Hlavne menu We are sorry, but magazine AMMO is suspended. Here is just read-only access to the articles archive. Some features are removed because they were outdated, pointless in read-only (voting and pools), or it was missused by spammers (comments) etc. Now the webpages aren't maintained so when something will get broken most probably it won't be fixed at all. If you liked our magazine then please make donation with paypal so we can pay for traffic on this server.

TOP Výuka
01 Maľované krížovky 103 bodov
02 OpenGL, lákadlo 38 bodov
03 MySQL (+ použitie Visual C++ a PHP) 28 bodov
04 OpenGL, časť 1 21 bodov
05 Huffmanove kódovanie 19 bodov
06 Pascal, časť 1 18 bodov
07 Ako tlačiť s HP 16 bodov
08 Základy HTML časť 2 16 bodov
09 Základy HTML časť 3 13 bodov
10 Hry pre nenáročných + zdrojáky 10 bodov
11 OpenGL, úvod 8 bodov
12 Faktúrka v4.0 + zdrojáky v MS Visual C++ 6.0 7 bodov
13 OpenGL – Intermezzo 1 7 bodov
14 OpenGL povinná literatúra 6 bodov
15 Základy HTML časť 1 6 bodov
Najnovsie clanky
Kvalitné služby podľa skúseností iných - TopSlužby.sk
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka 2. časť
Neverwinter nights
Children Of Bodom-Hatebreeder
Kult Duny - 6. časť (Bonus)
Kult Duny - 5. časť (Filmy, Hry)
Dobré ráno. (morc certa, hora incerta...)
Kult Duny - 4. časť (Knihy 2/2)
Stretnutie Spoločenstva Tolkiena
GRAVE DIGGER – Knights Of The Cross
Kult Duny - 3. časť (Knihy 1/2)
Kult Duny - 2. časť (Pojmy)
Kult Duny - 1. časť (Úvod)
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka
Jackass
Vsetky clanky
Airsoft - Specnaz [4 clanky]
Básne [6 clankov]
Fantázia [4 clanky]
Filmy a DVD [51 clankov]
Hardware [10 clankov]
Hry [170 clankov]
Hry, návody [6 clankov]
Hudba [8 clankov]
Internet [7 clankov]
Knihy [6 clankov]
O AMME [4 clanky]
Pandemonium [10 clankov]
Poviedky [14 clankov]
Programy [18 clankov]
Rôzne [8 clankov]
Technické [3 clanky]
Úvahy [8 clankov]
Výuka [50 clankov]
Ako tlačiť s HP
Algoritmy v grafoch
Fake2
Faktúrka
Faktúrka v4.0 + zdrojáky v MS Visual C++ 6.0
Fract
HLSaver
Hry pre nenáročných + zdrojáky
Huffmanove kódovanie
Maľované krížovky
MySQL (+ použitie Visual C++ a PHP)
OpenGL - GLWnd
OpenGL AMMO Saver
OpenGL povinná literatúra
OpenGL – Intermezzo 1
OpenGL, časť 10
OpenGL, časť 11
OpenGL, časť 12
OpenGL, časť 13
OpenGL, časť 14
OpenGL, časť 15
OpenGL, časť 16
OpenGL, časť 17
OpenGL, časť 18
OpenGL, časť 7
OpenGL, časť 8
OpenGL, časť 9
Opengl – Cloth Simulation
RenameR
SkinMagic
WinSocket Communication via VC++
Údajové štruktúry
viac...
Zábava [5 clankov]
Zdravie [15 clankov]
Celkovy pocet clankov: 407
IPicture2 & aggresiveoptimize.h 
Výuka | Dna 24.6.2003 | Johny | 3 znamky, priemer 4.00 | 6077 videni | 1048 WAP videni

IPicture2 je OpenGL trieda pre nahrávania textúr z formátov JPG, BMP, GIF, WMF alebo aj z internetu. Bola urobená na základe NEHE IPicture, ktorý je kúsok jednoduchší a neobsahuje podporu pre nahrávania textúr z Resource. Čo je na tom najlepšie ? Že nie je potreba žiadnu špeciálnu knižnicu a program narastie o pár KB...

Program používa OleLoadPicturePath pre nahratie zo súboru a OleLoadPicture pre nahratie z Resource. Celý proces je akési „prelievanie“ obrázka hore-dole, ale čo je dôležité, funguje to ;o).

Triedu je možné použiť buď na súbory alebo len na resource, alebo aj obe. Pre každú textúru je možné použiť hneď aj zároveň masku, čo dosť uľahčuje vytváranie priehľadných obrázkov.

Stiahnuť si môžete zdrojáky IPicture2 a tiež jeden ukážkový program, ktorý je prepísana časť 4 alebo 5 OpenGL seriálu. Ukazuje, ako jednoducho sa dá taká textúra nahrať. Všetko sa dá urobiť jedným riadkom.
Napr. diskImage=CTexture::loadTexture("image.jpg");

Prečo sem nedám link rovno na NEHEho stránku ? No, lebo myslím, že tento IPicture je lepší. Rozprával som sa o tom aj s ním, a prezradil mi, že aj on má takúto verziu. Vraj ju napísal v ten istý deň ako tú, čo je tam na stiahnutie teraz. Prečo ju však nedal na stiahnutie, to neviem. ;o)

Tento „balíček“ obsahuje ešte jeden súbor, ktorý je použiteľný v každom projekte, ktorý robíte. Originálne pochádza z CodeProjectu, ale dá sa nájsť už všade. Ide o hlavičkový súbor aggressiveoptimize.h. Ako už samotný názov hovorí, ide fakt o agresívnu optimalizáciu. Je tu pár nastavení pre kompiler a linker, ktoré potom generujú menší výsledný kód. Niekedy si môžete pomôcť aj o 20%. Funguje to nejako tam, že sa spojí dátová a kódová časť. Presne si to môžete prečítať priamo v tom súbore. Niektoré z tých vecí sú aj okomentované, a môžete o nich nájsť info napr. v MSDN. Niektoré sú však asi tajné, lebo sa o nich nedočítate nikde.

S použitím týchto nastavení, docielite menšie exečko. No a potom ešte v kombinácii napr. s Aspackom môžete vyrobiť exe, ktoré bude mať 30kb a v resource má 22 kb JPEG. Teda skutočný kód je 8kb !!! A je v ňom zahrnutá inicializácia OpenGL a spomínaná trieda CTexture.

To už sú fakt dobré výsledky, menšie snáď docielite už len za použitia assembleru. ;o) Ale neviem či sa Vám potom podarí použiť OleLoadPicture alebo OleLoadPicturePath.

Dúfam, že budete s touto triedou spokojn9, ak aj nie, tak aspoň, že z nej urobíte ešte nejakú lepšiu. ;o) A potom mi nazbudnite dať vedieť.

stiahnuť sa dá tu:

http://www.softsklad.host.sk/opengl/ipicture2.zip



Najnovsie clanky od tohto redaktora