Hlavne menu We are sorry, but magazine AMMO is suspended. Here is just read-only access to the articles archive. Some features are removed because they were outdated, pointless in read-only (voting and pools), or it was missused by spammers (comments) etc. Now the webpages aren't maintained so when something will get broken most probably it won't be fixed at all. If you liked our magazine then please make donation with paypal so we can pay for traffic on this server.

TOP Výuka
01 Maľované krížovky 103 bodov
02 OpenGL, lákadlo 38 bodov
03 MySQL (+ použitie Visual C++ a PHP) 28 bodov
04 OpenGL, časť 1 21 bodov
05 Huffmanove kódovanie 19 bodov
06 Pascal, časť 1 18 bodov
07 Ako tlačiť s HP 16 bodov
08 Základy HTML časť 2 16 bodov
09 Základy HTML časť 3 13 bodov
10 Hry pre nenáročných + zdrojáky 10 bodov
11 OpenGL, úvod 8 bodov
12 Faktúrka v4.0 + zdrojáky v MS Visual C++ 6.0 7 bodov
13 OpenGL – Intermezzo 1 7 bodov
14 OpenGL povinná literatúra 6 bodov
15 Základy HTML časť 1 6 bodov
Najnovsie clanky
Kvalitné služby podľa skúseností iných - TopSlužby.sk
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka 2. časť
Neverwinter nights
Children Of Bodom-Hatebreeder
Kult Duny - 6. časť (Bonus)
Kult Duny - 5. časť (Filmy, Hry)
Dobré ráno. (morc certa, hora incerta...)
Kult Duny - 4. časť (Knihy 2/2)
Stretnutie Spoločenstva Tolkiena
GRAVE DIGGER – Knights Of The Cross
Kult Duny - 3. časť (Knihy 1/2)
Kult Duny - 2. časť (Pojmy)
Kult Duny - 1. časť (Úvod)
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka
Jackass
Vsetky clanky
Airsoft - Specnaz [4 clanky]
Básne [6 clankov]
Fantázia [4 clanky]
Filmy a DVD [51 clankov]
Hardware [10 clankov]
Hry [170 clankov]
Hry, návody [6 clankov]
Hudba [8 clankov]
Internet [7 clankov]
Knihy [6 clankov]
O AMME [4 clanky]
Pandemonium [10 clankov]
Poviedky [14 clankov]
Programy [18 clankov]
Rôzne [8 clankov]
Technické [3 clanky]
Úvahy [8 clankov]
Výuka [50 clankov]
Ako tlačiť s HP
Algoritmy v grafoch
Fake2
Faktúrka
Faktúrka v4.0 + zdrojáky v MS Visual C++ 6.0
Fract
HLSaver
Hry pre nenáročných + zdrojáky
Huffmanove kódovanie
IPicture2 & aggresiveoptimize.h
Maľované krížovky
MySQL (+ použitie Visual C++ a PHP)
OpenGL - GLWnd
OpenGL AMMO Saver
OpenGL povinná literatúra
OpenGL – Intermezzo 1
OpenGL, časť 10
OpenGL, časť 11
OpenGL, časť 12
OpenGL, časť 13
OpenGL, časť 14
OpenGL, časť 15
OpenGL, časť 16
OpenGL, časť 17
OpenGL, časť 18
OpenGL, časť 8
OpenGL, časť 9
Opengl – Cloth Simulation
RenameR
SkinMagic
WinSocket Communication via VC++
Údajové štruktúry
viac...
Zábava [5 clankov]
Zdravie [15 clankov]
Celkovy pocet clankov: 407
OpenGL, časť 3 
Výuka | Dna 9.3.2002 | Johny | 1 znamka, priemer 1.00 | 4330 videni | 910 WAP videni

V poslednej časti sme si ukázali, ako zobraziť nejaký ten trojuholník a štvorec na obrazovku. V dnešnej časti si ukážeme, ako použiť 2 rôzne spôsoby farbenia pre trojuholník a štvorec. Flat coloring vyfarbí štvorec jednou jedinou farbou a smooth coloring spraví farebné prechody medzi 3 farbami, každý roh trojuholníka bude mať inú farbu a vytvorí prechody medzi tými farbami.

Použijeme zdroják z minulej časti a zmeníme funkciu DrawGLScene.


int DrawGLScene(GLvoid) // tu kreslíme
{
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
// vyčistíme obrazovku a depth buffer
glLoadIdentity(); // Resetneme Modelview Matrix

glTranslatef(-1.5f,0.0f,-6.0f); // doľava 1.5, 6 dozadu
glBegin(GL_TRIANGLES); // kresli trojuholníky

V minulej časti sme nakreslili ten trojuholník. Teraz však ešte pridáme funkciu glColor3f(r,g,b). Tri parametre znamenajú pomer farieb, r,g,b. Red, Green, Blue. Hodnoty sú od 0.0 do 1.0. Presne také isté, ako keď mažeme obrazovku.

glColor3f(1.0f,0.0f,0.0f); // nastavíme červenú
glVertex3f( 0.0f, 1.0f, 0.0f); // nakreslíme vrch

glColor3f(0.0f,1.0f,0.0f); // nastavíme zelenú
glVertex3f(-1.0f,-1.0f, 0.0f); // ľavý dolný

glColor3f(0.0f,0.0f,1.0f); // modrá
glVertex3f( 1.0f,-1.0f, 0.0f); // vpravo dole
glEnd();

glTranslatef(3.0f,0.0f,0.0f); // doprava o tri


A teraz nakreslíme modrý štvorec. glColor3f môže byť použitá aj pri textúrach, atď.



glColor3f(0.5f,0.5f,1.0f); // natavíme modrú
glBegin(GL_QUADS); // štvorce
glVertex3f(-1.0f, 1.0f, 0.0f);
glVertex3f( 1.0f, 1.0f, 0.0f);
glVertex3f( 1.0f,-1.0f, 0.0f);
glVertex3f(-1.0f,-1.0f, 0.0f);
glEnd();
return TRUE;
}

To je zatiaľ všetko, čo sa týka farieb. Vyskúšajte si rôzne farby, alebo skúste spraviť nejaké dúhové farbenie, prípadne cyklenie farieb, atď.
Samozrejme zdroják je tu…
http://www.softsklad.host.sk/opengl/lesson03.zip


Najnovsie clanky od tohto redaktora
Podobne clanky