Hlavne menu We are sorry, but magazine AMMO is suspended. Here is just read-only access to the articles archive. Some features are removed because they were outdated, pointless in read-only (voting and pools), or it was missused by spammers (comments) etc. Now the webpages aren't maintained so when something will get broken most probably it won't be fixed at all. If you liked our magazine then please make donation with paypal so we can pay for traffic on this server.

TOP Výuka
01 Maľované krížovky 103 bodov
02 OpenGL, lákadlo 38 bodov
03 MySQL (+ použitie Visual C++ a PHP) 28 bodov
04 OpenGL, časť 1 21 bodov
05 Huffmanove kódovanie 19 bodov
06 Pascal, časť 1 18 bodov
07 Ako tlačiť s HP 16 bodov
08 Základy HTML časť 2 16 bodov
09 Základy HTML časť 3 13 bodov
10 OpenGL, úvod 8 bodov
11 Faktúrka v4.0 + zdrojáky v MS Visual C++ 6.0 7 bodov
12 OpenGL – Intermezzo 1 7 bodov
13 OpenGL povinná literatúra 6 bodov
14 Základy HTML časť 1 6 bodov
15 WinSocket Communication via VC++ 6 bodov
Najnovsie clanky
Kvalitné služby podľa skúseností iných - TopSlužby.sk
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka 2. časť
Neverwinter nights
Children Of Bodom-Hatebreeder
Kult Duny - 6. časť (Bonus)
Kult Duny - 5. časť (Filmy, Hry)
Dobré ráno. (morc certa, hora incerta...)
Kult Duny - 4. časť (Knihy 2/2)
Stretnutie Spoločenstva Tolkiena
GRAVE DIGGER – Knights Of The Cross
Kult Duny - 3. časť (Knihy 1/2)
Kult Duny - 2. časť (Pojmy)
Kult Duny - 1. časť (Úvod)
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka
Jackass
Vsetky clanky
Airsoft - Specnaz [4 clanky]
Básne [6 clankov]
Fantázia [4 clanky]
Filmy a DVD [51 clankov]
Hardware [10 clankov]
Hry [170 clankov]
Hry, návody [6 clankov]
Hudba [8 clankov]
Internet [7 clankov]
Knihy [6 clankov]
O AMME [4 clanky]
Pandemonium [10 clankov]
Poviedky [14 clankov]
Programy [18 clankov]
Rôzne [8 clankov]
Technické [3 clanky]
Úvahy [8 clankov]
Výuka [50 clankov]
Ako tlačiť s HP
Algoritmy v grafoch
Fake2
Faktúrka
Faktúrka v4.0 + zdrojáky v MS Visual C++ 6.0
Fract
HLSaver
Huffmanove kódovanie
IPicture2 & aggresiveoptimize.h
Maľované krížovky
MySQL (+ použitie Visual C++ a PHP)
OpenGL - GLWnd
OpenGL AMMO Saver
OpenGL povinná literatúra
OpenGL – Intermezzo 1
OpenGL, časť 10
OpenGL, časť 11
OpenGL, časť 12
OpenGL, časť 13
OpenGL, časť 14
OpenGL, časť 15
OpenGL, časť 16
OpenGL, časť 17
OpenGL, časť 18
OpenGL, časť 7
OpenGL, časť 8
OpenGL, časť 9
Opengl – Cloth Simulation
RenameR
SkinMagic
WinSocket Communication via VC++
Údajové štruktúry
viac...
Zábava [5 clankov]
Zdravie [15 clankov]
Celkovy pocet clankov: 407
Hry pre nenáročných + zdrojáky 
Výuka | Dna 6.7.2002 | Johny | 17 znamok, priemer 3.00 | 8900 videni | 1199 WAP videni

Sú to 2 nenáročné hry pre nenáročných hráčov a tak trochu začínajúcich programátorov. Obidve sú spravené v Pascale. Muzzle preto, lebo vtedy som nepoznal iný prog. Jazyk a druhá hra, ktorá je už trošku lepšie urobená je Skladník. Je to niečo ako Sokoban, vlastne je to založené na tej iste myšlienke. V Pascale je to preto, lebo nás to nútili spraviť v Pascale.

Muzzle je jednoduchá hra, ktorú som kedysi spravil a napadlo ma, že sa o ňu podelím s vami. Je to hra skôr pre nenáročných a povedal by som, že skôr hra pre deti, pretože tie si na grafiku až tak nepotrpia a hra má jednoduchý princíp.

Obidve hry idú pod 320x200 a idú od 286 až po tie najlepšie stroje. Žiadna hw podpora tam nie je, veď nechcime od Pascalu zázraky. ;o)

Nejdem tieto hry veľmi ospevovať, pretože až také super zase nie sú. Dôvod prečo ich zverejňujem je open source. Zdrojáky sú od teraz verejné a všetci, ktorí chcú môžu do nich nahliadnuť a prípadne ma kritizovať alebo sa pozrieť na spôsob akým som to alebo ono spravil. Prípadne sa niečo nové naučiť. Odporúčam najmä začiatočníkom a mierne pokročilým. Tí, ktorí programujú už dlhšiu dobu sa budú skôr smiať ;o).

Veľa grafických rutín je napísaných v assembleri a dajú sa použiť aj v iných programovacích jazykoch. Prípadne stačí dopísať svoje meno a môžete sa pochváliť peknou prácou na strednej škole alebo v 1. ročníku na vysokej, ak máte Pascal ako povinný predmet. ;o)

Tu môžete stiahnuť komplet hry + komplet zdrojáky

http://www.softsklad.host.sk/muzzle.zip http://www.softsklad.host.sk/skladnik.zip
Samozrejme, že prikladám aj dokumentáciu ;o).

Skladnik
užívateľská a technická príručka


Názov produktu : Skladnik
Verzia : 1.1
Copyright : © Johny
Kontakt : johny@ammo.sk


Minimálna konfigurácia : PC 286, grafická karta VGA
operačný systém DOS 3.0 alebo WINDOWS 9X, 0.5 MB diskového priestoru

Inštalácia : Postačí skopírovanie súborov z adresára Skladnik do ľubovolného adresára na disku. Hru je možne spustiť aj z iných médií (disketa, CD,...), ale pre lepší chod hry sa odporúča spúšťať hru z pevného disku.
Hra sa spúšťa súborom „skladnik.exe“ alebo „!skladnik.bat“
Editor levelov sa spúšťa súborom „sklad-ed.exe“, za ktorý príde ešte jeden parameter (mapa, ktorú chceme editovať, napr. sklad-ed.exe test.map, ak si chcete tento level zahrať, spustite súbor skladník s parametrom, názvom mapy. Napr. „skladnik.exe test“)

Ovládanie : Pohyb skladníka : šípky
Výber v menu : šípky, ENTER
Prerušenie hry : ESC

Ovládanie editoru : čísla 1 až 5 : vybereme, čo chceme umiestniť
Pohyb kurzoru : šípky
Umiestnenie do mapy : ENTER

Možné problémy : Editor levelov treba nahrať do adresára, kde je plný prístup k súborom (nie read-only ako napr. na CD). Hra pobeží normálne aj s CD alebo diskety, avšak pri práci so súbormi nebude rýchlosť až taká vysoká, ako keby boli tieto súbory uložené na pevnom disku.

Hra Skladnik používa grafický režim 320x200 bodov v 256 farbách. Hra nevyužíva a nepotrebuje žiadne špeciálne karty ani hardware. Je to „jednoduchá“ 2D logická hra. Hra nie je ťažká na pochopenie, ale niektoré levely sú aj na vážne zamyslenie.
Hráč ovláda postavu skladníka. Skladník sa nachádza v hracom poli, v ktorom sú steny, debny a miesta určené pre debny. Jeho úlohou je posúvať debny tak, aby ich dotlačil na miesta, ktoré sú pre ne určené. Debnu možno umiestniť na ľubovolné miesto, ktoré je označené ako miesto pre debnu. Skladník dokáže debny len tlačiť, nedokáže ich ťahať, nemôže potlačiť debnu za ktorou je stena alebo druhá debna. Cieľom hry je dotlačiť všetky debny na ich miesta.
Hru tvorí 21 levelov. Ak sa vám nejaký level podarí úspešne dokončiť, pokračujete do ďalšieho levelu. Pred tým ako sa vám nový level nahrá budete mať možnosť zbadať na obrazovke heslo do tohto levelu. Je dobré si ho pamätať, ak nechcete vždy nanovo prechádzať všetky levely, keď si hru zapnete alebo sa pomýlite. Pre zadanie hesla choďte v menu na položku HESLO a stlačte ENTER. Napíšte heslo a ak ste sa nepomýlili skladník sa rozbehne cez celú obrazovku a potlačí debničku na svoje miesto. Ak ste však zadali zlé heslo budete vrátený do hlavného menu.




Prajem Vám veľa zábavy a prejdených levelov...


Skladnik
Dokumentácia

Autor : johny
Študijná skupina :

Zadanie úlohy : Naprogramovať jednoduchú hru Skladnik, kde hráč ovláda skladníka, ktorého úlohou je popresúvať debny v miestnosti na miesta, ktoré sú pre ne určené. Skladník nemôže debny ťahať, nemôže ich potlačiť ak je za debnou iná debna alebo stena. Hráč vyhráva, keď umiestni všetky debny na svoje miesta.

Riešenie úlohy : Hru Skladnik som sa rozhodol urobiť v grafickom režime 320x200 bodov pri 256 farbách. Toto rozlíšenie podporuje velká skupina počítačov, a pretože hra nemá žiadne vysoké nároky na hardware ani software je spustiteľná na všetkých počítačoch 286 a vyššie s operačným systémom DOS alebo Windodws 9X.. Obrázky, ktoré sa v hre vyskytujú, ako je napríklad úvodný obrázok, obrázok menu, a obrázky skladníka, stien, debien,... sú uložené v súboroch typu PCX, ktoré sú tiež v adresári skladnik. Používam 256 farebné PCX súbory v rozlíšení nie väčšom ako 320x200.

Ďalej používam knižnicu j256.tpu, ktorej zdrojovový súbor prikladám tiež. V tejto knižnici sú procedúry a funkcie, ktoré používa hra skladnik a program sklad-ed (editor levelov). Slúžia na prácu s grafikou, klávesnicou,... Niektoré časti sú v assembleri, aby bola práca s grafikou čo najrýchlejšia. Nahradil som aj niektoré funckie, aby som nemusel použiť knižnicu CRT, ktorá pri rýchlejších počítačoch nezvykne fungovať korektne (DIVISION BY ZERO). Hra pracuje ďalej so súbormi typu *.map, kde sú uložené jednotlivé mapy (levely).

Rozhodol som sa spraviť jednoduché menu, kde sa dá vybrať z položiek Nová Hra, Heslo, Autori a Koniec.
Položka Nová hra - začne hru od prvého levelu.
Heslo - zadanie hesla pre vyšší level
Autori - niečo o autoroch
Koniec - ukončenie hry Skladnik

Pre lepšiu a pohodlnejšiu editáciu máp som spravil tiež editor na mapy. Využíva tiež knižnicu j256.tpu, pracuje so súbormi typu *.map a používa aj obrázky PCX, kde je uložené ako vyzerá skladník, stena, debna,...

Zdrojové súbory som sa snažil čo najlepšie okomentovať, aby bolo jasné, ktorá premenná, funkcia príp. procedúra na čo slúži.



Muzzle

Hardwarové nároky : min. PC 286, grafická karta VGA
Softwarové nároky : operačný systém DOS 3.0 alebo WINDOWS 9X, 0.5 MB diskového priestoru

Hra Muzzle beží v grafickom režime 320x200 znakov. Hra nevyužíva a nepotrebuje ku svojmu chodu žiadne špeciálne karty ani hardware.

Inštalácia : Spustite inštalačný program a postupujte podľa jednotlivých krokov. Po zvolení adresára a nainštalovaní hry, môžte začat hrať hru. Ak je Váš operačný systém Windows, po inštalácii nájdete v Ponuke ŠTART odkaz na hru MUZZLE. V adresári s programom je aj súbor muzzle.cfg – je to konfiguračný súbor pre túto hru. Editovaním sa dajú docieliť rôzne vlastnosti hry. Bližšie informácie sú v samotnom súbore.

Možné problémy : Môže sa stať, že hra na pomalších PC nepôjde dostatočne rýchlo. Editovaním súboru muzzle.cfg sa dajú vypnúť a nastaviť rôzne vlastnosti hry. Editor na mapy treba nahrať do adresára, kde je plný prístup k súborom(nie read-only ako napr. na CD).

Užívateľskú som nenašiel, ale verím, že nie je problém vymyslieť pár riadkov a hre na pár riadkov ;o).

Dúfam, že som pomohol nejakým začínajúcim programátorom.

Tu môžete stiahnuť komplet hry + komplet zdrojáky

http://www.softsklad.host.sk/muzzle.zip http://www.softsklad.host.sk/skladnik.zip


Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa
Najnovsie clanky od tohto redaktora
Podobne clanky