Hlavne menu We are sorry, but magazine AMMO is suspended. Here is just read-only access to the articles archive. Some features are removed because they were outdated, pointless in read-only (voting and pools), or it was missused by spammers (comments) etc. Now the webpages aren't maintained so when something will get broken most probably it won't be fixed at all. If you liked our magazine then please make donation with paypal so we can pay for traffic on this server.

TOP Výuka
01 Maľované krížovky 103 bodov
02 OpenGL, lákadlo 38 bodov
03 MySQL (+ použitie Visual C++ a PHP) 28 bodov
04 OpenGL, časť 1 21 bodov
05 Huffmanove kódovanie 19 bodov
06 Pascal, časť 1 18 bodov
07 Ako tlačiť s HP 16 bodov
08 Základy HTML časť 2 16 bodov
09 Základy HTML časť 3 13 bodov
10 Hry pre nenáročných + zdrojáky 10 bodov
11 OpenGL, úvod 8 bodov
12 Faktúrka v4.0 + zdrojáky v MS Visual C++ 6.0 7 bodov
13 OpenGL – Intermezzo 1 7 bodov
14 OpenGL povinná literatúra 6 bodov
15 Základy HTML časť 1 6 bodov
Najnovsie clanky
Kvalitné služby podľa skúseností iných - TopSlužby.sk
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka 2. časť
Neverwinter nights
Children Of Bodom-Hatebreeder
Kult Duny - 6. časť (Bonus)
Kult Duny - 5. časť (Filmy, Hry)
Dobré ráno. (morc certa, hora incerta...)
Kult Duny - 4. časť (Knihy 2/2)
Stretnutie Spoločenstva Tolkiena
GRAVE DIGGER – Knights Of The Cross
Kult Duny - 3. časť (Knihy 1/2)
Kult Duny - 2. časť (Pojmy)
Kult Duny - 1. časť (Úvod)
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka
Jackass
Vsetky clanky
Airsoft - Specnaz [4 clanky]
Básne [6 clankov]
Fantázia [4 clanky]
Filmy a DVD [51 clankov]
Hardware [10 clankov]
Hry [170 clankov]
Hry, návody [6 clankov]
Hudba [8 clankov]
Internet [7 clankov]
Knihy [6 clankov]
O AMME [4 clanky]
Pandemonium [10 clankov]
Poviedky [14 clankov]
Programy [18 clankov]
Rôzne [8 clankov]
Technické [3 clanky]
Úvahy [8 clankov]
Výuka [50 clankov]
Ako tlačiť s HP
Algoritmy v grafoch
Fake2
Faktúrka
Faktúrka v4.0 + zdrojáky v MS Visual C++ 6.0
Fract
HLSaver
Hry pre nenáročných + zdrojáky
Huffmanove kódovanie
IPicture2 & aggresiveoptimize.h
Maľované krížovky
MySQL (+ použitie Visual C++ a PHP)
OpenGL - GLWnd
OpenGL AMMO Saver
OpenGL povinná literatúra
OpenGL – Intermezzo 1
OpenGL, časť 10
OpenGL, časť 11
OpenGL, časť 12
OpenGL, časť 13
OpenGL, časť 14
OpenGL, časť 15
OpenGL, časť 16
OpenGL, časť 17
OpenGL, časť 18
OpenGL, časť 8
OpenGL, časť 9
Opengl – Cloth Simulation
RenameR
SkinMagic
WinSocket Communication via VC++
Údajové štruktúry
viac...
Zábava [5 clankov]
Zdravie [15 clankov]
Celkovy pocet clankov: 407
Pascal, časť 5 
Výuka | Dna 8.2.2002 | Johny | 7 znamok, priemer 3.71 | 6385 videni | 860 WAP videni

Čaute AMMáci,
Tak čo? Aké boli pre vás prázdniny? Toto píšem ešte v júli takže ešte neviem ako to pre mňa dopadne. Iste ste si všimli nejaké tie zmeny.
Takže zopár slov k novému prostrediu :
Pohyb: šípky hore a dole, PageUp a PageDown, Home a End, Ukončenie ESC. Je to len prehliadač, takže žiadne ovládanie ako v MK4. K týmto zmenám došlo najmä z toho dôvodu, lebo AMMO má neuveriteľne zložitý systém, takže toto bolo hádam pre mňa jednoduchšie ako sa učiť tú zložitú (teda aspoň pre mňa) hlavičku AMMA. Jedného času sa mi to aj podarilo a tú hlavičku som vedel, ale pred časom sa zmenila a mne sa to voľáko nehce učiť. Už mám toľko nárečí Ammáckych (dokumenty kde je hlavička popísaná), že ani neviem, ktoré je to správne. No tak som prešiel na tento spôsob. Zároveň to môže byť aj ANKETA o to, či sa vám nový štýl páči. Ja viem, že zatiaľ je to len textový režim, ale plánujem aj grafický,len ešte musím zohnať menší font, lebo ten, čo mám teraz je dosť veľký. Je to 8x16 a pri rozlíšení 640x480 to vyzerá dosť veľké.
V dnešnej časti Pascalu budem trošku hovoriť o použití Assembleru v Pascale. Budem hovoriť aj o niečom inom pretože táto téma o assembleri je dosť krátka. A assembler vysvetľovať nebudem, lebo sme v Pascale. Ak chcete Assembler, tak napíšte do Amma alebo mne.
Assembler použijete v pascale tak, že napíšete
asm
end; a medzi to píšete ako v assembleri. Výhodou je hádam to, že nemusíte deklarovať rôzne vlastnosti ako keby ste robili čistý assembler. Uvediem príklad :
Čistý assembler :
.model tiny
.code
org 100h
start : jmp setting
text db ‚ Ahojte ! $‘
setting:
mov ah,09h
mov dx,offset text
int 21h
mov ax,0
int 16h
end start


To isté cez Pascal :
asm
mov ah,09h
mov dx,offset text
int 21h
mov ax,0
int 16h
end;

Cez Pascal je to trošku menej. Avšak pozor! Skúste si tipnúť, teraz myslím v tom prípade, kedy to je cez Pascal, aká bude premenná text? Kto uhádne, dostane lízatko. Odpoveď je pole. Pole bytov.
Tento riadok - mov ah,09h - znamená daj do registru ah hodnotu 09h, to h znamená hexadecimálnu sústavu - 16ková sústava. Teda to h-čko je v tomto prípade zbytočné, lebo číslo 9 je také isté aj v desiatkovej aj v šestnástkovej sústave.
· int 21h - prerušenie čislo 21h Riadky mov ax,0 int 16h
znamenajú, že má čakať na stlačenie klávesy. Zoznamy jednotlivých služieb a ich popis si môžte nájsť na Internete.
Teraz ešte niečo ukážem na tomto programíku. Veľmi dobre uvážte, či máte dobrú myš a či funguje, lebo tento program vypne klávesnicu a čaká na stlačenie ľavého tlačítka na myši. Kým ho nestlačíte tak sa klávesnica ani nepohne. A vám neostane nič iné ako resetnúť počítač. Dá sa to použiť aj ako zamknutie počítača. Odomknúť ho bude vedieť len kto čítal tento článok. Môžte sem doplniť ešte aj riadok, kde vypíšete Writeom, že klávesnica je pokazená. Alebo môžte ešte doplniť o to, že musí stlačiť na myši napr. ľavé pravé a zase ľavé tlačítko. No a keď teraz príde nejaký laik a bude dačo skúšať, tak na to asi nepríde. Len pozor na to, aby ste tú klávesnicu zase zapli, lebo takéto omyly vyrieši už len tlačítko RESET.
begin
asm
mov ax,01
int 33h ;zapnutie mysi}
mov al,0f5h
out 60h,al ;odfajcenie klavesnice}
@odtadeto :
mov ax,03
int 33h
cmp bx,1 ;zisti co bolo stlacene}
je @sem ;ak hej tak skos na sem}
jmp @odtadeto ; ak nestlacil tak skos na odtadeto} @sem:
mov al,0f4h ;zapni klavesnicu}
out 60h,al
end;
end.


Dovi.


Najnovsie clanky od tohto redaktora
Podobne clanky