Hlavne menu We are sorry, but magazine AMMO is suspended. Here is just read-only access to the articles archive. Some features are removed because they were outdated, pointless in read-only (voting and pools), or it was missused by spammers (comments) etc. Now the webpages aren't maintained so when something will get broken most probably it won't be fixed at all. If you liked our magazine then please make donation with paypal so we can pay for traffic on this server.

TOP Hry
01 Dyna Blaster 193 bodov
02 Mafia 171 bodov
03 Counter Strike: Condition Zero 170 bodov
04 Command and Conquer: Generals 166 bodov
05 Warcraft III:Frozen Throne 165 bodov
06 Elasto Mania 114 bodov
07 GTA III 111 bodov
08 Bulanci 93 bodov
09 Neighbours from Hell 2 90 bodov
10 Call of Duty: United Offensive 73 bodov
11 Carmagedon 72 bodov
12 Return to Castle Wolfenstein 68 bodov
13 Need for Speed - Porche 67 bodov
14 Call of Duty 65 bodov
15 BomberMan 62 bodov
Najnovsie clanky
Kvalitné služby podľa skúseností iných - TopSlužby.sk
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka 2. časť
Neverwinter nights
Children Of Bodom-Hatebreeder
Kult Duny - 6. časť (Bonus)
Kult Duny - 5. časť (Filmy, Hry)
Dobré ráno. (morc certa, hora incerta...)
Kult Duny - 4. časť (Knihy 2/2)
Stretnutie Spoločenstva Tolkiena
GRAVE DIGGER – Knights Of The Cross
Kult Duny - 3. časť (Knihy 1/2)
Kult Duny - 2. časť (Pojmy)
Kult Duny - 1. časť (Úvod)
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka
Jackass
Vsetky clanky
Airsoft - Specnaz [4 clanky]
Básne [6 clankov]
Fantázia [4 clanky]
Filmy a DVD [51 clankov]
Hardware [10 clankov]
Hry [170 clankov]
AArgon
Bloodrayne
Bulanci
Call of Duty
Call of Duty: United Offensive
Command and Conquer: Generals
Counter Strike: Condition Zero
Fellowship Of The Ring
HALO: Combat Evolved
Half-Life 2
Homeworld 2
Jurassic Park: Operation Genesis
Kuramatic
Lionheart – Legacy of Crusader
Need for Speed Hot Pursuit 2
Neighbours from Hell 2
Neverwinter nights
Painkiller
Pitfall: The Mayan andventure
Prince of Persia – Sands of Time
Quake 2 D-Day
Red Faction
Red Faction 2
Ricochet Xtreme
Rune
The Thing
Tom Clancy`s Rainbow Six 3: Raven Shield
UNREAL 2 - The Awakening
Warcraft III: Reign of chaos
Warcraft III:Frozen Throne
Woodruff and the Schnibble of Azimuth
Worms 3D
viac...
Hry, návody [6 clankov]
Hudba [8 clankov]
Internet [7 clankov]
Knihy [6 clankov]
O AMME [4 clanky]
Pandemonium [10 clankov]
Poviedky [14 clankov]
Programy [18 clankov]
Rôzne [8 clankov]
Technické [3 clanky]
Úvahy [8 clankov]
Výuka [50 clankov]
Zábava [5 clankov]
Zdravie [15 clankov]
Celkovy pocet clankov: 407
Star Trek Armada 2 
Hry | Dna 22.12.2002 | Shadow | 6 znamok, priemer 2.33 | 1974 videni | 462 WAP videni

Po dlhej dobe čakania som sa konečne dočkal pokračovania celkom dobrej stratégie Star Trek Armada. Ako Trekkie som sa tešil na nové lode, rasy, konečne možnosť používať warp. Bol som zvedavý ako sa vyvinie vojna z Borgami, a keď som sa dozvedel, že budem bojovať proti rase 8472 (potvory z paralelného vesmíru), bol som šťastím bez seba. No a či sa moje očakávania splnili? Čítajte ďalej.

Prvá vec, ktorú som si všimol ešte predtým, než vôbec hra vyšla (na stránkach) bolo, že konečne budem môcť používať warp. A bohužiaľ to bolo aj prvé sklamanie. Síce môžem lietať warpom a je to oveľa rýchlejšie ako normálnym pohonom, ale tvorcovia nedodržali hneď niekoľko zákonov. Prvý je, že warpom sa dá lietať iba priamo (sami to na stránkach písali) a loď, ktorá chce zmeniť smer musí najprv vyskočiť z warpu, zmeniť smer a potom znova skočiť do warpu. Ďalšou blbosťou je, že lode, ktoré sú mimo warpu môžu vidieť lode vo warpe a po nich aj strieľať (videli ste už niečo, čo letí rýchlosťou vyššou než svetlo? Silne pochybujem...), logicky je to kravina, v hre to dosť pomôže, hlavne pri obrane základne. Síce lode vo warpe majú zapnuté štíty, ale nemôžu strieľať, takže sú ľahkou korisťou. Warp pomáha nielen nepriateľom, ale aj vám. Ak potrebujete rýchlo ustúpiť, nie je lepšieho spôsobu ako skočiť do warpu. Aj keď nie v každej misii sa warp dá použiť. Buď sa nájde nejaká anomália, ktorá zabraňuje použitiu warpu alebo je celá mapa pokrytá gravitačnými poľami z planét alebo čiernych dier. Autori pridali do hry okrem dilítia (prvok používany vo waprových motoroch pri spájaní hmoty a antihmoty) a posádky aj ďalšie dva nové prvky, a to kov a latinum. Kov sa ťaží na planétach, ktoré zároveň môžete aj kolonizovať a získavať tým posádku (aj keď kolonizovať sa nedajú všetky), buď pomocou orbitálnych staníc (federácia., klingoni, romulani a kardasianci), alebo rovno pomocou ťažičov (borgovia a druh 8472). Dilítium aj latinum sa ťaží pomocou ťažičov (objav, že :)) a potom sa spracúva v ťažobnej stanici. Latinum sa dá získavať aj ináč ako ťažením, a to obchodom. Postavíte obchodú stanicu a už sa ku vám hrnú obchodníci. A ak postavíte druhú, môžete si vybudovať vlastnú flotilu obchodných lodí a obchodovať medzi týmito dvoma stanicami, síce každý prelet dá iba jednu jednotku latina, ale zasa pribúdajú troška rýchlejšie. Naraz z mesiaca alebo planéty môže ťažiť iba jeden ťažič, ale chvíľku trvá, kým priletí ku ťažobnej stanici a naspäť k mesiacu, čiže je efektívejšie mať viacej ťažičov na jeden mesiac (mne sa osvedčili tri až štyri, ale záleží aj od toho ako ďaleko je stanica od mesiaca/planéty). Druh 8472 to má najjednoduchšie, ťaží všetko a mení to na bio-hmotu, nemajú problémy s posádkou, lebo ich lode žiadnu nepotrebujú a všetko si nechajú vyrásť. Borgovia neťažia latinum, lebo nemajú s kým obchodovať, radšej asimilujú nepriateľské lode a potom ich použijú. Kocky a nové Taktické kocky sú smrteľní nepriatelia, ktorí dokážu asimilovať nepriateľské špeciálne zbrane. A to je ešte nič proti obrovskej fusion kocke, ktorá vznikne spojením ôsmich normálnych alebo taktických kociek. Toto je skoro nezničiteľný gigant. Federácia je na tom trošku slabšie, ich najsilnejšia loď proti kocke nie je bohviečo, našťastie ale nie sú také drahé, tak sa ich dá vyrobiť viacej, ale aj tak v boji proti borgom majú taktickú nevýhodu. Aj keď ak to zoberieme podľa seriálu, tak by lode federácie nemali mať vôbec žiadnu šancu proti borgským. Ak ste videli nejaký diel Voyageru, poprípade nejaký novší film, viete o čom vravím. Ak nie, je to jednoduché, borgovia nielenže dokážu asimilovať skoro všetky druhy (okrem Species 8472), ale ich lode sú skoro nezničiteľné (teda v seriáli), lebo sa neuveriteľne rýchlo dokážu regenerovať. Ale aby hra bola hrateľná, borgovia majú lode rovnako zničiteľné ako ostatné rasy. Klingoni, Romulani a Kardasiani majú v podstate rovnaké lode ako federácia, líšia sa len výzorom a špecialnými schopnosťami. Teda vlastne všetky rasy majú rovnaké lode, teda lode s rovnakou funkciou, až na rasu 8472, ktorá nemôže zajímať nepriateľské lode a ani ich lode nemôžu byť zajaté ani asimilované. A toto je ďalšie sklamanie, v Armade jednotke boli rasy rozlíšené nielen tvarom lodí, ale niektoré rasy mali určitý druh lodí, iné zasa nie. Takto sa stráca taktický prvok využitia určitého druhu lodí, lebo nemáte povedzme delostrelectvo. Ale zasa taktiky si tu tiž moc neužijete lebo hra spočíva v tom, čo najskôr vybudovať pokročilú lodenicu, postaviť aspoň jednu skupinu najsilnejších lodí a je pokoj. Takto som prešiel asi 95% hry. A prečo? No lebo slabšie lode sú takmer nepoužiteľné, padnú skoro hneď, veže ich rozoberú ako nič a ak by ste chceli zničiť čo len jednu hlavnú stanicu, tak si pripravte aspoň tak dve letky, pokiaľ to nie sú delostrelecké lode, tie zasa potrebujú ochranu na blízko a niekoho, kto kvôli nim príde k úrazu, aby mali cieľ, na ktorý môžu strieľať, lebo dostrelia ďalej ako vidia. Je to síce logické, ale aj tak.... a ešte keď niekedy nechcú strieľať na cieľ, poprípade sa ku nemu ženú ako divé, zastavia sa meter pred ním, stihnú raz vystreliť a idú do čerta... proste super. Hlavne kvôli tomuto som vyradil delostrelecké lode z výzbroje. Ďalšou chybičkou krásy je vyhľadávanie cesty. Okay, občas sa stane, že lode si vyberú zlú cestu, to sa dá prekúsnuť, ale aby si štvrť hodiny trieskali nos o pás asteroidov, keď sa snažia prejsť na druhú stranu, tak to je už trošku moc.
Ďalšou inováciu oproti jednotke malo byť poškodenie podľa toho, z kade do lode nepriateľ strieľa. Možno to tak je, ale na štítoch to nevidieť a keď loď nemá štíty, tak ide dosť rýchlo do čerta, takže nemáte čas zistovať, či zásah spredu zničí zbrane alebo motory.
Jednou z tých lepšie urobených vecí je, že si môžete nastaviť ako sa má loď správať. Či má útočiť hneď ako uvidí nepriateľa, alebo iba odpovedať na útok alebo si nikoho nevšímať, potom, že či ho má sledovať, kým nie je zničený alebo stáť na mieste ako prikovaná. Najlepšie na tomto nastavovaní je, že sa dá nastaviť, či má loď používať špeciálne zbrane (buď úplne na maximum, alebo iba kým má nad 50 % špeciálnej energie), dosť to pomáha pri neprehľadných bojoch. Len škoda, že po skončení boja loď špeciálnu zbraň nevypne. Napríklad u rozličných druhov striel to nie je až také hrozné, ale u odrážača, čo má enterprise by to celkom bodlo, lebo jej funguje, až kým neminie všetku energiu. Ale je to pekná pomôcka, to sa musí uznať. Hlavne pri borgoch to funguje tak, že ani neviete ako a máte plnú flotilu nepriateľských lodí :)
Ďalšou peknou vecou sú náplne jednotlivých misií, aj ked nie všetky, ale väčšina misií je pekne spracovaná a nápaditá. Asi najviac sa mi páčila misia za klingonov, kde máte zničiť kardasianskú základňu, a hneď na začiatku sa na vás vyhrnie obrovská armáda nepriateľov. Nezostáva nič iné iba zbabelo ujsť a skryť sa do spriaznenej základne, ktorá je tiež v tomto sektore, vystavať flotilu a splniť svoju úlohu. Misie sú síce vačšinou pekné, ale čo ma nepotešilo, bolo, že ich je oveľa menej ako v pôvodnej Armade, k dispozícii sú kampane iba za tri rasy (federácia bojuje proti borgom, klingoni proti kardasianom a borgovia proti federácii a druhu 8472) oproti piatim kampaniam v Armade 1.
Po grafickej stránke je hra celkom okey, pozerať sa na to dá, nie je to ani škaredé, len to trošku sekalo, kým som nevypol bump-mapping. Ale to bude asi iba mojou grafickou kartou. Lodičky sú pekne vysvietené a dokonca ich osvetľujú aj zdroje svetiel z okolia, rozlične blikajú, fotónové torpéda majú pekné osvetlenie. A je pridaný aj druhý spôsob pohľadu, v ktorom to vyzerá trošku ako homeworld až na to, že z toho pohľadu je to tak trošku neovládateľné, čiže je lepšie zostať pri normálnom pohľade z vrchu. Ďalšou peknou vecou je, že lode sa môžu pohybovať nielen po ploche, ale v priestore (hore a dole), čo dáva možnosť vytvárať rozličné formácie v priestore, nie vždy efektívne, ale je to efektné. V hre je ešte jedna malá vychytávka a to tzv. cinematic window, kde vám ukazuje, čo sa práve deje, alebo čo staviate. Nie je to skoro na nič, teda až na tých pár príležitostí, keď vám to ukáže nejaký boj, ale poteší to. Videá tiež nie sú nič moc, vačšinou sú robené v engine hry, poprípade v cinematic window, kde vyzerajú dosť nechutne. Aspoň že hlasy sú originál.
Po hudobnej stránke je to tiež nič moc, tradičné motívy Star Treku, trošku obmenené. Zvukovo je to už trošku lepšie, každý druh lode má niekoľko svojich hlášok a už podľa nich sa dá rozoznať o akú rasu ide. Trošku ma zarazilo, že druh 8472 má úplne priteplený hlas. Nič proti gayom, ale toto je úchylné....
Celkovo je Star Trek Armada dva vyslovene priemerná hra, niekoľko pekných vecí, dosť malých nepríjemností, plus dosť slabý dej.... No hrať sa to dá, ale zasa to nejaká extra výhra nieje. Idem si radšej tretí krát prejsť Homeworld.

Hodnotenie 5/10


Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa
Najnovsie clanky od tohto redaktora