Hlavne menu We are sorry, but magazine AMMO is suspended. Here is just read-only access to the articles archive. Some features are removed because they were outdated, pointless in read-only (voting and pools), or it was missused by spammers (comments) etc. Now the webpages aren't maintained so when something will get broken most probably it won't be fixed at all. If you liked our magazine then please make donation with paypal so we can pay for traffic on this server.

TOP Hry
01 Dyna Blaster 193 bodov
02 Mafia 171 bodov
03 Counter Strike: Condition Zero 170 bodov
04 Command and Conquer: Generals 166 bodov
05 Warcraft III:Frozen Throne 165 bodov
06 Elasto Mania 114 bodov
07 GTA III 111 bodov
08 Bulanci 93 bodov
09 Neighbours from Hell 2 90 bodov
10 Call of Duty: United Offensive 73 bodov
11 Carmagedon 72 bodov
12 Return to Castle Wolfenstein 68 bodov
13 Need for Speed - Porche 67 bodov
14 Call of Duty 65 bodov
15 BomberMan 62 bodov
Najnovsie clanky
Kvalitné služby podľa skúseností iných - TopSlužby.sk
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka 2. časť
Neverwinter nights
Children Of Bodom-Hatebreeder
Kult Duny - 6. časť (Bonus)
Kult Duny - 5. časť (Filmy, Hry)
Dobré ráno. (morc certa, hora incerta...)
Kult Duny - 4. časť (Knihy 2/2)
Stretnutie Spoločenstva Tolkiena
GRAVE DIGGER – Knights Of The Cross
Kult Duny - 3. časť (Knihy 1/2)
Kult Duny - 2. časť (Pojmy)
Kult Duny - 1. časť (Úvod)
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka
Jackass
Vsetky clanky
Airsoft - Specnaz [4 clanky]
Básne [6 clankov]
Fantázia [4 clanky]
Filmy a DVD [51 clankov]
Hardware [10 clankov]
Hry [170 clankov]
AArgon
Bloodrayne
Bulanci
Call of Duty
Call of Duty: United Offensive
Command and Conquer: Generals
Counter Strike: Condition Zero
Fellowship Of The Ring
HALO: Combat Evolved
Half-Life 2
Homeworld 2
Jurassic Park: Operation Genesis
Kuramatic
Lionheart – Legacy of Crusader
Need for Speed Hot Pursuit 2
Neighbours from Hell 2
Neverwinter nights
Painkiller
Pitfall: The Mayan andventure
Prince of Persia – Sands of Time
Quake 2 D-Day
Red Faction
Red Faction 2
Ricochet Xtreme
Rune
The Thing
Tom Clancy`s Rainbow Six 3: Raven Shield
UNREAL 2 - The Awakening
Warcraft III: Reign of chaos
Warcraft III:Frozen Throne
Woodruff and the Schnibble of Azimuth
Worms 3D
viac...
Hry, návody [6 clankov]
Hudba [8 clankov]
Internet [7 clankov]
Knihy [6 clankov]
O AMME [4 clanky]
Pandemonium [10 clankov]
Poviedky [14 clankov]
Programy [18 clankov]
Rôzne [8 clankov]
Technické [3 clanky]
Úvahy [8 clankov]
Výuka [50 clankov]
Zábava [5 clankov]
Zdravie [15 clankov]
Celkovy pocet clankov: 407
MechWarrior 3 
Hry | Dna 25.2.2002 | Shadow | 10 znamok, priemer 2.90 | 1548 videni | 329 WAP videni

Po dlhej dobe som sa konečne dostal k pokračovaniu starého (a aj dobrého) Mechwarriora 2, s poetickým názvom..... no skúste si tipnúť ako sa tretí (alebo štvrtý? Neviem, zaujímavé je, že som jednotku ani nevidel ani som o nej nepočul. Ak má niekto nejaké informácie, poprípade plnú hru, ozvite sa mi please, budem moc povďačný :)) diel tejto ságy nazýva. Áno, správne, MechWarrior 3 je ten hľadaný názov... Zasa sa môžem posadiť do síce iba virtuálneho kokpitu MadCat-a alebo Anihilátora a vychutnať si pilotovanie týchto bojových kolosov. Od minula sú ale badateľné zmeny. A to nielen v engine, ktorý vyzerá dosť dobre a na slabších strojoch je schopný bežať aj pod 320x200 (pravdupovediac v takomto rozlíšení hra vyzerá dosť šmuhovito a hranato, niekedy až na poblitie....) ale pri vyšších rozlíšeniach je to pastva pre oči. Guľky lietajú, rakety tiež, lasery robia diery do panciera (malá reklamná vsuvka, stredný pulzný laser je najlepší priateľ mechwarriora, príliš neprehrieva, nepotrebuje muníciu a pri paľbe piatich a viac laserov naraz dokáže slabšie mechy rozobrať na súčiastky behom pár sekúnd) a jedna z obľúbených hračiek, gauss gun vystreľuje pekné zelené projektily, ktoré pri správnom mierení narobia z nepriateľa sekanú behom pár sekúnd. Keď som pri tých zbraniach, sú tu tri typy, energetické (hlavne lasery či už malé, stredné alebo veľké alebo PPC – vrhač častíc), ktoré nepotrebujú muníciu, ale strašne prehrievajú mecha (len tak pre srandu som na Daishi zavesil osem ER Large Laserov, kopec heatsinkov (to sú také malé vecičky, ktoré mecha schlaďujú) a hybaj ho vyskúšať, čo to spraví. Po troch výstreloch začala húkať varovná siréna, tak som mecha nechal trochu schladiť, nastavil si paľbu zo všetkých zbraní naraz a vypálil....Výsledok bol dosť rozporuplný, nepriateľ to síce neprežil, ale zo mňa zostala iba hŕbka šrotu a pár skrutiek rozhádzaných v okruhu 500 metrov.), projektilové (AutoKanóny, guľomety a gauss gun. Toto sú jedny z najsilnejších zbraní v hre, ich jediný problém je nechutne obmedzená munícia. Ale zasa taký Anihilator s piatimi LBx AC/10 dokáže z každého mecha narobiť sekanú behom dvadsať sekúnd. Vlastná skúsenosť, Anihilator bol prvý mech, ktorého som vyslovene nenávidel... neskôr sa k nemu pridal ešte Daishi, ale to je už druhá story.) a rakety (moc som ich nevyužíval, hlavne kvôli tomu, že nie sú extra silné a strašne žerú muníciu, ktorej zasa nie je až tak veľa, väčšinou vystačí na jednu misiu a je schluss, problém nie je ani tak v nosnosti mecha, rakety sa vždy dajú doplniť v MFB, ale v jednej misii som dokázal minúť asi štyristo rakiet!!!). Možno to vyzerá, že arzenál nič moc, ale to iba tak vyzerá, v skutočnosti je tu kopec modifikácií jednotlivých zbraní. Tá úplne najzákladnejšia je delenie zbrane Klanov (ľahšie, menej sa prehrievajú, niekedy aj trochu viac nábojov) a Inner Sphere (to sú tie horšie, dobré sú hlavne zo začiatku, keď človek nemá prístup ku Klanovským zbraniam a vybaveniu.). No aj tak nie je nad klanovského mecha po zuby vyzbrojeného klanovskými zbraňami, obvešaného klanovskými heatsinkami a ako čerešnička na torte klanovskou elektronikou.... Jednoducho táto hra je v podstate óda na Klany :))) Ale nanešťastie, alebo možno aj našťastie sa ku vybaveniu klanov dostanete iba dosť ťažko, žiadne táké, že hneď v prvej misii po zuby vyzbrojený MadCat, ale iba stredne ťažký WashBucker vyzbrojený tak akurát na jednu misiu a hajde, zvyšok je na tebe, milý bojovník... Nové mechy a výbavu môžete získať dvoma spôsobmi, buď zničíte nepriateľského mecha (toto platí pre výbavu, a aj tak je lepšie strielať do nôh, nezničíte toľko zbraní ako keby ste strieľali do trupu a navyše nohy sú menej obrnené než trup... ale aj tak je najlepšie strieľať do kokpitu, tým zabijete pilota a mecha získate prakticky nepoškodeného, teda vlastne ináč sa mech ani ziskať nedá, teda myslím v priamom boji...) alebo ich nájdete v skladisku. Zbraní nájdete dosť, ale aj tak sa neoplatí nimi plytvať, a navyše MFB má obmedzenú nosnosť, čiže momenty typu zobrať niečo viac ocele na opravy alebo Ultra AC/20 a pár nábojov doňho? A ako neplytvať zbraňami? No, prvá zásada znie: nedávajte žiadne zbrane do rúk mechov, všetky navešajte na telo, kde sú lepšie chránené. A prečo? No lebo väčšinou prvá vec, ktorú mechovi zničíte, sú ruky, a to isté robia aj vaši nepriatelia, proste ak niečo dáte do rúk, je to na 80% v prdeli... A ďalšia rada je, nenechajte sa moc ničiť ani vy a nenechávajte moc poškodiť ani vašich wingmanov, ja viem, že sa to kecá, ale občas sa to dá. A tretia rada je, opravujte čo najčastejšie MFB, nie v každej misii sa to dá, ale väčšinou máte aspoň trocha času na opravy, tak si ho doprajte.
V jednote je sila ako sme sa už neraz presvedčili, a tak našťastie nevyrážate do boja ako samostatná jednotka typu Rambo, čo nakoniec ani nie je možné, lebo jediné, čo rozhoduje, je schopnosť strieľať presne nielen na diaľku, ale aj za behu a navyše nepriatelia majú početnú aj tonážnu prevahu, takže jeden človek nemá šancu. A tak autori pridali ešte ďalších troch wingmanov, ktorí majú pomôcť pri plnení misií. A že nie sú zbytoční, to zistíte sami. Nie sú to žiadne super esá, ale dokážu vytrhnúť tŕň z päty, najmä ak ide o úlohu kanón futter pre Annihilatory, proti ktorým na blízko neobstojí žiadny mech. A že ich budete stretávať kopec a hlavne z blízka, za to vám ručím. Toľko nadávok som z úst nevypustil..... no ani nie tak dávno : ))) Ale zasa wingmani nemusia slúžiť len ako kanónfutter, dokážu celkom presne strieľať a dokonca vedia plniť aj rozkazy. Aj keď nie sú nejako extra nadaní, ale zvládnu aspoň choď tam a tam, zameraj sa na môj cieľ, bráň môj cieľ, kry mi prdel a podobne. Aj keď z toho neurobíte taktický boj, príkazy pri boji stačia a väčšinou som sa spoliehal na “prirodzené” IQ mojich spolubojovníkov a jediné, čo som mal nacvičené, že by som to zvládol aj poslepiačky, bol príkaz celej skupine: útok na môj cieľ. No, vidím, že som zabudol spomenúť, že príkazy môžete vydávať jednotlivo každému členovi jednotky alebo celej jednotke naraz. Čo ma dokázalo naozaj naštvať bolo, keď som vydával príkazy jednotlivo každému členovi (hlavne pri opravách) a dosť často sa mi stalo, že jednoducho na mňa srali, kým som nedal príkaz tri alebo štyri krát. Ďalšia vec, čo ma naštvala, že si navzájom nevedia ísť z cesty, často sa mi stávalo, že som prikázal opraviť stroj jednému pilotovi, keď sa opravil, tak druhému, ale ten sa nemohol dostať na miesto, lebo mu tam stále stál prvý pilot, ktorého som najprv musel pomocou príkazu follow me odtiahnuť asi pol kliku od MFB a až potom sa mohol druhý pilot ísť opraviť. Keď sa to stane dva alebo trikrát, je to ešte okay, ale 50 krát to je trochu blbé, nie? A je zaujímavé, že mne sa dokázali uhýbať vždy, teda pokiaľ som im nedal príkaz, aby stáli na mieste a ani sa nepohli, tak uhýnali ako mohli, svine krpaté.
Ďalšia vec, čo ma naštvala, bola malá variabilita misií, väčšinou to bolo nájdi a znič všetkých mechov v okolí, poprípade znič ešte nejaký cieľ, jediné, čo bolo treba obraňovať, bolo MFB a ešte občas nejaký ten spadnutý dropship. Dobre ja viem, že keď niekoho chceme zničiť, tak treba ničiť, ale aj tak aspoň nejaký prieskum alebo niečo eskortovať, takže sa musím sústavne hýbať a nie že najprv zničím všetko v okolí a potom pošlem MFB na miesto, kde má zaparkovať. Aj keď musím povedať, že tu bola jedna alebo dve misie na čas, ktoré bolo dosť problém zmáknuť hneď na prvý raz a ten s******* vlak mi párkrát ušiel, ale to nebol až taký problém. Jediné, čo mi robilo problémy, bola hutná početná prevaha nepriateľa, čo zasa nebolo až také strašné a každá misia sa dá prejsť tak na piaty až desiaty pokus, záleží na šťastí, teda okrem iného. Niektoré misie sú strašne jednoduché, len idete a strieľate a raz za čas opravíte mechov, ale zase na druhú stranu sú tu aj nechutne ťažké misie. Ako príklad slúži predpredposledná misia, kde sa hneď na štarte ocitnete medzi dvoma alebo troma MadCatmi a Thorom a ku tomu sa pridajú ešte nejakí elementáli (to sú také prťavé obleky, niečo ako minimech, netreba tomu veľa, ale sú malí a dosť ťažko zasiahnuteľní, tu mi neuveriteľne pomáhali wingmani), ktorí dokážu nepríjemne zavariť svojími AC 5 a raketami. Teda hlavne ak nemá človek na nich čas, lebo sa okolo neho krúti pár ťažkých strojov. No a aby misia nebola príliš jednoduchá, tak je MFB dobre že nie na opačnej strane mapy. Našťastie sa ku nej dá dojsť bez ďalších bojov, ale aj tak ten úvodný súboj dá dobre zabrať. No a úplne na konci misie vás ešte čaká pikoška v podobe dvoch Daishi, čoby najťažších Klanovských mechov, ktorí strážia úzky priechod ku cieľu misie a sú schopní rozobrať akéhokoľvek mecha na súčiastky behom chvíľky. Proste ak sa dostanete do ich sústredenej paľby, pravdepodobne sa už ani nepostavíte a môžete ísť nanovo. A prečo nanovo? No počas misií sa nedá sejvovať, ale to je pri simulátoroch už viacmenej štandard a je to aj lepšie, aj keď aspoň save na určitých kritických bodoch by bodlo....
Čo sa mi ešte páčilo, bolo vyzbrojovanie mechov. A to nielen zbraňami, muníciou, elektronikou, ale dokonca mechovi môžete dať iné brnenie a iný motor s iným výkonom, čiže môžete zrýchliť mecha, ale zase neunesie toľko záťaže alebo ho môžete obvešať ako vianočný stromček, ale bude sa plaziť ako slimák. Ale pravdu povediac, moc som túto možnosť nepoužíval, iba ak som už vážne nemal čím zaplniť poslednú tonu. Čo som ale viac využíval, bolo pridanie panciera na rozličné časti trupu. Aj keď iba obmedzene, ale väčšinou aj ten bodík alebo dva k pancierovaniu dokázali zachrániť život.
Hm, ako tak pozerám, tak som spomenul všetko možné, len to najdôležitejšie nie, a to že ako sa to všetko vlastne riadi. No jednoducho klávesnicou a myškou alebo joystickom. Aj keď ovládanie sa od minula trošku sťažilo, ide hlavne o ovládanie trupu, ale aj tak sa mi najvhodnejšia zdala kombinácia mouse/keyboard. Ono to nie je až také ťažké, smer pohybu sa určuje šípkami, čísla sú jednotlivé stupne rýchlosti mecha, ktorá sa dá ovládať aj šípkami dopredu a dozadu, aj keď tu vzniká malý zmätok ohľadne pohybu dopredu a dozadu, na šípkach je to jasné, ale pri číslach sa mech orientuje podľa toho, čo ste naposledy stlačili, či dopredu alebo dozadu. Možno sa to nezdá zložité, ale ak mech uprostred boja začne namiesto pochodu dopredu cúvať, dokáže to celkom pekne zmiasť. A ešte k tomu otáčaniu trupom, je vyriešené pomocou klávesnice alebo myšky. Z klávesnice sa ovláda hlava dosť blbo, lebo nestíhate naraz obsluhovať všetko, myš, pohyb aj trup. Ja som to riešil hlavne pomocou myšky, čo je trošku zdĺhavé a hlavne iritujúce, lebo kým sa otočí trup nemôžete poriadne mieriť, lebo držíte pravé myšítko, aby ste hýbali trupom a ten sa nedokáže pohybovať tak svižne ako zameriavač zbraní. Ale nakoniec sa to nejako vyriešilo.... Je tu ešte jedna novinka, a to zoom, pomocou ktorého už nemusíte hľadať bodku na obzore, ale jednoducho si priblížite cieľ a fičíte. Je to vynikajúce hlavne na ostreľovanie z diaľky ER large lasermi, aj keď treba počítať s určitou odchýlkou kvôli pohybu cieľa (ja viem, laser sa šíri rýchlosťou svetla a pre tú je 800 metrov nič, ale keď už je to raz tak, čo už, nemám chuť sa hádať.). Ale zíde sa to aj nablízko, keď potrebujete sundať nejaký špecifický komponent mecha, teda hlavne hlavu, tu som sa mierne vyzúril, lebo kým som to hral na nižšom rozlíšení, tak som nevidel krúžok zameriavacieho počítača, teda hlavne v zoom móde a bol problém sa do niečoho trafiť, ale keď som prešiel na vyššie rozlíšenie, tak sa to spravilo. Streľba na dialku sa aj tak najlepšie rieši lasermi, lebo ostatné ďalekonosné zbrane ako PPC alebo Gauss Gun majú dosť malú rýchlosť (no ako sa to vezme, ale aj tak na laser rýchlosťou nemajú), z čoho vyplýva aj nutnosť mieriť kúsok pred cieľ, a to si človek nie je istý, či trafí. Aj keď by zameriavanie mal obstarať zameriavací počítač, nie vždy to funguje. Jednoducho to vyzerá tak, že síce počítač ukáže, kam máte mieriť, aby ste trafili cieľ pri terajšej rýchlosti a smere, ale to sa môže a takmer zaručene aj zmení počas letu strely na cieľ, takže trafíte veľké gulové a niekedy ani to nie. Ale kto má nervy, môže skúšať. Ja osobne som 85% súbojov riešil na blízko štýlom 8 pulzných laserov do tela to spraví vždy a ak nie, tak ďalšia dávka určite....
Takže hajde do kokpitu a nasekať tým nafúkancom z Klanu riť, chcete sa predsa dostať domov a popri tom splniť úlohu, ktorú mala na starosti celá bojová jednotka mechov? Ale čo človek nespraví preto, aby sa dostal domov, však...


Hodnotenie: 8/10


Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa
Najnovsie clanky od tohto redaktora