Hlavne menu We are sorry, but magazine AMMO is suspended. Here is just read-only access to the articles archive. Some features are removed because they were outdated, pointless in read-only (voting and pools), or it was missused by spammers (comments) etc. Now the webpages aren't maintained so when something will get broken most probably it won't be fixed at all. If you liked our magazine then please make donation with paypal so we can pay for traffic on this server.

TOP Hry
01 Dyna Blaster 193 bodov
02 Mafia 171 bodov
03 Counter Strike: Condition Zero 170 bodov
04 Command and Conquer: Generals 166 bodov
05 Warcraft III:Frozen Throne 165 bodov
06 Elasto Mania 114 bodov
07 GTA III 111 bodov
08 Bulanci 93 bodov
09 Neighbours from Hell 2 90 bodov
10 Call of Duty: United Offensive 73 bodov
11 Carmagedon 72 bodov
12 Return to Castle Wolfenstein 68 bodov
13 Need for Speed - Porche 67 bodov
14 Call of Duty 65 bodov
15 BomberMan 62 bodov
Najnovsie clanky
Kvalitné služby podľa skúseností iných - TopSlužby.sk
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka 2. časť
Neverwinter nights
Children Of Bodom-Hatebreeder
Kult Duny - 6. časť (Bonus)
Kult Duny - 5. časť (Filmy, Hry)
Dobré ráno. (morc certa, hora incerta...)
Kult Duny - 4. časť (Knihy 2/2)
Stretnutie Spoločenstva Tolkiena
GRAVE DIGGER – Knights Of The Cross
Kult Duny - 3. časť (Knihy 1/2)
Kult Duny - 2. časť (Pojmy)
Kult Duny - 1. časť (Úvod)
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka
Jackass
Vsetky clanky
Airsoft - Specnaz [4 clanky]
Básne [6 clankov]
Fantázia [4 clanky]
Filmy a DVD [51 clankov]
Hardware [10 clankov]
Hry [170 clankov]
AArgon
Bloodrayne
Bulanci
Call of Duty
Call of Duty: United Offensive
Command and Conquer: Generals
Counter Strike: Condition Zero
Fellowship Of The Ring
HALO: Combat Evolved
Half-Life 2
Homeworld 2
Jurassic Park: Operation Genesis
Kuramatic
Lionheart – Legacy of Crusader
Need for Speed Hot Pursuit 2
Neighbours from Hell 2
Neverwinter nights
Painkiller
Pitfall: The Mayan andventure
Prince of Persia – Sands of Time
Quake 2 D-Day
Red Faction
Red Faction 2
Ricochet Xtreme
Rune
The Thing
Tom Clancy`s Rainbow Six 3: Raven Shield
UNREAL 2 - The Awakening
Warcraft III: Reign of chaos
Warcraft III:Frozen Throne
Woodruff and the Schnibble of Azimuth
Worms 3D
viac...
Hry, návody [6 clankov]
Hudba [8 clankov]
Internet [7 clankov]
Knihy [6 clankov]
O AMME [4 clanky]
Pandemonium [10 clankov]
Poviedky [14 clankov]
Programy [18 clankov]
Rôzne [8 clankov]
Technické [3 clanky]
Úvahy [8 clankov]
Výuka [50 clankov]
Zábava [5 clankov]
Zdravie [15 clankov]
Celkovy pocet clankov: 407
Earth 2150 
Hry | Dna 5.2.2002 | Johny | 7 znamok, priemer 2.42 | 3854 videni | 944 WAP videni

Ja myslím, že každý si vie približne predstaviť, o čo približne v tejto hre ide. Ale pre istotu to napíšem. Je to real-time stratégia, pokračovanie hry Earth 2140. V hre si môžete zvoliť jednu z troch možných strán. UCS – united civilised states, ED – eurasian dynasty, LC – lunar craft. Cieľ hry sa ani veľmi nezmenil, stále je to o tom, že musíte ťažiť nejaké minerály, za čo máte kredity a za ne si kupujete všetky budovy, jednotky a platíte výskum.

Príbeh nie je príliš zložitý. Koniec života na zemi je predpovedaný a je už na 100% isté, že príde a príde veľmi rýchlo, približne za takých 180 dní. I keď je to trošku nezodpovedajúce tomu, čo sa v hre naozaj stane. Vysvetlím. Ale poďme pekne od začiatku. Vašou úlohou v hre je nazbierať 1 000 000 kreditov, toľko stojí postavenie lode na orbite Zeme, aby ste mohli zobrať všetkých svojich ľudí a ísť žiť niekam inam – pravdepodobne je to MARS. Celá ZEM je rozdelená na uvedené 3 skupiny. A každá skupina má svoju základňu niekde inde. To je hlavná základňa, ktorú máte. Je na relatívne malej mapke a nemusíte sa báť, že by vám ju niekedy niekto napadol. Aspoň mne sa to nestalo ;o), dúfajte, že vám tiež nie. Máte tu postavených par budov, je tu pár jednotiek a troška minerálov. A je tu aj jedna dôležitá budova : Spaceport. Do tejto budovy treba nahromadiť 1 000 000 kreditov. Vždy keď tam dáte 10 000, tak máte možnosť vidieť ako z tade odštartuje raketa, ktorá vezie na orbit materiál na stavbu lode, ktorá vás má zachrániť. Minerálov je málo, a preto o ne súperíte s ostatnými stranami. Ako inak, než otvoreným bojom, ide predsa o prežitie.
Oproti ostatným stratégiám, ktoré poznáme z minulosti, kde bojujete vždy na jednej mapke, je tu rozdiel v tom, že vždy, keď začnete plniť nejakú misiu, tak máte 2 mapky. Jedna mapka je tá, kde plníte misiu a druhá mapka je vaša základňa. Kedykoľvek sa môžete medzi nimi prepnúť a pohybovať, stavať, ťažiť na ktorejkoľvek z nich. Aký to má význam ? Predovšetkým v tom, že všetko čo robíte súvisí s vašou základňou. Máte jeden transportér, kde sa vojde 10 jednotiek a 5000 kreditov. A tento transportér lieta medzi základňou a vašou misiou. Môžete si priviesť jednotky aké len chcete a naopak, pred dokončením misie si z nej odveziete všetky jednotky na základňu a nemusíte ich potom znova stavať. Inými slovami: ak už raz niečo v misii necháte a ukončíte ju, je to už navždy stratené, prišli ste o to. A každá jednotka je vzácna, takže šetrite. Aj keď môže byť niekedy dosť nudné voziť všetko hore dole, do základne a potom späť, ale predsa len je to nutné. Samozrejme previezť toľko kreditov po množstvách 5000 kreditov za jazdu je dosť pracné a preto existujú špeciálne transportéry, ktoré vozia kredity po 2000. Výhoda je v tom, že ich vozia sami a nemusíte teda nič riadiť, len množstvo peňazí, ktoré majú previezť do Spaceportu. Stačí postaviť Ore Transport Base a všetko ostatné je prakticky automatika. Vždy si môžete otvoriť len jednu misiu. Počas misie si to priebežne savujte, lebo misia sa nedá ukončiť len tak, kedy sa vám zachce. Musíte misiu buď vyhrať alebo prehrať. Nedá sa vzdať s tým, že chcete reštart misie. Musíte si nahrať save, ktorý ste si savjli pred tým než idete do misie a znova si nejakú misiu pustiť. V pravom hornom rohu sa vždy keď je možnosť vybrať alebo ukončiť misiu objaví taký malý glóbus. Keď naň kliknete, tak misiu ukončite alebo začnete. A ten glóbus tam je len vtedy, keď je na to dôvod. Takže ak vám zničia takmer všetko, čo v misii máte, tak máte akurát smolu, a musíte si z vašej domovskej základne doviesť čo potrebujete alebo si nahrať save. Prehrať sa dá napríklad vtedy, ak zabijú niekoho, koho máte ochraňovať.
Čas, ktorý máte vám beží neustále, či ste na jednej alebo druhej mapke. Mení sa tu celý priebeh dňa, môžete sledovať koľko hodín práve je, alebo dokonca teplotu. Celá hra sa vplyvom prostredia pravdaže mení. Ako sa slnko hýbe po oblohe, tak sa mení tieň budov, solárne elektrárne sa cez noc zavrú. Keď prichádza večer a tma, tak každá budova, každá jednotka zapína svoje svetlá, ktorými si svieti. Hra vyzerá super najmä v noci. Mení sa aj hudba, ktorá vytvára atmosféru, je iná pri pokojnom dni, iná je, keď bojujete. Len tak si staviate v noci a zrazu vidíte, že za kopcom sa hýbu nejaké svetlá. Čo to asi môže byť ? No, pizza určite nie, musíte odraziť útok. S tým, ako bojujete sa menia podmienky, pretože, raz bojujete niekde na severe pri Urale, inokedy zase uprostred suchej piesočnej krajiny. Môže začať pršať, snežiť alebo zafúka vietor. Extrémne teploty súvisia aj s prichádzajúcim koncom existencie Zeme. V posledných dňoch, to už vyzerá byť na Zemi dosť horúce. Antarktída je v pásme 25 stupňov Celzia. Ráno môže padnúť hmla. Ja osobne som hmlu radšej vypol, lebo cez ňu som dobre nevidel. Je to síce pekný doplnok prostredia, ale... Hru si môžete všemožne približovať a rotovať pohľad, ale všetko má svoje obmedzenia, a preto pohľad nie je možne oddialiť na vzdialenosť akú chcete. Takže takmer vždy mám zazoomované na čo najväčsiu vzdialenosť, inak človek nemá taký prehľad, čo sa deje na okolí. A pri vzdialenosti kamery od povrchu hmla hustne, tak som ju radšej vypol. Dážď, sneh a vietor sú len doplnky hry, síce napríklad, keď sneží, tak vidno, že sneh aj pribúda, ale inak som si väčších následkov nevšimol. Ak fúka vietor, tak to vidno napríklad na smere dymu, ktorý ide z elektrárne.
Celá hra je 3D, a celé prostredia tiež. Terén je tiež niekde nižší, niekde vyšší, niekde voda, stromčeky, zasnežené alebo pusté plány. Pozemné jednotky zvládnu iba určitý terén, prakticky neobmedzené sú vzdušné jednotky, ktoré si preletia kam len chcú. Existujú aj jednotky do vody, ale tie nie sú až také účinné a nie je ich až tak veľa. A dosť misií je bez vody, takže ich význam určite nie je kľúčový, sú tam len skôr ako spestrenie.
Hra prináša dosť veľa zmien a doplnkov. Začnime tým, že stavanie budov už nemá na svedomí nejaká hlavná budova, ale vždy jedna jednotka. Každá strana má iný dizajn budov a iné jednotky a stavanie je taktiež rozdielne. Napríklad pri LC vám dovezú budovu 3 lode vlečnými lúčmi, záleží od veľkosti budovy. Ak je to budova malá, tak príde len 1 loďka. U inej strany sa stavia priamo pred vašimi očami.
Budovy majú viac kategórií. Základné sú napríklad: elektráreň, výrobňa jednotiek, potom sú to budovy ekonomické... Rafinéria, Ore Transport Base, potom budovy Defenzívne: rôzne obranné vežičky a možnosť zmeniť terén, postaviť most alebo tunel. A nakoniec budovy ostatné: ako Headquarters alebo špeciálne budovy, Research Center – bez neho sa výskum nepohne.
V hre máte vlastne 3 peňažné fondy, každá mapka má svoj peňažný „fond“, takže pred ukončením misie si z nej vždy odvezte jednotky a nezabudnite aj na peniažky. Tretí fond je fond v Spaceporte. Ak je pár tisíc v Spaceporte môžete si ich z tade zobrať. Všetky operácie ako dostať peniaze-kredity z jedného do druhého fondu sú jednoduché a neobmedzené. Obmedzenie je jedine v tom, že keď dáte do Spaceportu napríklad 11 000, tak oni za 10 000 postavia raketu, ktorá odštartuje na orbit a ostane tam iba 1 000 kreditov. Takže viac ako 9 000 z tade nikdy nedostanete. A nezabudnite, že vlastne tie peniaze tam treba aj vrátiť. Inak ten milión nikdy nenazbierate. Úspešnosť každej misie sa odrazí na konečnom cieli. Ak v niektorej misii použijete viac kreditov, tak to ovplyvní zmysel celej hry. U stratégií v minulosti išlo o to splniť misiu a nevšímať si, koľko bolo vynaložených prostriedkov a použitých jednotiek. V prípade Earthu 2150 musíte uvažovať vždy do budúcnosti s tým, že všetky čini nesú aj následky.
Jednotka, ktorá stavia, dokáže tiež stavať mosty. Jednoducho si môžete postaviť most a tým skrátiť cestu. Dokáže tiež stavať tunely. Teda jednoducho sa môžete prekopať kam len chcete. Potrebujete si postaviť Tunnel Entrance na oboch stranách tunela a to je všetko. Tunnel Entrance je budova ako každá iná až na to, že nepotrebuje v blízkosti elektráreň. A teda je to objekt, ktorý sa dá zničiť. A ak vám zničia oba vchody, tak jednotky ostanú uväznené v tuneli, kým im nepostavíte ďalší východ. Preto sa dá len tak zrazu vykopať v cudzej základni, ale musíte to stihnúť skôr ako vás odhalia a vchod zničia.
Ďalej sa dá všemožné vyrovnávať terén a stavať protitankové bariéry. Každá strana má iný typ bariér, niektorý ako kusy betónu, iný ako laserové steny. Každá budova môže mať nejaký štít a niektoré aj zbrane. Budova Headquarters vám dokáže pomôcť napríklad s obranou, výrobou alebo výskumom. Dokáže sama riadiť niektoré aktivity.
Hra je zameraná predovšetkým skôr na stratégiu s vašimi jednotkami ako na boj pri ktorom zahynú tisíce a tisíce... takže celkový počet jednotiek je nižší a obmedzený. Budov nie je veľa a nie je problém postaviť z každého druhu. Obranné vežičky sú tiež rôznych veľkostí.
Zbrane: každá rasa má iné zbrane, niektoré sú energetické, ako má LC, niektoré sú konvenčné, ako napríklad má ED. Takže aj keď bude mať vaša jednotka nejaký energetický štít, proti guľke alebo rakete to veľa nezmôže, ale napríklad proti plazme to už pomôže.
Zbrane súvisia s výskumom, a za výskum sa draho platí a aj sa dosť čaká. V priebehu celej hry budete mať čo robiť, kým všetko vynájdete. Dá sa nastaviť, čo majú vyskúmať, v akom poradí, atď. Odporúčam nechať postavený Research Center iba na domácej základne, nemá zmysel to stavať v misii. Peniaze pravdaže odbúdajú z tade, kde je Research Center postavený.
A teraz príde asi najlepšia časť: V menu Construction si môžete skladať vlastné jednotky z doposiaľ vyskúmaných jednotiek, zbraní a štítov. Môžete si vyrobiť jednotku s vlastnosťami, aké budete chcieť. Po čase, keď vyskúmate už jednotku, ktorá bude môcť niesť aj 2 ťažké zbrane, môžete si vybrať, či to má byť napríklad ťažké plazmové delo, ktoré umožňuje ešte pridať 1 ľahkú zbraň, a takto si vyrobíte napríklad jednotku, ktorá bude mať 2 ťažké a 2 ľahké plazmové delá, alebo to skombinujete s navádzanými raketami,... to už záleží od vás. Dosť jednotiek slúži aj na boj zo vzduchu, najmä po čase, keď budete mať, čoraz silnejšie bomby sa stane taká jednotka efektívna. Ale pri dobre opevnených nepriateľských základniach, kde je to samá vežička s raketami je to takmer nemožné a budete mať veľké straty. Každá strana je v zbraniach odlišná. Ako som už spomínal LC sú skôr energetické zbrane. Ďalej je to rýchlosť a odolnosť ich vzdušných jednotiek a zbraň Sonic Wave, ktorá je pre nich dosť typická. Sú ladený skôr do modra a pravupovediac na prvý pohľad je dosť ťažké rozoznať, ktorá jednotka je vzdušná a ktor pozemná. ED sú skôr konvenčný – guľky, rakety, laser, dizajn jednotiek je klasický: tanky a rôzne kolesové a pásové vozidlá. UCS – plazma, jednotky sú moderné roboty, prevažne 2-nohé. Treba si to vyskúšať, najlepšie v Skirmishi. Tam si môžete v relatívne krátkom čase hneď vyskúšať, ktorá rasa sa vám najviac zapáči. Ja osobne mám rád ED a UCS. Na UCS sa mi páči sila ich plazmových diel a na ED ich nukleárne strely, ktoré je možné strieľať takmer okamžite. A ich sila je priam neuveriteľná, stačia 2,3 a celá základňa je minulosť. A tie isté bomby sa dajú odpáliť zo sila alebo ich môže priniesť bombardér. A to už neprežije nič živé. Ak budete hrať multiplayer a bude dovolené používať bomby a špeciálne zbrane, tak hrajte za ED. A ak sa vám podarí silá dostavať, tak už vás nič nezastaví.
Odporúčam pri hraní Skirmishu hrať typ hry, ktorý sa volá Destroy All Structures, lebo vtedy sa dá nastaviť kopa parametrov hry, ako napríklad 8 krát rýchlejší výskum. Síce už aj pri tejto rýchlosti sa mi to zdá pomalé. A tiež či máte peniaze získavať z ťaženia alebo vám budú chodiť automaticky. V skirmishi už niečo ako hlavná základňa neexistuje a všetko, čo máte je len na jednej mapke. Hlavná základňa je len doplnok single playeru, a tým ho odlišuje od Skirmishu.
Ammo: niektoré zbrane potrebujú strelivo, niečo čo sa míňa, keď ich používate. A preto existuje budova Aerial Supply, ktorá pomocou donášačov zásobuje strelivom jednotky a všetky zbrane na budovách, ktoré to potrebujú.
Sú tu tiež aj Minelayeri, ktorým pribudla zaujímavá funkcia zamínovať celé pole naraz a nemusíte klikať a klikať,... stačí zvoliť s akou hustotou má mínovať a už to ide.
Existujú aj jednotky ako : Repairer, Harvester,... ich činnosť je jasná z ich názvu
Dajú sa vytvárať rôzne skupiny jednotiek a rôzne formácie, presnejšie 2, ale skupina sa aspoň drží pokope, inak sa zvyknú dosť rozliezať a vtedy je ľahšie ich zničiť.

V Skirmishi je dosť máp a komu je málo, môže si urobiť vlastnú v editore. Editor je dobre urobený, je v ňom množstvo nástrojov na terén, textúry, objekty,... a samozrejme tiež generátor, ktorý sám vygeneruje celý terén alebo tiež len textúry, čo je užitočné v tom, že nemusíte chodiť po celej mapke rozmýšľať, či tam dáte už textúru pohoria alebo ešte normálneho povrchu alebo zasneženú. Generátor to zhodnotí sám, prípadne ešte pridá nejaký ten výkyv, aby všetko nebolo perfektné a vaša mapka je na svete. Môžete si aj vopred urobiť dedinky, čo však nemôžte je to, že nemôžte určiť vlastnosti jednotlivých objektov. Napríklad, ak chcete postaviť vežičku, ktorá bude mať všetky zbrane ťažké plazmové delo, tak to jednoducho nejde. Alebo chcete stanoviť konkrétnu technickú úroveň, nejde to.

Grafika: veľmi dobrá, a preto je hra aj trošku náročnejšia na hardware, ale detaily a rozlíšenie sú pravdaže voliteľné, takže hru si ľahko prispôsobíte.
Hudba/zvuky: atmosferické
Animácie: veľmi dobré, najmä úvodná, ktorá hneď zaujme, záverečná je už trošku slabšia, počas hry je ešte kopa animácii ku novým výskumom a misiám

V hre je množstvo novostí a jednoducho treba to vidieť, ja som asi nenapísal ani len polovicu noviniek a super vlastností tejto hry,... treba to jednoducho vidieť... tú sú obrázky...
To je dúfam zrejmé... ;o)


Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa
Najnovsie clanky od tohto redaktora