Hlavne menu We are sorry, but magazine AMMO is suspended. Here is just read-only access to the articles archive. Some features are removed because they were outdated, pointless in read-only (voting and pools), or it was missused by spammers (comments) etc. Now the webpages aren't maintained so when something will get broken most probably it won't be fixed at all. If you liked our magazine then please make donation with paypal so we can pay for traffic on this server.

TOP Hry
01 Dyna Blaster 193 bodov
02 Mafia 171 bodov
03 Counter Strike: Condition Zero 170 bodov
04 Command and Conquer: Generals 166 bodov
05 Warcraft III:Frozen Throne 165 bodov
06 Elasto Mania 114 bodov
07 GTA III 111 bodov
08 Bulanci 93 bodov
09 Neighbours from Hell 2 90 bodov
10 Call of Duty: United Offensive 73 bodov
11 Carmagedon 72 bodov
12 Return to Castle Wolfenstein 68 bodov
13 Need for Speed - Porche 67 bodov
14 Call of Duty 65 bodov
15 BomberMan 62 bodov
Najnovsie clanky
Kvalitné služby podľa skúseností iných - TopSlužby.sk
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka 2. časť
Neverwinter nights
Children Of Bodom-Hatebreeder
Kult Duny - 6. časť (Bonus)
Kult Duny - 5. časť (Filmy, Hry)
Dobré ráno. (morc certa, hora incerta...)
Kult Duny - 4. časť (Knihy 2/2)
Stretnutie Spoločenstva Tolkiena
GRAVE DIGGER – Knights Of The Cross
Kult Duny - 3. časť (Knihy 1/2)
Kult Duny - 2. časť (Pojmy)
Kult Duny - 1. časť (Úvod)
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka
Jackass
Vsetky clanky
Airsoft - Specnaz [4 clanky]
Básne [6 clankov]
Fantázia [4 clanky]
Filmy a DVD [51 clankov]
Hardware [10 clankov]
Hry [170 clankov]
AArgon
Bloodrayne
Bulanci
Call of Duty
Call of Duty: United Offensive
Command and Conquer: Generals
Counter Strike: Condition Zero
Fellowship Of The Ring
HALO: Combat Evolved
Half-Life 2
Homeworld 2
Jurassic Park: Operation Genesis
Kuramatic
Lionheart – Legacy of Crusader
Need for Speed Hot Pursuit 2
Neighbours from Hell 2
Neverwinter nights
Painkiller
Pitfall: The Mayan andventure
Prince of Persia – Sands of Time
Quake 2 D-Day
Red Faction
Red Faction 2
Ricochet Xtreme
Rune
The Thing
Tom Clancy`s Rainbow Six 3: Raven Shield
UNREAL 2 - The Awakening
Warcraft III: Reign of chaos
Warcraft III:Frozen Throne
Woodruff and the Schnibble of Azimuth
Worms 3D
viac...
Hry, návody [6 clankov]
Hudba [8 clankov]
Internet [7 clankov]
Knihy [6 clankov]
O AMME [4 clanky]
Pandemonium [10 clankov]
Poviedky [14 clankov]
Programy [18 clankov]
Rôzne [8 clankov]
Technické [3 clanky]
Úvahy [8 clankov]
Výuka [50 clankov]
Zábava [5 clankov]
Zdravie [15 clankov]
Celkovy pocet clankov: 407
Homeworld Cataclysm 
Hry | Dna 20.8.2002 | Shadow | 14 znamok, priemer 2.78 | 4231 videni | 612 WAP videni

Po dlhej dobe sa mi do rúk dostalo pokračovanie vynikajúcej stratégie Homeworld. Nejde priamo o druhý diel, ale niečo ako pokračovanie ságy (mimochodom na Homeworld 2 sa už pracuje). Po pätnátstich rokoch po dobytí domovského sveta Hiigara sa Kushanské spoločenstvo snaží obrániť svoje hranice ktoré siahajú asi 5 svetelných rokov ďaleko od Hiigary, zároveň sa musí brániť proti útokom zvyšku Taiidanskej armády a Turranických nájazdníkov, čo je ťažké samo o sebe. Materská loď, ktorá slúžila ako hlavná bojová, výrobná a opravárenská stanica pri dobýjaní Hiigary je teraz používaná ako orbitálna stanica a doky, v ktorých bolo vyrobených viac než 30 lietadlových lodí (alebo ako by ste najlepšie preložili carrier class? Nosič neznie tak veľkolepo....).
Medzi jednu z týchto lodí patrí aj Kuun-Lan, ktorá patrí baníckemu kiithu (jednoducho po našom povedané klan) Somtaaw. Zo začiatku pomáha pri obrane Hiigary, ale neskôr sa spolu s ňou vydáte do hlbín vesmíru najprv za ťažením surovín a neskôr..... no to ukáže čas.
Takže čo to tu vlastne máme? No jednoducho plne 3D vesmírnu stratégiu s možnosťou otáčať s kamerou ako sa vám zachce, možnosťou priestorových formácií, ktoré sa odrážajú na bojovom a obrannom výkone lodí a všetkými výhodami aj nevýhodami, ktoré poskytuje trojrozmerný priestor.
Základom celej hry je Kuun-Lan, konečne sa môžete presúvať po sektore ako chcete a nie ste limitovaní stacionárnou pozíciou materskej lode, čiže nemáte problém zapojiť do bojov aj Kuun-Lan, aj keď ku koncu hry to moc neodporúčam, lebo by ste mohli prísť o veľa prídavných modulov. Vlastne okolo prídavných modulov sa krúti celá hra, lebo so surovinami na stavbu nemáte až taký problém, teda zo začiatku taký problém je, ale to sa rýchlo spraví, a ak budete trošku šetriť, poctivo ťažiť v každej misii a nestrácať príliš veľa lodí (tých väčších), tak skončíte s 100000 RU úplne bez problémov. Jediné, čo vás obmedzuje vo vybudovaní obrovskej flotily a rozprášení nepriateľa sú akurát spomínané prídavné, v tomto prípade support moduly, ktoré určujú, koľko jednotiek maximálne môžete mať (niečo ako population cap v Age of Empires alebo Starcrafte), postupne budete môcť postaviť viacej a ešte dve menšie lode slúžiace ako lietadlové lode pre stíhačky a menšie fregaty, na ktorých budete môcť pristavať ešte pár modulov, ale aj tak nebudete môcť mať viacej ako 8 destroyerov.... Síce je to dosť veľká útočná sila, ale aj tak sa mi viacej páčil systém v starom homeworlde, kde ste mali obmedzený počet lodí určitého typu a potom ste mohli ešte navyše zajímať nepriateľské lode nad tento počet. V Cataclysm to takto nefunguje, máte určitý obmedzený unit count a nech robíte, čo chcete, viac nedostanete.... Proste ak sa pokúsite zajať nepriateľskú loď a nebudete mať na to dosť voľných jednotiek, tak veľké hovno z toho... maximálne tak prídete o workera. Prečo o workera? No autori skĺbili funkciu ťažiacej jednotky, opravárenskej jednotky a zajímacej jednotky do jednej. Má to svoje výhody aj nevýhody. Výhoda je, že nemusíte mať toľko jednotiek na tri rôzne činnosti a nemusíte si pamätať, kde čo máte. Nevýhoda zasa je, že dosť často nemáte workerov tam, kde potrebujete, väčšinou ťažia na opačnom konci mapy, keď ich potrebujete pri opravách, alebo ak s nimi opravujete, potom im zabudnete zasa prikázať ťažiť. Ale čo už, je to spravené tak ako je to spravené :)) Ďalšia pekná novinka je, že sa predmety vo vesmíre pohybujú. A teraz nemám na mysli lode, ale asteroidy. To, čo bolo v pôvodnom Homeworlde stacionárne, sa teraz hýbe a úplne kľudne sa vám môže stať, že ak si chvíľku nedáte pozor na workerov, tak ich nenájdete, respektíve nájdete rozobratých na kúsky nepriateľom.
Ďalšou peknou vecou je, že na výskum už nepotrebujete externú loď, ale výskumné moduly sa montujú priamo na Kuun-Lan, výhoda je, že si už nemusíte dávať pozor na výskumné lode a nevýhoda je zasa, ak vám niekto začne útočiť na Kuun-Lan, tak moduly budú prvé, čo pôjde dole....
No a posledná vec, ktorú na Kuun-Lan môžete namontovať je Siege Cannon, ktorý pôvodne mal slúžiť na ničenie orbitálnych základní, ale po menšej modifikácii je to najsilnejšia zbraň v hre a Kuun-Lan už nie je taká bezbranná proti väčším lodiam. Len škoda, že ju budete môcť použiť až úplne na konci hry. Aj keď bola by blbosť mať takú silnú zbraň hneď zo začiatku, kde by bola všetka zábava? A navyše je to veľmi, ale veľmi ničivá zbraň s hodne veľkým akčným rádiusom, čiže niečo také ako paľba na heavy cruiser z pol kilometra sa neodporúča. Prečo? NO jednoducho preto, že nielenže zničíte nepriateľské lode, ale aj všetko v najbližšom okolí, tie ťažšie lode to možno znesú, ale tie menšie ako sú workery sa odporúčajú do večných lovíšť. A pravdepodobne prídete aj o všetky moduly na Kuun-Lan.... Takže pozor na to, čo strieľate a ešte si treba dávať aj pozor na to, či neleží v ceste projektilu nejaká prekážka, lebo je to dotyková zbraň... Letí kým nedoletí na zhruba určené miesto alebo kým nenarazí na niečo po ceste. Ak je to niečo nepriateľského, tak to až tak nevadí (teda pokiaľ to nie je nejaká stíhačka), ale ak je to vaša skupina Destroyerov, tak je to prúser.... A ozaj, ešte si dávajte pozor na to, ktorým smerom letí Kuun-Lan počas výstrelu. Raz sa mi stalo, že som dal vystreliť pod 90 stupňovým uhlom na trajektóriu letu a išiel som sa pokochať k nepriateľským lodiam výbuchom, keď mi zrazu hodilo Game Over. Rýchlo som sa vrátil k materskej lodi a čo nevidím, je na cucky, projektil narazil do lode tesne po výstrele a ja som mohol loadovať....
Ale nielen Kuun-Lan je človek živý a bojaschopný. V hre je kopec nových lodí, od maličkých, ale rýchlych Recon-ov cez Akolitov, čo sú stíhačky, ktoré sa môžu spojiť dokopy a vznikne z nich korveta, Mimikov, ktorí sa dokážu maskovať za rozličné objekty, multi beam fregaty, ktoré dokážu zo stíhačiek narobiť sekanú behom pár sekúnd, ramming fregaty, ktoré sa s nepriateľom neserú a napália to rovno doňho a odtlačia ho z bojiska, Hive fregaty, ktoré majú na palube šesť malých stíhačiek a sú vynikajúce proti veľkým lodiam (raz, keď som hral skirmish som nedopatrením prišiel o materskú loď a zostal som iba s dvoma carriermi, tak som skoro pomocou týchto fregát porazil tri počítače.... keď som dokončieval druhého, hra sa rozhodla, že takéto poníženie neznesie a spadla :)), rozličných mikro lodí ako sentinely, ktoré vytvoria okolo určenej lode ochranné silové pole, ktoré má tri stupne účinnosti, až po obrov ako je destroyer alebo najväčší macík Dreadnought, kráľ na bojovom poli... Proste výber ako zo science fiction románu :) a úplne na konci vám Benthusiovia dajú ešte jednu lodičku... Maličkú, ale desať ich dokáže zničit akúkoľvek loď behom chvíľky, teda pokiaľ to nie je skupina piatich multi beam fregát, ktoré z nich narobia sekanú behom pár sekúnd... Nepriatlia disponujú ešte väčším arzenálom. Od pôvodných lodí z Homeworldu (Heavy cruiser je heavy cruiser, nech hovorí kto čo chce...) cez lode podobné vašim (Beast dokáže konvertovať vaše lode na svoju stranu... proste hnus) až po mimozemskú loď Naggarok, prvotného nositeľa infekcie.
Kto alebo čo je to ten Beast? No je to tá najnepríjemnejšia a najhnusnejšia vec, akú stretnete v celej hre. Je to nepriateľ všetkého živého. Teda pravdu povediac ono to všetko živé priam miluje, keď to môže premeniť na seba. Beast je niečo ako nákaza... Prvý krát sa objavila na Naggaroku, milióny rokov starej mimozemskej lodi s neuveriteľným pohonom. Našťastie bytosti, ktoré riadili Naggarok pochopili, čo sa deje a zničili motory ešte predtým, ako bola celá loď napadnutá. Ale ich vlastná technika ich zradila a loď vystrelila bóju so signálom SOS a polohou lode. Ale bohužiaľ s bójou vystrelila aj malú časť Beast, ktorá blúdila milióny rokov vesmírom.... Až doteraz.....
Beast ale nebude vaším jediným problémom, stretnete sa zo zvyškami Taiidanskej republiky, Turranickými nájazdníkmi a Benthusijmi. Dozviete sa aj pár nových vecí o Benthusioch a prečo sa tak boja Beast-u. Zistíte že Taiidani sú hovadá sprosté a nájazdníci sú hlupáci... V hre je niekoľko dejových zvratov a nejdem ich prezrádzať, čo by ste z toho potom mali? :) Videá medzi misiami sú spracované ako v klasickom Homeworlde, čiže vysoko umelecky kreslené, viac menej statické a ešte pred niektorými misiami máte dej vysvetlený pomocou videí urobených priamo v engine hry.
Keď som už pri tom engine, je stále krásny ako pôvodný Homeworld, ale pridali mu ešte pár fajnovostiek ako sú radiálne výbuchy, lode tvorené z viacerých častí (toto najkrajšie vidieť na materskej lodi), stopách za loďami a podobne. A je tu ešte jedna maličkosť, dá sa to bez problémov spustiť na 233 Mhz procesore s 32 Mb Ram a dvojmegovou grafikou BEZ 3D čipov a podobných hovadiniek. Je síce pravda, že to nevyzerá práve najlepšie, ale hrať sa to dá a o nič neprídete. Samozrejme, ak máte silnejší stroj, tak je to super, lebo si môžete pozapínať rozličné fajnovôstky ako projektily zbraní, efekty dopadov, opravárenské sondy a podobne. Rozlíšenia sú od 640x480 až po koľko vám zvládne monitor, teda v mojom prípade 1024x768 v 32 bitoch farieb. Čiže o svoje očičká sa báť nemusíte...
Ešte som zabudol na ďalšiu nádhenú vec... a to je hudba, prekrásne skomponovaná, pasujúca ku situáciám, rovnako nádherná ako v pôvodnom homeworlde, jediné, čo mi chýba, že ju nemám v MP3-kách. Ale na druhej strane je to možno aj dobre, lebo by som nemal pustené nič iné :) No a keď som už pri tej hudbe, nemôžem zabudnúť na ozvučenie... Proste nádherné. Piloti hlásia čo sa deje, pri útoku hádžu rozličné hlášky, strašne kričia, keď ich konvertuje Beast, je vám ich až normálne ľúto chudákov malých, ale bezkonkurenčne najlepší hlas má Mimic, chlap, ktorý vie, že je len veľká lietajúca bomba... a podľa toho aj znie. Roztrasene... Proste vďaka zvukom ste nielen niekto nad vecou, ale dostávate sa priamo do hry a ľutujete tých úbohých bastardov, keď sú na ceste do pekla. Ich výkriky, prosenie, rozkazy... Proste reálne. Nikdy nezabudnem na hlášku: All crew to escape pods!!!!
No a čo nás čaká po záverečnej scéne? No, môžete sedieť a čakať na Homeworld 2 alebo si môžete začať trénovať multiplayer v skirmishi proti počítaču. Ten sa dá nastaviť na rozličné obtiažnosti a v akej frekvencii má na vás útočiť. Dokonca si môžete dať aj viacej nepriateľov, až sedem, ale čo som zatiaľ ja zvládol, boli tri počítače nastavené na maximálnu obtiažnosť. Štyri ma už rozobrali... Výhodou je, že si môžete nastaviť, či budete robiť aj výskum alebo začínate rovno so všetkými vedomosťami, potom si ešte môžete nastaviť, či budete dostávať peniaze počas hry a ak hej, tak koľko a po koľkých minútach, poprípade si dáte jednorázovú sumu. Môžete vypnúť ťaženie, takže budete absolútne odkázaní na prísun preňazí z nastavených dávok. Ďalšou peknou vecou je, že si môžete nastaviť, či budete hrať za Somtaaw alebo Beast, a konečne zistíte aké je to byť vírus... Jediné, čo ma na tom trošku štvalo, je nevyváženosť výskumu za Somtaaw a Beast, kým Somtaaw môže skúmať až na päť rozličných vecí naraz, Beast môže iba jednu, ale zasa si môžu presmerovať energiu do výskumu a tým ho urýchliť, ale to zasa berie život materskej lodi. Proste vidí sa mi to nevyvážené... Ale čo už, proste nastavíte si hru ako chcete a hráte. Jediná vec, čo ma štve je, že som nemal možnosť zahrať si proti človeku, ale to sa hádam časom zmení.....
Ako vidíte, Cataclysm je hra hodná vašej pozornosti, ak máte radi stratégie, určite sa pri nej zabavíte, a ak si nájdete niekoho, s kým sa zosieťujete, tak si užijete aj tvrdé boje po sieti. A mne sa dokonca páči viacej ako pôvodný Homeworld, a to je už čo povedať....

Hodnotenie 9,5/10


No a takto vyzerá Bentusijská lo?, a išlo ich po mne viac, než mi bolo príjemné - Klikni a zvďż˝?�� sa Takto pekne vyzerá mapka. Tie ?erveno-žlté ?udá sú Bentusijské lode, ktoré sa zo m?a chystajú narobi? sekanú - Klikni a zvďż˝?�� sa BIG bada bum tesne pred výstrelom - Klikni a zvďż˝?�� sa No a takto to vyzerá, ke? sa trafíte siege cannonom do nie?oho, ?o je blízko, proste "do hola " - Klikni a zvďż˝?�� sa A už to letíííííííí - Klikni a zvďż˝?�� sa Stíha?ky v claw formácii, sú aj krajšie veci, ale zo za?iatku musí sta?i? aj toto - Klikni a zvďż˝?�� sa Toto je skoro neporazite?ná flotila, ale na 50 super acolytov nemajú - Klikni a zvďż˝?�� sa No a toto su dvaja hlavní srá?i, Nomad moon a Naggarok, kým sa ich zbavíte, chví?ku to potrvá - Klikni a zvďż˝?�� sa Tak toto je Naggarok, ale už dlho nebude - Klikni a zvďż˝?�� sa BIG bada bum - Klikni a zvďż˝?�� sa Takto vyzerá Kuun-Lan hne? na za?iatku. - Klikni a zvďż˝?�� sa Odpa?ujem horný sklad rudy, aby bolo kde postavi? výskumné moduly - Klikni a zvďż˝?�� sa Tesne po hyperskoku sa stíha?ky dostávajú z hangáru a za?ínam ?aži? - Klikni a zvďż˝?�� sa Obrďż˝zok - Klikni a zvďż˝?�� sa Tak toto je už trošku lepšia flotila, aj ke? ve?a bojov s ?ou nevyhráte, zo za?iatku dos? pomôže - Klikni a zvďż˝?�� sa
Najnovsie clanky od tohto redaktora
Podobne clanky