto koho trafil/netrafil a za koľko hitpointov, kto čo zakúzlil alebo koľko experience pointov získala skupina. Po ceste popri pobreží sme narazili na pútnika, ktorého prepadla horda Gnollov. Ako správni hrdinovia sme sa mu rozhodli pomôcť. Po krátkom boji sme sa s pútnikom zoznámili a boli sme prekvapení. Bol to Dritz, jedna z najznámejších postáv Forgotten Realms, skvelý šermiar. Nechcem vyzerať ako nevďačný, ale Imoen si na ňom zgustla a vylovila mu z batohu (samozrejme, že potajme) dva meče +3. Ešte dobre, že si nás nevšimol, lebo by z nás narobil sekanú a behom niekoľko sekúnd narobil večeru pre vlkov. Khalid s Minscom sa potešili novým zbraniam a hneď si ich aj vyskúšali na pár vlkoch... bola z nich výdatná večera. Z tých vlkov myslím. Boj prebieha real-time, jednoducho narazíte na partičku potvor, tak do nich režete alebo na ne zosielate kúzla, kým nepadnú. No nie je to úplne tak, je tu určitý systém kôl. Každá zbraň má určitý počet útokov za kolo. Jedno kolo trvá asi 10 sekúnd (s týmto som si nie istý, ale je to tak dáko) a rozličné obranné kúzla majú trvanie určené podľa týchto kôl. A je tu ešte jedna malá výhoda, môžete zapauzovať hru pomocou medzerníku, rozdať príkazy jednotlivým postavám (ty zaútočíš na toho, ty na hentoho a ty začaruješ magical missile na tamtoho), odpauzujete hru a reže sa ďalej. Je to veľmi dobrá vec, strašne to pomáha najmä pri veľkých bitkách (keď sa na mňa vyhrnulo asi 40 goblinov, čo sú nie moc silné potvory, začalo mi to "mierne" trhať, tak som pauzol hru rozdal príkazy, uhol pohľadom mimo bojisko a sledoval dialógové okno. Keď bolo po boji mrkol som na bojisko, to vám poviem, to bol masaker...), poprípade, keď potrebujete zmeniť typ šípov alebo zbraň. Aby som nezabudol, ak sa prepnete do inventára postavy, hra sa automaticky odpauzuje, čo dokáže občas popliesť človeka, že prečo zasa zomrel. Pri skúmaní priestorov južne od High Hedge som natrafil na pološialeného muža, ktorý si myslel, že naňho prehovorilo kura. Slušne som ho poslal do najbližšieho blázinca a išiel som sa tam pozrieť, možno to bol nejaký milý démon, ktorého by som mohol zabiť... Aké bolo moje prekvapenie, keď na mňa naozaj prehovorilo kura. Konkrétne kričalo, aby som ho zachránil pred vlkom. Vlk padol a z kuraťa sa vykľul Melicamp, učeň mága sídliaceho v High Hedge, ktorý sa pohral s nejakými kúzlami a premenil sa na kura. Holt, taký je život kúzelníka. Zobral som ho na liečenie ku jeho majstrovi, ale ako som za chvíľu zistil, nebol to jeho majster. Nakoniec sa z toho vyvinula dosť srandovná historka, aspoň pre mňa. Melicamp ešte občas zahrabne nohou a sústavne sa obzerá po dážďovkách. Vyzerá to, že aj keď sa mágovi podarilo premeniť telo, mozog zostal naďalej slepačí. Mágia je ďalšou silnou devízou hry. Na to, aby mág/klerik/druid mohol začarovať nejaké kúzlo, musí ho mať najpr zapísané, či už vo svojej magickej knihe, alebo na zvitku (ten je iba na jedno použitie, ale dajú sa z neho zapísať kúzla do knihy. Toto platí iba pre mága, klerik a druid získavajú kúzla pri postupe z levelu na level úplne automaticky.). Ak ho má v knihe, musí si ho ešte zapamätať a až potom ho môže zakúzliť. Zapamätávanie (memorovanie) funguje asi takto: Mág si môže zapamätať rozličný počet kúziel, počet týchto kúziel záleží od levelu mága (napríklad mág level 1 si môže zapamätať 1 kúzlo prvého stupňa, čo je pravdupovediac na dve veci. Hovno a nič.), každé dva levely si budete môcť zapamätať kúzla vyšších levelov (na treťom leveli si môžete zapamätať 1 kúzlo druhého stupňa.), môžete nájsť aj magické artefakty, ktoré zvýšia počet miest na zapamätanie. Takže zvolíme si kúzlo, ktoré si chceme zamemorovať a .... .... a ide sa spať. Na to, aby si mág/druid/klerik zapamätal kúzlo, musí sa vyspať 8 hodín a až potom ho môže začarovať. Trochu zložité, ja viem, ale má to svoje určité kúzlo. A navyše musíte dopredu rozmýšľať, aké kúzlo sa vám zíde, a ktoré je nanič. Ešte trochu ku kúzlam. Niektoré kúzla (napr. Magic Missile) sú ovplyvnené levelom čarujúceho. V podstate platí pravidlo, čím vyšší level, tým silnejšie kúzlo. Napríklad Chromatic Orb má pri každom leveli iný účinok aj inú silu, raz paralyzuje nepriateľa, inokedy ho zmrazí. Život mága ale zasa nie je taký jednoduchý, existujú totižto tzv. saving throws, čo značí, že ak niekto má saving throw, kúzlo neúčinkuje alebo má minimálny účinok. Ako sa kúzlo zachová, ak sa niekomu podarí saving throw, je napísané priamo v popise kúzla. A ešte existujú aj odolnosti a rezistencie voči kúzlam. Napríklad taký Dritz je nezasiahnuteľný, žiadne kúzlo ani bodové ani plošné nefungujú, ale je to viacmenej pochopiteľné. Horšie je, keď na nejakého nepriateľa nefungujú kúzla, to je potom strašne veľa krvavej roboty pre bojovníkov. Po vstupe Do Baldur's Gate ma hneď pri bráne zastavil Elminister, jeden z najmocnejších mágov môjho sveta. Vyjadril žiaľ nad stratou môjho adoptívneho otca a poznamenal niečo o mojej krvi a o tom, že sa mám brániť jej volaniu. Ako obyčajne, nepochopil som z toho skoro nič, ale aj tak mi Elminister pomohol. Povedal mi, komu môžem dôverovať, čo je v tak veľkom meste veľmi dobre vedieť. Postupovanie postáv z levelu na level je klasické... Zbierate experience pointy za zabíjanie potvor (napríklad za medveďa dostanete okolo 600 XP) alebo za plnenie questov. V hre je množstvo sub-questov, ktoré môžete, ale nemusíte plniť. Skoro vždy z toho totižto niečo kvapne, či už XP alebo nejaký ten predmet, poprípade rada, ktorá pomôže ďalej. Náplňou questov je množstvo vecí od klasického zabíjania potvor, cez zachraňovanie chlapcov až po vyťahovanie mŕtvej mačky z vodopádu (tento quest je obzvlášť zaujímavý. Nad vodopádom som najšiel malé dievčatko, ktorému spadlo do vodopádu mačiatko a chcelo po mne, aby som sa pozrel, či sa mu niečo nestalo. Vo vodopáde je naozaj mačiatko, ale mŕtve, ako ináč. Tak som ho zobral a doniesol ku dievčatku obrnený proti návalu sĺz. Aké bolo moje prekvapenie, keď to dievčatko skomentovalo slovami: "No čo, už to raz spravilo, otecko ho len musí znova oživiť..."). Keď nazbierate určitý počet XP, môžete zvýšiť postave level. Pri prechode na vyšší level sa postave zvýši aj počet Hitpointov. O koľko sa postave zvýšia Hitpointy, záleží od toho, aká je profesia a aj od šťastia. Totižto to, koľko Hitpointov dostane, sa rozhoduje hodom kockou, poprípade mnohostenom. Napríklad bojovník hádže 10 stennou kockou, čiže môže získať maximálne 10 HP plus bonus za konštitúciu. Mág hádže iba 4 stennou kockou. Preto je dobré si prechode na vyšší level hru uložiť a hádzať dovtedy, kým nedosiahnete maximálny počet HP. Možno sa vám bude zdať triviálne, takto sa zabávať, ale neskôr uvidíte účinok, predsa len 7 - 8 HP naviac dokáže dosť pomôcť. Ach áno, aby som nezabudol, je tu jedna maličkosť. Maximálny počet XPčok je 89000, čo znamená, že sa nedostanete nad 6 - 7 level. Bohužiaľ, získať 89000 XP nie je až taký problém, čiže asi v 3/4 hry budú všetky vaše postavy na maximálnom leveli a ďalej vás už bude hnať len túžba po poznaní, čo sa to vlastne stalo a kto ste. A to, že je to poriadna motivačná sila, to vám teda poviem. Pri potulkách po CloakWoode som narazil na chlapíka, ktorý cvičil wyvernov, aby prepadávali karavány, poslal som ho tam, kam patril, čiže do pekla. Potom som narazil na rangera, ktorý išiel loviť wyvernov a chcel sa ku mne pridať, poďakoval som mu za radu a išiel som svojou cestou. Mimochodom za hlavu wyverna bola vypísaná odmena 2000 zlatých, čo je celkom lákavé. Po nejakom čase som narazil na jaskyňu a čo v nej nevidím. Wyverni. Tak som im ukázal svoje meče a pár bleskov, zobral som hlavy, obzrel som si interiér (Bol tu ešte jeden wyvern asi 50 metrov dlhý, ale našťastie mŕtvy) a išiel som vymeniť hlavy za peniaze. Chlap mi pogratuloval k môjmu úspechu, vyjadril obdiv nad mojou odvahou a dal mi peniaze. Padli v najbližšom obchode, ale poslúžili dobre. Oceľ cvengá, každé kúzlo má svoj vyvolávací rituál aj magické slová, vtáky čvirikajú, voda hučí, jednoducho zvuky sú prekrásne. Každá potvora má svoj bojový pokrik, výkrik pred smrťou, jednoducho chlapci z Black Isle sa vyhrali, najali si partičku dobrých zvukárov, zavreli sa na týždeň do nahrávacieho štúdia a bolo to prekrásne ozvučenie, jednoducho super. Každá vec má zvuk pri zdvihnutí zo zeme, pri boji sa ozývajú zvuky dopadajúcej ocele, výkriky umierajúcich a zranených sa ozývajú po bojisku. Je to vážne krása. Hudobne na tom hra tiež nie je zle, rozličné melódie sa striedajú, typické stredoveké veselé. Najviac ich počuť v krčmách, ale na cestách tiež nejakú započujete, aj keď nie nadlho. Ale predsa, mohlo to byť trošku dlhšie, ale aj tak si vás melódie získajú a radi si ich vypočujete znova. Videá v hre sú všetky renderované, žiadni herci, aj keď o pohyb tu nie je núdza. Väčšinou sú pri prechode do nejakej dôležitej lokácie, ako napríklad Naskhel alebo Baldur's Gate. A potom je tu ešte koncové video, ktoré viac zmätie ako vysvetlí... ale aj to je spôsob. Pri výpravách po okolí Naskhelu som narazil na malého chlapca, ktorý hľadal svojho psa. Sľúbil som mu, že mu ho privediem. Aby ma spoznal, dal mi jeho hračku. Psa som našiel bez škrabanca, zobral som ho so sebou a priviedol ho ku chlapcovi. Už keď som psa našiel, udivila ma jeho veľkosť. Keď som psa doniesol ku chlapcovi, chlapec sa premenil na démona, pekne mi poďakoval a otvoril si dimenzionálnu bránu do svojho sveta. Asi minútu som sa nemohol pohnúť z miesta a celý deň mi vŕtalo hlavou, čo to pre boha bolo. Čo povedať na záver? Baldur's Gate je jedna nádherná, prepracovaná RPG hra, od ktorej, keď sa zahĺbite, sa len tak ľahko neodtrhnete. Kým nezistíte, kto je vaším pravým otcom, ako je to vlastne so Sarevokom a prečo za všetkým tým svinstvom stojí Iron Throne, nebudete môcť pokojne spávať, jednoducho ako droga. Ešte treba spomenúť, že hra podporuje aj multiplayer, čo je tiež určité čaro, keď sa zozbiera partička dobrodruhov a spolu prechádzajú celým svetom. Výhodou je, že si každý môže vytvoriť postavu podľa vlastných predstáv, v čom spočíva sila tohto typu hry. Takže ak ste aspoň raz hrali nejaké RPG a páčilo sa vám, je to skvelá voľba. Ak ste nikdy RPG nehrali a máte chuť to skúsiť, je Baldur's Gate skvelá príležitosť. Hodnotenie: 9/10


Bitka v kr?me - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa
Najnovsie clanky od tohto redaktora