Hlavne menu We are sorry, but magazine AMMO is suspended. Here is just read-only access to the articles archive. Some features are removed because they were outdated, pointless in read-only (voting and pools), or it was missused by spammers (comments) etc. Now the webpages aren't maintained so when something will get broken most probably it won't be fixed at all. If you liked our magazine then please make donation with paypal so we can pay for traffic on this server.

TOP Programy
01 Nokia Mobil Internet Toolkit 3.0 17 bodov
02 Advanced Disk Catalog 15 bodov
03 Pohľad na Python 14 bodov
04 DirectX New Features 13 bodov
05 Virtual Drive 2000 5.0 11 bodov
06 formYk 9 bodov
07 Programmer's Wizard 2.1.5 8 bodov
08 Offline Explorer 7 bodov
09 Sensiva 7 bodov
10 SideKICK 6 bodov
11 SETI@Home 6 bodov
12 Karol ++ 6 bodov
13 WindowBlinds 1.2 4 body
14 Sysinternals 3 body
15 Pakovače 2 body
Najnovsie clanky
Kvalitné služby podľa skúseností iných - TopSlužby.sk
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka 2. časť
Neverwinter nights
Children Of Bodom-Hatebreeder
Kult Duny - 6. časť (Bonus)
Kult Duny - 5. časť (Filmy, Hry)
Dobré ráno. (morc certa, hora incerta...)
Kult Duny - 4. časť (Knihy 2/2)
Stretnutie Spoločenstva Tolkiena
GRAVE DIGGER – Knights Of The Cross
Kult Duny - 3. časť (Knihy 1/2)
Kult Duny - 2. časť (Pojmy)
Kult Duny - 1. časť (Úvod)
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka
Jackass
Vsetky clanky
Airsoft - Specnaz [4 clanky]
Básne [6 clankov]
Fantázia [4 clanky]
Filmy a DVD [51 clankov]
Hardware [10 clankov]
Hry [170 clankov]
Hry, návody [6 clankov]
Hudba [8 clankov]
Internet [7 clankov]
Knihy [6 clankov]
O AMME [4 clanky]
Pandemonium [10 clankov]
Poviedky [14 clankov]
Programy [18 clankov]
Advanced Disk Catalog
Creadion 2.12
DirectX New Features
HyperSnapDX 3.55
Karol ++
Nokia Mobil Internet Toolkit 3.0
Offline Explorer
Pakovače
Pohľad na Python
Programmer's Wizard 2.1.5
SETI@Home
Sensiva
SideKICK
Sysinternals
Virtual Drive 2000 5.0
WindowBlinds 1.2
formYk
Rôzne [8 clankov]
Technické [3 clanky]
Úvahy [8 clankov]
Výuka [50 clankov]
Zábava [5 clankov]
Zdravie [15 clankov]
Celkovy pocet clankov: 407
MilkShape 3D 
Programy | Dna 2.2.2003 | Johny | 17 znamok, priemer 2.41 | 1206 videni | 264 WAP videni

MilkShape3D je low-polygon editor pre modely z najznámejších hier. Podporuje veľa formátov, napr. modely z Quake3Arena, Half-lifu (aj CounterStrike) alebo Max Payne. Okrem klasického modelovania v ňom môžete importovať alebo aj samy vytvárať rôzne animácie, ktoré si potom môžete exportovať do pôvodnej alebo aj úplne inej hry...

MilkShape je ťiež vhodný pre tých, ktorí sa zaujímajú o OpenGL alebo Direct3D, pretože urobiť nejaký model sám nie je pre niekoho také ľahké a stojí čas a úsilie, a možno sa Vám páči práve model, ktorý ste videli v nejakej hre. MilkShape má vlastný formát ms3d, ktorého popis bude v niektorom z pokračovaní OpenGL seriálu.

Alebo si s ním môžete zmeniť svoj model z Counteru a namiesto jeho tváre tam dať svoju fotku. Len sa potom nečudujte, ak dostanete viacej headshotov ;o). Určite by to bol lákavý cieľ.

Ktoré všetky hry MilkShape podporuje ? Aké ďalšie formáty podporuje ? Tu je zoznam, ktorý je platný pre verziu 1.6.5. Existuje samozrejme aj evľa pluginov, ktoré je možné stiahnuť pre ďalšie formáty. Tie úspešnejšie sa stávajú súčasťou MilkShape-u.

Half-Life SMD Import + Export
Quake 2 MD2 Import + Export
Quake 3 Arena Import + Export
Genisis 3D BDY Import + Export
Genesis 3D MOT Import + Export
Unreal/UT 3D Import + Export
Serious Sam MDL Import
Serious Sam LWO/SCR Export
Serious Sam SKA Export
Max Payne KF2/KFS/SKD Import + Export
The Sims SKN Import + Export
Gamestudio A5 MDL Import + Export
Wavefront OBJ Import + Export
3D Studio ASC Import + Export
Lightwave LWO Import + Export
Lightwave 6.5x LWO Export
AutoCAD DXF Import + Export
POV-Ray INC Export
VRML 1 WRL Export
Viewpoint Experience Technology MTS/MTX Export
Autodesk 3DS Import + Export
GenEdit 3DT Export
No One Lives Forever ABC Import + Export
Lithium UnWrapper LUV Import
MilkShape 3D ASCII Import + Export
Blitz Basic 3D Export
DirectX 8.0 File + DirectX (by JT) Export
Nebula Script Export
Vampire: The Masquerade NOD Import + Export
Unreal Engine Skeletal Mesh Import
Rogue Spear QOB Import
Orbiter Mesh Export
RAW Import + Export
VRML97 Export
PlayStation TMD Import
SoftImage XSI Import
Kingpin MDX Import
Jedi Knight 3DO (by Zy) Export

Ako vidíte dokáže toho importovať dosť a ak sa aj nebudete cítiť pri modelovaní pohodlne, môžete si ho uložiť ako napr. 3ds a importovať ho do vášho obľúbeného 3D editoru. (Dúfam, že ten 3ds podporuje ;o))

Pri editovaní je tiež na model natiahnuť textúry. MilkShape to pravdaže umožňuje a podporuje tieto formáty obrázkov.

Windows Bitmap BMP
Lithtech Textures DTX
Serious Sam Textures TEX
Zsoft Paintbrush PCX
Truevision Targa TGA
JPEG Compliant gif/JPEG
Tagged Image File Format TIF/TIFF
Portable Bitmap PBM
Portable Greymap PGM
Portable Network Graphics PNG
Portable Pixelmap PPM
Kodak Photo CD PCD
Windows Icon ICO

Môžete robiť všetky základné operácie, ako pridávať, uberať body, označovať strany alebo celé skupiny, zmenšovať, zväčšovať, zrkadlovo otočiť a mnoho ďaľšieho.

Snáď jediný nedostatok MilkShapu je, že momentálne nepodporuje viacero animácií naraz. Pri uložení MilkShape súboru sa uloží len 1 animácia, čo je pre 3D hru dosť blbé, takže použitie ms3d formátu je tak obmedzené.

Niektoré pojmy z 3d:

Vertex: Bod v 3d priestore, reprezentovaný 3 informáciami a to polohou x,y,z. V MilkShape je reprezentovaný ako bodka.

Polygon: Plochý povrch tvorený zväčša trojuholníkom. Teoreticky to môže byť aj viac 3 vrcholy, ale v MilkShape je sú všetky polygóny trojuhlníkové. Spojením 3 bodov získate trojuholník. Môžete to urobiť v smere alebo protismere hodinových ručičiek. Polygon je konvexný. To znamená, že ak do neho hocijako vložíte úsečku, tak musí celá ležať vo vnútri. Na obrázku dole je príklad.

Normal: Vektor, ktorý určuje, ako sa má zachovať svetlo, ktoré dopadá na nejaký Polygon. Podľa neho sa vypočíta intenzita svetla.

Ak máte stále v 3d svete nejasno, tak si stiahnite aj help súbor, ktorý nie je veľmi až taký podrobný, ale popisuje všetky základné operácie a príkazy z menu.

Texture mapping: Textúru naťahujete na polygón tak, že pre každý jeden jeho vrchol určíte dva parametre. U a V, ktoré určujú pozíciu na textúre. Sú to čísla od 0 do 1. Kde 0 je okraj naľavo a 1 napravo. U určuje horizontálnu pozíciu, V vertikálnu. Takto sa z textúry vystrihne presne podľa týchto bodov, napr. trojuhlník a ten sa natiahne medzi 3 body.

MilkShape si môžete stiahnuť na adrese:
http://www.milkshape3d.com Ak by nefungovala skúste
http://www.swissquake.ch/chumbalum-soft
Avšak nie je zadarmo, dostanete ho na 30 dní používania zadarmo. Potom budete musieť niečo vymyslieť alebo si ho zakúpiť za 25$ alebo Euro.

Momentálne sa plánuje urobiť Milkshape verzie 2, ktorý by mal podporovať aj niektoré nové modely, ktoré obsahujú „weighted bones“. Takou hrou je napríklad Medal of Honor. Na programe sa stále pracuje a verzíí, ktoré vyšli bolo už cez 25. Zbežne som ich narátal okolo 27.

Na webe okrem MilkShapu nájdete aj fórum a na stiahnutie je tam program pre prehliadanie Half-life a Quake2 modelov, ktoré vedia aj prehliadať a exportovať PAK súbory. Oba zdrojáky ku nim sa dajú stiahnuť zadarmo a sú napísané v VC++. Half-life modely obsahujú niekoľko animácií, ktoré si môžete všetky prezerať, meniť rýchlosť animácie, prezerať textúry a je tam pár efektov navyše.

Tu je screenshot programu MilkShape 3D a Half-life Model Viewer.


Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa
Najnovsie clanky od tohto redaktora
Podobne clanky