Hlavne menu We are sorry, but magazine AMMO is suspended. Here is just read-only access to the articles archive. Some features are removed because they were outdated, pointless in read-only (voting and pools), or it was missused by spammers (comments) etc. Now the webpages aren't maintained so when something will get broken most probably it won't be fixed at all. If you liked our magazine then please make donation with paypal so we can pay for traffic on this server.

TOP Výuka
01 Maľované krížovky 103 bodov
02 OpenGL, lákadlo 38 bodov
03 MySQL (+ použitie Visual C++ a PHP) 28 bodov
04 OpenGL, časť 1 21 bodov
05 Huffmanove kódovanie 19 bodov
06 Pascal, časť 1 18 bodov
07 Ako tlačiť s HP 16 bodov
08 Základy HTML časť 2 16 bodov
09 Základy HTML časť 3 13 bodov
10 Hry pre nenáročných + zdrojáky 10 bodov
11 OpenGL, úvod 8 bodov
12 Faktúrka v4.0 + zdrojáky v MS Visual C++ 6.0 7 bodov
13 OpenGL povinná literatúra 6 bodov
14 Základy HTML časť 1 6 bodov
15 WinSocket Communication via VC++ 6 bodov
Najnovsie clanky
Kvalitné služby podľa skúseností iných - TopSlužby.sk
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka 2. časť
Neverwinter nights
Children Of Bodom-Hatebreeder
Kult Duny - 6. časť (Bonus)
Kult Duny - 5. časť (Filmy, Hry)
Dobré ráno. (morc certa, hora incerta...)
Kult Duny - 4. časť (Knihy 2/2)
Stretnutie Spoločenstva Tolkiena
GRAVE DIGGER – Knights Of The Cross
Kult Duny - 3. časť (Knihy 1/2)
Kult Duny - 2. časť (Pojmy)
Kult Duny - 1. časť (Úvod)
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka
Jackass
Vsetky clanky
Airsoft - Specnaz [4 clanky]
Básne [6 clankov]
Fantázia [4 clanky]
Filmy a DVD [51 clankov]
Hardware [10 clankov]
Hry [170 clankov]
Hry, návody [6 clankov]
Hudba [8 clankov]
Internet [7 clankov]
Knihy [6 clankov]
O AMME [4 clanky]
Pandemonium [10 clankov]
Poviedky [14 clankov]
Programy [18 clankov]
Rôzne [8 clankov]
Technické [3 clanky]
Úvahy [8 clankov]
Výuka [50 clankov]
Ako tlačiť s HP
Algoritmy v grafoch
Fake2
Faktúrka
Faktúrka v4.0 + zdrojáky v MS Visual C++ 6.0
Fract
HLSaver
Hry pre nenáročných + zdrojáky
Huffmanove kódovanie
IPicture2 & aggresiveoptimize.h
Maľované krížovky
MySQL (+ použitie Visual C++ a PHP)
OpenGL - GLWnd
OpenGL AMMO Saver
OpenGL povinná literatúra
OpenGL, časť 10
OpenGL, časť 11
OpenGL, časť 12
OpenGL, časť 13
OpenGL, časť 14
OpenGL, časť 15
OpenGL, časť 16
OpenGL, časť 17
OpenGL, časť 18
OpenGL, časť 7
OpenGL, časť 8
OpenGL, časť 9
Opengl – Cloth Simulation
RenameR
SkinMagic
WinSocket Communication via VC++
Údajové štruktúry
viac...
Zábava [5 clankov]
Zdravie [15 clankov]
Celkovy pocet clankov: 407
OpenGL – Intermezzo 1 
Výuka | Dna 2.1.2003 | Johny | 9 znamok, priemer 2.11 | 6858 videni | 1059 WAP videni

Pôvodne sa ten program AnimTest. Ale takto poslúži ako ukážka pre tých pokročilejších, tí menej pokročilí to môžu použiť ako ScreenSaver ;o). Je to jednoduchá 3D scéna s 2 chlapíkmi z Maxa Payna, ktorí sa bavia uprostred zasneženej planiny.

Veľmi to k sebe nepasuje, ale inú krajina alebo miestnosť som nenašiel. Kto chce, môže si to jednoducho zmeniť, prepísaním súborov z pozadím.

Modely sú vo formáte ms3d, ktorý už bol spomínaný v niektorej časti. Majú 1 sekvenciu : trochu sa hýbať a kývať rukami, aby to vyzeralo, že sa o niečom bavia, napr. chytil som takú a takú rybu ;o).

Zdrojáky majú 150kb, ale ruku na srdce. Nie všetko som spravil ja. Napríklad dekódovanie JPEG urobil Intel, alebo čítanie TGA som tiež niekde našiel. V zdrojákoch je toho oveľa viac, ako program ukazuje. Načítanie modelu je od RSN, animovanie kúsok tiež, ale na tom som sa podieľal aj ja. Je tam napríklad možnosť vložiť nejaký model zbrane nejakej postavy do ruky.

Hlavne je to určené na pohodlné čítanie textúr vo formáte jpeg, bmp a tga. A ďalej na demonštráciu skeletal animation. Jej podstata je v tom, že postava okrem polygónov obsahuje aj kostru. Kostra sa skladá z niekoľkých bodov, tie sa volajú joint. Každý bod má priradený nejaký joint a keď sa ten nejako pohne alebo otočí, tak všetky body, ktorým je rodič sa pohnú takisto. Ak má joint nejakých potomkov, ktorý sú tiež jointy, tak sa pohnú tiež. Príkladom je napr. bedrový kĺb. Ak sa pohne, tak sa pohne aj koleno. Keď kopnete nohou dopredu a koleno by sa nikam nepohlo, asi by to nevyzeralo dobre.

Ku tejto téme je možné nájsť na nete aj nejaké bližšie informácie. Súvisí to najmä s matematikou a maticami. Tieto veci, spravil Brett Porter, ktorý urobil aj prvý aký-taký program pre animáciu modelov ms3d. Na svojej stránke http://rsn.gamedev.net sa aj snaží kúsok vysvetliť, ako jeho program pracuje, ale veľké detaily nečakajte. Napríklad ku maticovým operáciam tam nie je skoro nič. Ale všetko sa nedá vedieť. Na svojej stránke uvádza aj jednu knižnicu PL3D.

Toľko asi k tomuto programu. Ak Vás to zaujíma a budete chcieť niečo skúsiť sami, tak použite radšej niektoré zdrojáky z tohto programu, pretože v tých na jeho stránke bola chyba a neviem kedy naposledy to updatol.

Data + exe : http://www.softsklad.host.sk/opengl/I1.zip
Src (bez Data !!!) : http://www.softsklad.host.sk/opengl/I1src.zip

Na záver screenshot z programu.


Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa
Najnovsie clanky od tohto redaktora
Podobne clanky