Hlavne menu We are sorry, but magazine AMMO is suspended. Here is just read-only access to the articles archive. Some features are removed because they were outdated, pointless in read-only (voting and pools), or it was missused by spammers (comments) etc. Now the webpages aren't maintained so when something will get broken most probably it won't be fixed at all. If you liked our magazine then please make donation with paypal so we can pay for traffic on this server.

TOP Hry
01 Dyna Blaster 193 bodov
02 Mafia 171 bodov
03 Counter Strike: Condition Zero 170 bodov
04 Command and Conquer: Generals 166 bodov
05 Warcraft III:Frozen Throne 165 bodov
06 Elasto Mania 114 bodov
07 GTA III 111 bodov
08 Bulanci 93 bodov
09 Neighbours from Hell 2 90 bodov
10 Call of Duty: United Offensive 73 bodov
11 Carmagedon 72 bodov
12 Return to Castle Wolfenstein 68 bodov
13 Need for Speed - Porche 67 bodov
14 Call of Duty 65 bodov
15 BomberMan 62 bodov
Najnovsie clanky
Kvalitné služby podľa skúseností iných - TopSlužby.sk
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka 2. časť
Neverwinter nights
Children Of Bodom-Hatebreeder
Kult Duny - 6. časť (Bonus)
Kult Duny - 5. časť (Filmy, Hry)
Dobré ráno. (morc certa, hora incerta...)
Kult Duny - 4. časť (Knihy 2/2)
Stretnutie Spoločenstva Tolkiena
GRAVE DIGGER – Knights Of The Cross
Kult Duny - 3. časť (Knihy 1/2)
Kult Duny - 2. časť (Pojmy)
Kult Duny - 1. časť (Úvod)
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka
Jackass
Vsetky clanky
Airsoft - Specnaz [4 clanky]
Básne [6 clankov]
Fantázia [4 clanky]
Filmy a DVD [51 clankov]
Hardware [10 clankov]
Hry [170 clankov]
AArgon
Bloodrayne
Bulanci
Call of Duty
Call of Duty: United Offensive
Command and Conquer: Generals
Counter Strike: Condition Zero
Fellowship Of The Ring
HALO: Combat Evolved
Half-Life 2
Homeworld 2
Jurassic Park: Operation Genesis
Kuramatic
Lionheart – Legacy of Crusader
Need for Speed Hot Pursuit 2
Neighbours from Hell 2
Neverwinter nights
Painkiller
Pitfall: The Mayan andventure
Prince of Persia – Sands of Time
Quake 2 D-Day
Red Faction
Red Faction 2
Ricochet Xtreme
Rune
The Thing
Tom Clancy`s Rainbow Six 3: Raven Shield
UNREAL 2 - The Awakening
Warcraft III: Reign of chaos
Warcraft III:Frozen Throne
Woodruff and the Schnibble of Azimuth
Worms 3D
viac...
Hry, návody [6 clankov]
Hudba [8 clankov]
Internet [7 clankov]
Knihy [6 clankov]
O AMME [4 clanky]
Pandemonium [10 clankov]
Poviedky [14 clankov]
Programy [18 clankov]
Rôzne [8 clankov]
Technické [3 clanky]
Úvahy [8 clankov]
Výuka [50 clankov]
Zábava [5 clankov]
Zdravie [15 clankov]
Celkovy pocet clankov: 407
Fallout 2 
Hry | Dna 30.3.2001 | Shadow + Censored | 49 znamok, priemer 2.04 | 2807 videni | 597 WAP videni

Poznáte Fallout? Asi áno, však je to legendárna hra. A dočkala sa aj pokračovania pod názvom, ako ináč, Fallout 2. Dej sa odohráva 80 rokov po tom, ako Vault Dweller opustil Vault 13 a porazil Mastera. Momentálne si veselo chrupká meter a pol pod zemou a nič pozemské sa ho netýka. Zato v jeho dedine, ktorú založil a pomenoval Arroyo to ide s produkciou jedla dole vodou. Preto má byť vyvolený (the Chosen one) vyslaný do púšte aby našiel legendárne zariadenie G.E.C.K. (Garden of Eden Creation Kit), ktoré má vraj schopnosť urobiť aj z tej naväčšej púšte úrodnú krajinu. Najprv ale musí prejsť cez chrám plný nástrah a potvor, aby dokázal, že on je ten vyvolený. Toto by bola v skratke úvodná zápletka. Neskôr sa príbeh ešte viac zamotá príchodom Enklávy, ale to vám nejdem prezrádzať, nemalo by to zmysel a hra by stratila svoje čaro. Ak ste videli, poprípade hrali Fallout jednotku, tak vás výber postavy a začiatok (prvých tridsať sekúnd) neprekvapí, totižto všetko je také isté ako v jednotke, engine je síce mierne vylepšený, ale ja som si nevšimol moc zmien až na to, že hra už nedokáže bežať aj pod DOSom. Prvá zmena, ktorá udrie do očí, je pri výbere postavy. Je tu oveľa viacej skillov a traitov, do ktorých patria aj chuťovky ako bloody mess (len pre pobavenie, súper zomrie tou najkrvavejšou cestou) alebo sexappeal (priťahuje postavy opačného pohlavia, ale odpudzuje postavy toho istého pohlavia). Medzi skilly patria už tradičné ako small weapons (malé zbrane ako pušky alebo pištole, mimochodom, sem patrí aj Gaussová puška, podľa mňa najsilnejšia zbraň v celej hre, na ňu sa nechytá ani gatling laser a turboplasma rifle), big weapons (veľké zbrane ako rotačné guľomety alebo raketomety) a energy weapons (energetické zbrane ako plazmová a laserová puška) ale aj stealing (kradnutie, vééééééľmo užitočné) alebo barter (ako dobre dokážete obchodovať). No jednoducho si môžete vytvoriť postavu podľa svojho gusta (ja preferujem perfektného zlodeja, ktorý dokáže gaussovou puškou streliť do oka z 20 štvocovej vzdialenosti, ale vie aj vypáčiť zámok alebo opraviť nejakú tú elektroniku). Do vlastností patrí aj 7 hlavných atribútov, a to sila, výdrž, obratnosť, inteligencia, charizma, vnímavosť a šťastie. Každá z týchto vlastností má nejaký účinok na vašu postavu. Tag napr. sila ovplyvňuje, koľko toho môžete naraz niesť, ale aj aké poškodenie spôsobíte pri útoku holými päsťami, popr. rôznymi sečnými/bodnými zbraňami. Vysokú vnímavosť by mali mať ostrostrelci, lebo zvyšuje presnosť streľby a dosť často si všimnete to, čo by si charakter s malou vnímavosťou v žiadnom prípade nevšimol, ani keby mu to preletelo popred nos, popr. cez hlavu (na túto schpnosť dávam najviac hneď po inteligencii a charizme). Obratnosť je potrebná pri bojoch na päste, poprípade zuby, ale aj pre vysoký počet action pointov. Action pointy použijete pri bojoch, lebo tie sú na rozdiel od zvyšku hry ťahové, ak ste hrali Ufo alebo Panzer Genral, tak viete, o čom vravím, pre tých ostatných, raz idete vy a robíte, čo sa dá (streľba, útek apod.), potom zasa súper a spolubojovníci. Keď spomínam spolubojovníkov, končne ich môžete mať v partii viac ako dvoch (to bolo v jednotke, Ian a Dogmeat). Najvyšší možný počet spolubojovníkov je ale 5, ale aj tak je to dosť veľká bojová pomoc. Ja osobne som mal v partii po celý čas Sulika, potom Cassidyho, Marcusa, Gorisa a menil som buď Mirona alebo Vica. Neskôr som do partie pribral ešte K 9, obdoba Dogmeata, ale bohužiaľ až ku koncu hry, takže mi so svojimi zubami moc nepomohol. Zo začiatku mi Sulik pomohol už len tým, že perfektne narábal s nožom, takže nepotreboval náboje, ktorých je zo začiatku vždy málo. Potom prišli ďalší ľudia s inými skillmi (napr Marcus spojený s raketometom je smrteľná kombinácia, bohužiaľ nielen pre nepriateľov, ale aj pre vás a členov skupiny, a to nespomínam, keď mal v ruke rotačný a ja som stál pred ním, ešte dobre, že som na sebe mal power armor) a potom aj odišli, či už pri súbojoch (zatrepali kopytami, poprípade aj labami), alebo som ich nechal niekde v púšti, lebo som ich nepotreboval a nahradil som ich niekým lepším. Konečne môžete spolubojovníkom nastaviť agresivitu, aké zbrane a brnenia majú používať, popr. kedy a aké drogy majú používať (bacha na Sulika, ten míňa drogy ako keby to bola voda, a potom sa nečudujte, že sústavne zdochýna na absťáky). Konečne to domysleli a so spolubojovníkmi sa dá normálne bojovať, nielen sa spoliehať na to, že CPU to nejako vyrieši. Do hry pribudlo aj množstvo zbraní, ako už spomínaná Gauss rifle, alebo Solar scorcher (dá sa nájsť na špeciálnom mieste s názvom Guardian of unknown niekde v púšti a je to v podstate laser fungujúci na svetlo) poprípade aj také vychytávky ako Mauser alebo klincovačka. V hre je aj množsvo výbušnín, ale nevšimol som si žiadne nové, takže veci typu nukleárny granát sa nekonajú (však komu by sa chcelo trepať 29 kilo čistého uránu, aby mohol odpáliť jeden blbý granát (pre nechápavých 29 kilo uránu je množstvo potrebné na rozbehnutie jadrovej reakcie, potom do nej môžete dať od gramu až po všetok urán na svete a účinok bude zhruba rovnaký, čiže boooom, svetlo, hríbik a rádioaktivita. Otázna je sila výbuchu:))) )). Mapa územia sa oproti minulu tiež dosť zväčšila a pribudlo niekoľko miest. Fallout 2 sa odohráva v severnej časti ameriky (USA) a z minulého dielu sú tu len Vault 13 a 15 a premenované Shady Sands (teraz sa to volá New California Republic a majú niečo na štýl komunizmu). Keďže sa zväčšili vzdialenosti na cestovanie a spomalil sa krok Chosen ona, oproti jednotke jeho pochod vyzerá ako keby mu odpadli nohy. Našťastie sa po splnení jedného questu dá kúpiť auto a cestovanie je hneď rýchlejšie. Keď už spomínam questy, v hre je ich obrovské množstvo od jednoduchých, typu dones mi toto z miesta XYZ, až po také, typu vyvraždi nepriateľskú rodinu alebo choď do starej vojenskej základne a dones mi o nej nejaké info (netreba vravieť, že základňa je vynikajúco opevnená z vyzbrojená). V hre sú len dva podstatné questy, a to nájsť G.E.C.K. a doniesť ho do Arroya a zničiť Enklávu. Ostatné questy slúžia najmä na to, aby ste si vylepšili postavu (je za ne oveľa viacej experience pointov ako za zabitie potvory, teda väčšinou) a získali nejaké tie lepšie zbrane. Navštívite dokonca aj Brotherhood of Steel a po jednom DOSŤ obtiažnom queste sa pripojíte do ich radov, dostanete sa do ich špeciálneho zariadenia, kde si budete môcť vylepšiť vlastnosti, ale až po tom, ako nájdete pamäťové moduly s informáciami ako zvýšiť tú či onú vlastnosť. Bolo by odo mňa pekné spomenúť, čo za zvuky a hudbička ku celému tomuto šialenstvu hrá. Zvuky sú celkom obstojné a sú aj dosť dôveryhodné, zaujímalo by ma, či nahrali originálny zvuk Desert Eagle a použili ho v hre alebo je len taký vymyslený. Každá potvora má svoje vlastné zvuky a typy výkrikov pri zasiahnutí alebo útoku, len škoda, že nie sú nahovorené všetky texty, ale iba niektoré. Zasa je to aj výhoda, lebo potom by sa hra nezmestila len na jedno Cedlo (plná inštalácia má okolo 600 MB). Hudbičku som veľmi nepostrehol, iba pri cestovaní po mape, najmä ak cestujete autom, hrá vám k tomu vynikajúca buyzička, na čom sme sa s CENSOREDom jednohlasne zhodli. V lokáciach ako mestá, popr. náhodné bojiská tvorí zvukovú kulisu najmä hvízdanie vetra a chrapot zomierajúcich, ale občas zaznejú na pozadí nejaké tie zblúdilé tóny, škoda tej muziky, keby bola o niečo lepšia, mohol to byť dokonalý orgas. V hre je jeden odporne obrovský bug (odhliadnuc od tých malých ako napr., že môžete kúpiť auto bez toho, aby ste splnili potrebný quest alebo sa nedá doniesť protilátka proti jetu doktorovi (jet je neuveriteľne návyková droga)), a to, že sejvovanie trvá skoro päť minút, čo sa s Falloutom jedna nedá porovnať (10 - 20 sekúnd). Človeka nedokáže nasrať nič viac, ako keď po tvrdom boji s partiou Enklávakov mu spadne hra pri sejvovaní a sejv aj pobití enklávaci sú v prdeli (doslova a dopísmena, skoro). V takýchto momentoch som mal tendencie chytať berserk, ešte štastie, že vtedy do mňa nikto ani necekol, lebo by dostal cez hubu (teda možno :)) ). Čiže prvé, čo by ste mali spraviť, je stiahnuť zo siete nejaký patch (jedno aká verzia, všetky urýchlia sejvovanie), ktorým nielenže zrýchlite sejvovanie (a možno aj loadovanie, ale to som si nie istý), ale vyriešite aj niektoré problémy typu nedá sa doručiť Jet antidote, lebo spadne program. Fallout 2 je aj napriek spomínaným bugom veľmi kvalitná hra a každý, čo má rád RPG alebo hral Fallout jednotku, by si ju nemal nechať ujsť, určite ho zabaví na pár týždňov, čo je pri dnešnej priemernej hracej dobe malý zázrak. Hodnotenie: 9/10 CENSORED: Osobne sa Shadowovi nečudujem, že hudbu nepostrehol, lebo tá má od Rammsteinu rozhodne ďaleko. Určite ešte v Arroyu je tá hudba jednoznačne ozaj dobre vymyslená. Ono tá hudba, to je v podstate kapitola sama o sebe (hneď vysvetlím). Napr. Diablo má peckovú hudbu. Tá vznikla asi tak, že sa zišli nejakí maníci, poriadne sa vyšantili a nahrávku hodili šéfovi na stôl. Vo Falloute asi nenájdete nejaký hudobný nástroj ako napr. gitara. Neviem to presne definovať, ale vo Falloute je tá hudba hraná na nejakých domorodských alebo iných netradičných nástrojoch. Skôr ako melódiu si totiž uvedomíte zvuky. Sú to nejaké bubny, píšťalky alebo drevené paličky (teda konkrétne v Arroyu) a sem tam aj spev. Trochu sa to podobalo na Stingovu Desert rose. OK, takže máme zvuky, sem tam niekto zaujúka a ďalšou časťou sú... no, zvuky prostredia. Niečo zalomozí, ozve sa pišťanie s ozvenou, potom akoby padlo pár kvapiek do vody (asi niekde v jakyni, má to efekt). V Arroyu z času na čas zabreše pes, v Klamathe skoro furt pištia myši a nie som si istý, ale niekde som počul asi aj sovu. Na opustených miestach/bojiskách sa dakedy ozvú aj "škorpioňácke" alebo "gekónske" zvuky. Je to taký blbý humusácky šramot alebo čo. Ešte napr. v Dene akoby si niekto občas klepol po odkvapových rúrach, Shadow už spomínal vietor... Taká netradičná muzička, ale kto jej príde na chuť, má postarané o zážitok naviac. Jediná hudba v "normálnom" ponímaní je akurát keď cestujete autom. Mne sa zdá Fallout spravený dosť geniálne a vedel by som sa o ňom rozplývať poriadne dlho. Neviem, či to má význam, keď engine je skoro ten istý, ale v recenzii na Fallout 1 sa mi to zdalo trochu odfláknuté. V bojoch, ak sledujete svoju postavičku, môžete jasne rozoznať ako asi ten-ktorý zásah bolel. Buď sa len trochu ohne/nakloní, môže ho to "rozhádzať" trochu viac alebo spadne. Spadnúť môže len tak, alebo si ešte oplieska hlavu o zem dvakrát, môže ho ešte odhodiť alebo jednoducho spraví papuliaka. Mierenými ranami môžte protivníkom okýptiť končatiny, či zbaviť ich niektorých zmyslov. Raz, keď som bojoval s gekónmi, dal som jednému "do koulí" a omdlel=boj sa skončil. Ale keď sa prebral, znovu sa veselo vrhol na mňa. ATĎ. ATĎ. ATĎ... . . . Ešte posledné slová. S tým časom sejvovania je to fakt nechutné, ale 5 min. je rozhodne prehnané. Mám isté pochybnosti ohľadom Shadowovho systému (Wokná), lebo mne Fallout padol len keď sa mi pošahali savy. A ešte krátko predtým, ako sa mi dostala do ruky táto recenzia, nainštaloval som Fallout na defragmentovaný disk. Možno je to tým, možno nie, ale sejvy hneď chodili rýchlejšie (do 1 min.). Zn: P-75, 16MB Ram. Pre mňa: 9,5/10


Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa
Najnovsie clanky od tohto redaktora
Podobne clanky