Hlavne menu We are sorry, but magazine AMMO is suspended. Here is just read-only access to the articles archive. Some features are removed because they were outdated, pointless in read-only (voting and pools), or it was missused by spammers (comments) etc. Now the webpages aren't maintained so when something will get broken most probably it won't be fixed at all. If you liked our magazine then please make donation with paypal so we can pay for traffic on this server.

TOP Hry
01 Dyna Blaster 193 bodov
02 Mafia 171 bodov
03 Counter Strike: Condition Zero 170 bodov
04 Command and Conquer: Generals 166 bodov
05 Warcraft III:Frozen Throne 165 bodov
06 Elasto Mania 114 bodov
07 GTA III 111 bodov
08 Bulanci 93 bodov
09 Neighbours from Hell 2 90 bodov
10 Call of Duty: United Offensive 73 bodov
11 Carmagedon 72 bodov
12 Return to Castle Wolfenstein 68 bodov
13 Need for Speed - Porche 67 bodov
14 Call of Duty 65 bodov
15 BomberMan 62 bodov
Najnovsie clanky
Kvalitné služby podľa skúseností iných - TopSlužby.sk
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka 2. časť
Neverwinter nights
Children Of Bodom-Hatebreeder
Kult Duny - 6. časť (Bonus)
Kult Duny - 5. časť (Filmy, Hry)
Dobré ráno. (morc certa, hora incerta...)
Kult Duny - 4. časť (Knihy 2/2)
Stretnutie Spoločenstva Tolkiena
GRAVE DIGGER – Knights Of The Cross
Kult Duny - 3. časť (Knihy 1/2)
Kult Duny - 2. časť (Pojmy)
Kult Duny - 1. časť (Úvod)
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka
Jackass
Vsetky clanky
Airsoft - Specnaz [4 clanky]
Básne [6 clankov]
Fantázia [4 clanky]
Filmy a DVD [51 clankov]
Hardware [10 clankov]
Hry [170 clankov]
AArgon
Bloodrayne
Bulanci
Call of Duty
Call of Duty: United Offensive
Command and Conquer: Generals
Counter Strike: Condition Zero
Fellowship Of The Ring
HALO: Combat Evolved
Half-Life 2
Homeworld 2
Jurassic Park: Operation Genesis
Kuramatic
Lionheart – Legacy of Crusader
Need for Speed Hot Pursuit 2
Neighbours from Hell 2
Neverwinter nights
Painkiller
Pitfall: The Mayan andventure
Prince of Persia – Sands of Time
Quake 2 D-Day
Red Faction
Red Faction 2
Ricochet Xtreme
Rune
The Thing
Tom Clancy`s Rainbow Six 3: Raven Shield
UNREAL 2 - The Awakening
Warcraft III: Reign of chaos
Warcraft III:Frozen Throne
Woodruff and the Schnibble of Azimuth
Worms 3D
viac...
Hry, návody [6 clankov]
Hudba [8 clankov]
Internet [7 clankov]
Knihy [6 clankov]
O AMME [4 clanky]
Pandemonium [10 clankov]
Poviedky [14 clankov]
Programy [18 clankov]
Rôzne [8 clankov]
Technické [3 clanky]
Úvahy [8 clankov]
Výuka [50 clankov]
Zábava [5 clankov]
Zdravie [15 clankov]
Celkovy pocet clankov: 407
Baldur's Gate 2 
Hry | Dna 25.2.2002 | Shadow | 23 znamok, priemer 2.86 | 6660 videni | 1170 WAP videni

Prvý diel Baldur’s Gate bol lahôdka, aj ako singleplayer, tak aj ako multiplayer. Množstvo ľudí dlhé noci nespávalo, len aby mohlo dohrať túto jedinečnú hru. Black Isle sa jednoducho prekonali a vytvorili majstrovké dielo na základoch AD&D, aj keď mierne upravených a po dlhej dobe vytvorili NAOZAJ kvalitné RPG (Fallout a Fallout 2 je trošku z iného súdku). Konečne sa hráči mohli stretnúť s mágiou, udatnými bojovníkmi v inej podobe ako boli staré dungeony štýlu 1st person. Black Isle vytvorilo svoj vynikajúci Infinity Engine, ktorý umožnil hráčom nahliadnuť do sveta z pohľadu nie osoby, za ktorú hráte, ale z pohľadu, ktorý podľa mňa vyhovuje viacej taktickým účelom, hlavne v boji na otvorených priestranstvách. Jednoducho povedané, je to spravené ako nejaká stratégia. Hneď ako vyšiel prvý Baldur sa začal plánovať aj druhý diel, však načo by nám boli všetky tie perfektne vypracované postavy s kopcom magických predmetov, ak by sa nedali použiť ďalej? No asi na hovno.... A tak sa Black Isle (v poslednom čase sa neuveriteľne prekonávajú, stávajú sa mojou naj++ firmou. Už sa strašne teším na Neverwinter nights a Icewind Dale 2, ktorý sme sa s kamošmi podujali prejsť tímovo po sieti.... To bude režba. Ak sa bude konať, prinesiem podrobnú správu z konania akcie. Len dúfam, že nechcípnem od toľkej maslenice :)))) Ja viem, že by to pár ľudí potešilo, ale takú radosť vám nespravím...) pustili do roboty a po dvoch rokoch vydali pokračovanie s názovom Baldur’s Gate 2: Shadows of Amn. Určite si teraz kopec z vás pomyslí, že aká novina, však to už vyšlo pred dvoma rokmi, ale bohužiaľ, ja som sa k tejto hre dostal až teraz, teda presnejšie ešte minulý rok a hra je to natoľko nádherná, že mi nedalo, aby som o nej nenapísal stránku, dve... Takže k veci.
Baldur dvojka sa napodiv neodohráva v okolí mesta Baldur’s Gate ale v okolí Athkatly, čo je mesto v regióne Amn, skade zhodou okolností pochádza aj Jaheira. Ak si niektorí z vás ešte pamätajú, tak v Baldur’s Gate bol kopec narážok na tento región, a tak sa tam teraz konečne môžete pozrieť a ako malý bonus sa dostanete do lesov Tethiru, navštívite Spellhold, kde mágovia z Athkatly uzatváraju magicky vyšinutých a ináč magicky nevhodných ľudí, stretnete sa s ošupinovaným národom žraločích mužov a spôsobíte malý prevrat, dostanete sa do Underdark, obydlia Duergarov a obávaných Drow či Beholderov (áno, konečne si môžete zabiť vlastného beholdera a nie jedného, proste ak máte radi polievku z očí, tak tu máte surovín viac než dosť) alebo Ithilidov, ktorí vysávaju zo svojich obetí inteligenciu a nakoniec sa pozriete do prekrásneho elfského mesta Sundanessellar/*zistit presne meno*/ a stade sa dostanete rovno do pekla. Prečo? Ako? Koho zabilo? Nechajte sa prekvapiť. Jediné, čo vám poviem je, že Jona Irenicusa budete zo srdca nenávidieť za to, čo spraví vám a Imoen, ale.... nie nepoviem, prezradil by som veľa z prekrásnej dejovej línie, ktorú niekto krvopotne vymýšľal preto, aby vás pobavil a dodal vám trošku nadhľadu do toho, čo sa tu vlastne deje. Zo začiatku nebudete vedieť skoro nič, však čo by to bola za zápletka, keby vám všetko vykecali hneď na začiatku, však? Postupne sa prepracujete k jadru problému, ale ešte predtým budete musieť splnť nielen kopec povinných, ale aj nepovinných questov, ktorých je tu mimochodom strašne veľa. Od takých jednoduchšich typu vyriešiť vraždu, vyčistiť pevnosť od trollov, cez zničenie jedného kultu, až po zabíjanie drakov. A ani jedno z toho nie je žiadna sranda, aj keď už konečne môžete postúpiť na vyššie levely, nepomôže to, nepriatelia sú stále silní alebo ich je strašne veľa, najlepšie je to v kombinácii obidvoch vecí naraz, vtedy pomáhajú kúzla, silné meče a hlavne aspoň trocha taktického rozmýšľania. Ono to nie je vždy len o tom niekam nabehnúť a vyvraždiť všetko, čo sa dá, je tu kopec hádaniek, najviac si ich užijete v Spellholde, kde vás budú testovať, či ste normálni, ale nájdu sa aj nejaké pomimo. Najviac sa mi páčila hádanka, ktorú vám dá džin v cirkusovom stane, je DOSŤ zložitá, to vám poviem. Čo sa mi ale nepáči je, že sa dá jednoducho obísť tým, že ak si zle tipnete, tak džin vám povie správnu odpoveď, stačí len loadnuť a odpovedať správne. Až príliš jednoduché na môj vkus... ale čo už. Ale nielen hádankami je dobrodruh živý, ale hlavne zabíjaním všelijakých potvor a tých je tu hodne, od impov, trollov, cez Drow, upírov, Ithilidov a podobnú háveď až po majestátnych drakov, z ktorých šupín si môžete vytvoriť super brnenie. Aj keď v takom brnení sa neodporúča liezť na oči iným drakom... aj keď zasa to nemusí byť až taký problém, stačí zabiť toho ďalšieho draka, nie? :)))
Na zabíjanie potvor je tu kopec zbraní od typických nemagických, ktoré sa našťastie nerozpadávajú tak ako v BG jednotke kvôli otrave železa, cez magické +1 a +2 atď., až po tie najsilnejšie +5 meče, aj keď ak si dobre spomínam, tak taký je tu iba jeden, je to obojručák a volá sa Carsomyr a môže ho používať iba paladin. Ale najbežnejšie a aj najviac používané zbrane budú +2 a +3 meče, lebo výskyt silnejších je dosť obmedzený. Ale čo by to bolo za RPG, keby tu neboli kuše a luky? No tých je tu požehnane tiež, od obyčajných, až po tie najmagickejšieho klaibru a najväčšia lahôdka je luk, ktorý strieľa namiesto šípov blesky. Teda nie tak úplne, ale podstatné je, že nepotrebuje žiadne šípy, čo je dosť veľká výhoda, aj keď už nie sú šípy v balíkoch po 20, ale po 40, aj tak zaberajú v inventári kopec miesta, teda ak chcete mať poriadnu palebnú podporu. Čo ma najviac prekvapilo, bolo, že si môžete dať zložiť zbrane. Teda funguje to tak, že nájdete všetky časti zbrane (vždy minimálne dva ako napríklad Short Bow of Gessen, až po štyri ako Crom Faeyr alebo Flail of Ages) môžete si vytvoriť nejakú naozaj silnú zbraň ako The Equalizer, čo je skutočne silný dlhý meč, alebo už spomínaný Crom Faeyr, čo je naozaj jedna z najsilnejších zbraní v celej hre. Už len to, že zvýši silu jedinca, ktorý ju používa na 25, čo je najvyššia možná sila, je to ešte aj +5 zbraň a jednou ranou dokáže zabíjať golemov, ettinov a trolov. A to je už čo povedať.
Aj keď zbrane sú hlavná súčasť života hrdinu, bez brnení a inej rozličnej výbavy ako rozličné prstene, prívesky a amulety, rukavice a opasky, by asi dlhý život nemal. A aj na toto autori mysleli, okrem tradičných nemagických brnení sú tu rozličné magické a dokonca aj brnenia z rozličných drakov, ktoré sú hádam tie najlepšie. Ale jednoznačne najlepšie brnenie, aké som našiel, je Bladesinger Chain +4. Aj keď nemá najlepšie AC, ale zato umožnuje čarovať, čo je dosť veľká výhoda, hlavne pre Imoen, ktorá je Dual Class zlodej-mág, a ktorá môže toto brnenie nosiť a aj zároveň čarovať. Proste krása.
Ďalšie vylepšenia sa netýkaju priamo hrdinov, ale mapy. Možno sa vám to zdá banálne, že čo sa dá vylepšiť na mape? No tak v prvom rade sú tu poznámky vložené priamo autormi, ktoré označujú dôležité miesta v lokácii. Druhá vec je, že si poznámky môžete písať sami a určiť si, kde ich umiestnite. Niekedy to dokáže dosť pomôcť. A tretia vec je, že už si nemusíte hľadať lokácie a preskúmavať celú mapu, ale o každej lokácii, kam sa môžete dostať, vám niekto povie, alebo do nej rovno vletíte súhrou osudu alebo skôr kvôli dejovej línii. Aj keď teraz mapa vyzerá trošku prázdna, dá sa to prežiť. Ďalšia pekná vec je, že ak ste v meste, už si nemusíte objavovať celú lokáciu alebo čarovať Clairvoyance. Jednoducho vletíte v meste povedzme do dokov, otvoríte si mapu, pozriete, kde je najbližší obchodník a hajde za ním, nemusíte ho dlho hľadať. Ale zasa ak ste niekde vonku, tak si musíte pekne celú lokáciu preskúmať sami. Alebo čarovať....
Keď som už pri tom čarovaní, je stále rovnaké. Autori pridali pár nových kúziel, ktoré môžete, ale nemusíte použiť. Čo ma ale mierne naštvalo je, že za mága nemôžete čarovať deviatkové kúzla. Je to strašná škoda, lebo deviatkové kúzla sa môžete naučiť. No čo, zostáva len čakať na datadisk, v tom je experience cap až 8,000,000, čo umožnuje dosiahnuť 30 level. Zato tu je xpcap iba 2,950,000, čo umožní dosiahnuť za mága 17 level, Jaheira ako druid level 14, ináč sa dá dosiahnuť level 15 a bojovať o post vedúceho druidskej komunity.
Ďalšia novinka je, že hráčova postava môže získať takzvaný stronghold alebo po slovensky pevnosť. Akú pevnosť získate, záleží od toho, za akú postavu hráte. Ak ste bjovník, získate hrad a budete získavať peniaze z daní, ak ste mág, získate Planar Sphere, a s ňou aj žiaka, ktorý vám bude vyrábať magické nápoje, ak hráte za rangera, tak sa stanete ochrancom Umar Hills. A tak ďalej, proste každé povolanie má svoju pevnosť a z nej rozličné výhody, teda okrem toho, že pri jej získavaní dostanete kopec experince pointov.
Ešte jedna malá novinka je, že ku každej činnosti, ktorú máte v lište, je priradená F klávesa, čo urýchľuje prístup a niekedy ušetrí aj kopec času a behania myškou, hlavne ak vám niečo nejde odomknúť, tak nemusíte behať hore-dole po obrazovke, ale stačí mať jednu ruku na klávesnici a druhú na myške a stláčať.
Ďalšia novinka je kopec sub-classes, čiže kopec nových povolaní, aj keď nie priamo úplne nových, ale sú to rozličné druhy jedného povolania, ktoré majú rozličné výhody a nevýhody. Napríklad bojovník môže byť klasický bojovník, kensai, ktorý je jedno so svojím mečom, ale zasa nemôže nosiť brnenia, rukavice a nemôže používať šípky a podobné veci. Potom je tu Wizard Slayer, ktorý je špecialista na zabíjanie mágov, ale zasa nemôže používať magické veci okrem brnení a zbraní a nakoniec tu je Berserker, ktorý môže použiť špeciálnu vlastnosť Enrage, čo je silnejšia verzia berserku, ale zasa po jej použití je bojovník vysilený a strašne zraniteľný a navyše sa nemôže špecializovať v používaní strelných zbraní. Takéto sub-classes má každá class, teda skoro sú tu tri nové druhy povolania a to Sorcerer, čo je druh mága, ktorý si nemusí kúzla pred použitím zapamätať, ale môže čarovať rozličné kúzla zo svojho repertoáru okamžite a navyše môže čarovať viacej kúziel, ale zasa sa kúzla neučí zo zvitkov, ale získava ich postupne, čím je dosť obmedzený vo výbere kúziel a musí si rozmyslieť, či bude viac ofenzívny alebo defenzívny. Potom je tu Monk, ktorý je špecialista na boj holými rukami, dostáva rozličné bonusy a výhody, ale zasa nemôže používať brnenia a ani zbrane, ktoré nemôže používať zlodej (výnimka sú obojručné zbrane).A nakoniec je tu Barbarian, divoký bojovník, ktorý si na život nehádže 10 stenom ale 12 stenom, na jedenástom leveli získa 10% odolnosť voči rozličným druhom útokov, ale nemôže nosiť rytierske brnenie (Full plate, Plate mail) a nemôže sa špecializovať na zbrane ako bojovník.
Nie je ľahké ukončiť rozprávanie o tak skvelej hre ako je Baldur’s Gate 2, hlavne ak som nespomenul kopec vecí ako sú rozličné magické predmety, ktoré môžete používať, alebo kopec questov, ktoré môžete splniť, ropísať sa o jednotlivých povolaniach a kopec ďalších vecí, ale ja už vážne nevládzem a ani neviem ako to mám všetko napísať a navyše ma aj trochu tlačí čas, aby sa týchto pár riadkov dostalo Censoredovi do ruky, aby ich mohol opraviť a ešte pár vecí ohľadne konečnej úpravy článku a uverejnenia, takže to urobím rýchlo a bezbolestne (teda aspoň dúfam). Baldur dvojka je prekrásna hra, určite si pri nej užijete desiatky hodín zábavy, ale aj nadávania, ani nie tak priamo kvôli hre, ale kvôli bojom a questom. Ale určite to budú hodiny zábavy a srandy, tak neváhajte a hŕŕŕ na to, teda ak máte radi RPG. Ak nie, zahrajte si najprv Icewind Dale, aby ste pochopili ako to všetko vlastne funguje a prečo to tak funguje. Adios....

Hodnotenie: 9/10


Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa
Najnovsie clanky od tohto redaktora
Podobne clanky