Hlavne menu We are sorry, but magazine AMMO is suspended. Here is just read-only access to the articles archive. Some features are removed because they were outdated, pointless in read-only (voting and pools), or it was missused by spammers (comments) etc. Now the webpages aren't maintained so when something will get broken most probably it won't be fixed at all. If you liked our magazine then please make donation with paypal so we can pay for traffic on this server.

TOP Výuka
01 Maľované krížovky 103 bodov
02 OpenGL, lákadlo 38 bodov
03 MySQL (+ použitie Visual C++ a PHP) 28 bodov
04 OpenGL, časť 1 21 bodov
05 Huffmanove kódovanie 19 bodov
06 Pascal, časť 1 18 bodov
07 Ako tlačiť s HP 16 bodov
08 Základy HTML časť 2 16 bodov
09 Základy HTML časť 3 13 bodov
10 Hry pre nenáročných + zdrojáky 10 bodov
11 OpenGL, úvod 8 bodov
12 Faktúrka v4.0 + zdrojáky v MS Visual C++ 6.0 7 bodov
13 OpenGL – Intermezzo 1 7 bodov
14 OpenGL povinná literatúra 6 bodov
15 Základy HTML časť 1 6 bodov
Najnovsie clanky
Kvalitné služby podľa skúseností iných - TopSlužby.sk
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka 2. časť
Neverwinter nights
Children Of Bodom-Hatebreeder
Kult Duny - 6. časť (Bonus)
Kult Duny - 5. časť (Filmy, Hry)
Dobré ráno. (morc certa, hora incerta...)
Kult Duny - 4. časť (Knihy 2/2)
Stretnutie Spoločenstva Tolkiena
GRAVE DIGGER – Knights Of The Cross
Kult Duny - 3. časť (Knihy 1/2)
Kult Duny - 2. časť (Pojmy)
Kult Duny - 1. časť (Úvod)
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka
Jackass
Vsetky clanky
Airsoft - Specnaz [4 clanky]
Básne [6 clankov]
Fantázia [4 clanky]
Filmy a DVD [51 clankov]
Hardware [10 clankov]
Hry [170 clankov]
Hry, návody [6 clankov]
Hudba [8 clankov]
Internet [7 clankov]
Knihy [6 clankov]
O AMME [4 clanky]
Pandemonium [10 clankov]
Poviedky [14 clankov]
Programy [18 clankov]
Rôzne [8 clankov]
Technické [3 clanky]
Úvahy [8 clankov]
Výuka [50 clankov]
Ako tlačiť s HP
Algoritmy v grafoch
Fake2
Faktúrka
Faktúrka v4.0 + zdrojáky v MS Visual C++ 6.0
Fract
HLSaver
Hry pre nenáročných + zdrojáky
Huffmanove kódovanie
IPicture2 & aggresiveoptimize.h
Maľované krížovky
MySQL (+ použitie Visual C++ a PHP)
OpenGL - GLWnd
OpenGL AMMO Saver
OpenGL povinná literatúra
OpenGL – Intermezzo 1
OpenGL, časť 10
OpenGL, časť 11
OpenGL, časť 12
OpenGL, časť 13
OpenGL, časť 15
OpenGL, časť 16
OpenGL, časť 17
OpenGL, časť 18
OpenGL, časť 7
OpenGL, časť 8
OpenGL, časť 9
Opengl – Cloth Simulation
RenameR
SkinMagic
WinSocket Communication via VC++
Údajové štruktúry
viac...
Zábava [5 clankov]
Zdravie [15 clankov]
Celkovy pocet clankov: 407
OpenGL, časť 14 
Výuka | Dna 17.7.2002 | Johny | 6 znamok, priemer 2.16 | 8211 videni | 1004 WAP videni

Táto časť bude veľmi podobná tej predchádzajúcej, pretože aj táto bude o fontoch, jediný rozdiel však bude v tom, že font už bude 3D, bude sa môcť točiť okolo svojich osí, bude teda ako 3D objekt. Vyzerá to oveľa lepšie, ako len bitmapový font, ale pravdaže je to aj trochu náročnejšie na grafiku.

Jediný rozdiel, ktorý bude, bude vo funckii, ktorá vytvára náš font a ešte sa zmení pár parametrov, napríklad font, ktorý používame a jeho veľkosť, ale to sú len detaily.

wglUseFontOutlines( hDC,
0,
255,
base,

Prvý parameter je DEVICE CONTEXT, druhý je prvý znak, počet display listov, a prvý z nich, v našom prípade je to base. Ďalej je to parameter, ktorý určí, aký hladký náš font bude, teda aký uhladený. Potom príde jeho hrúbka, potom parameter, ktorý povie Opengl, že chceme aby použil polygóny, nie čiary – WGL_FONT_POLYGONS, a nakoniec adresa buffer gmf, bufer odkiaľ sa čítajú všetky potrebné informácie.

Pri funkcii glPrint je zmena len v tom, že sa text centruje na pozíciu, kam ho kreslíme.

GLvoid glPrint(const char *fmt, ...)
{
float length=0;
char text[256];
va_list ap;

if (fmt == NULL)
return;

va_start(ap, fmt);
vsprintf(text, fmt, ap);
va_end(ap);

for (unsigned int loop=0;loop<(strlen(text));loop++)
{
length+=gmf[text[loop]].gmfCellIncX;
}

glTranslatef(-length/2,0.0f,0.0f);

glPushAttrib(GL_LIST_BIT);
glListBase(base);
glCallLists(strlen(text), GL_UNSIGNED_BYTE, text);
glPopAttrib();
}

Necháme text rotovať v strede obrazovky, 10 jednotiek dozadu.
int DrawGLScene(GLvoid)
{
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
glLoadIdentity();
glTranslatef(0.0f,0.0f,-10.0f);
glRotatef(rot,1.0f,0.0f,0.0f);
glRotatef(rot*1.5f,0.0f,1.0f,0.0f);
glRotatef(rot*1.4f,0.0f,0.0f,1.0f);

glColor3f(1.0f*float(cos(rot/20.0f)),1.0f*float(sin(rot/25.0f)),1.0f-0.5f*float(cos(rot/17.0f)));
glPrint("TEXT - %3.2f",rot/50);
rot+=0.5f;
return TRUE;
}


To je všetko dôležité, čo sa zmenilo oproti minulej časti, nabudúce sa ešte raz pozrieme na fonty a o textúrovaní fontov a potom už prejdeme na hmlu.

http://www.softsklad.host.sk/opengl/lesson14.zip


Najnovsie clanky od tohto redaktora
Podobne clanky