Hlavne menu We are sorry, but magazine AMMO is suspended. Here is just read-only access to the articles archive. Some features are removed because they were outdated, pointless in read-only (voting and pools), or it was missused by spammers (comments) etc. Now the webpages aren't maintained so when something will get broken most probably it won't be fixed at all. If you liked our magazine then please make donation with paypal so we can pay for traffic on this server.

TOP Hry
01 Dyna Blaster 193 bodov
02 Mafia 171 bodov
03 Counter Strike: Condition Zero 170 bodov
04 Command and Conquer: Generals 166 bodov
05 Warcraft III:Frozen Throne 165 bodov
06 Elasto Mania 114 bodov
07 GTA III 111 bodov
08 Bulanci 93 bodov
09 Neighbours from Hell 2 90 bodov
10 Call of Duty: United Offensive 73 bodov
11 Carmagedon 72 bodov
12 Return to Castle Wolfenstein 68 bodov
13 Need for Speed - Porche 67 bodov
14 Call of Duty 65 bodov
15 BomberMan 62 bodov
Najnovsie clanky
Kvalitné služby podľa skúseností iných - TopSlužby.sk
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka 2. časť
Neverwinter nights
Children Of Bodom-Hatebreeder
Kult Duny - 6. časť (Bonus)
Kult Duny - 5. časť (Filmy, Hry)
Dobré ráno. (morc certa, hora incerta...)
Kult Duny - 4. časť (Knihy 2/2)
Stretnutie Spoločenstva Tolkiena
GRAVE DIGGER – Knights Of The Cross
Kult Duny - 3. časť (Knihy 1/2)
Kult Duny - 2. časť (Pojmy)
Kult Duny - 1. časť (Úvod)
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka
Jackass
Vsetky clanky
Airsoft - Specnaz [4 clanky]
Básne [6 clankov]
Fantázia [4 clanky]
Filmy a DVD [51 clankov]
Hardware [10 clankov]
Hry [170 clankov]
AArgon
Bloodrayne
Bulanci
Call of Duty
Call of Duty: United Offensive
Command and Conquer: Generals
Counter Strike: Condition Zero
Fellowship Of The Ring
HALO: Combat Evolved
Half-Life 2
Homeworld 2
Jurassic Park: Operation Genesis
Kuramatic
Lionheart – Legacy of Crusader
Need for Speed Hot Pursuit 2
Neighbours from Hell 2
Neverwinter nights
Painkiller
Pitfall: The Mayan andventure
Prince of Persia – Sands of Time
Quake 2 D-Day
Red Faction
Red Faction 2
Ricochet Xtreme
Rune
The Thing
Tom Clancy`s Rainbow Six 3: Raven Shield
UNREAL 2 - The Awakening
Warcraft III: Reign of chaos
Warcraft III:Frozen Throne
Woodruff and the Schnibble of Azimuth
Worms 3D
viac...
Hry, návody [6 clankov]
Hudba [8 clankov]
Internet [7 clankov]
Knihy [6 clankov]
O AMME [4 clanky]
Pandemonium [10 clankov]
Poviedky [14 clankov]
Programy [18 clankov]
Rôzne [8 clankov]
Technické [3 clanky]
Úvahy [8 clankov]
Výuka [50 clankov]
Zábava [5 clankov]
Zdravie [15 clankov]
Celkovy pocet clankov: 407
Planescape:Torment 
Hry | Dna 1.9.2001 | Shadow | 8 znamok, priemer 1.75 | 4607 videni | 1128 WAP videni

Zobudil som sa na studenom stole, nevediac, čo sa deje, kde som a hlavne nevedel som kto som... Postavil som sa zo stola a chcel som sa poobzerať, keď sa zrazu za mnou ozval hlas: „Prepáč šéfe...“ Rýchlo som sa obzrel a čo nevidím, lebka vznášajúca sa nad zemou. A ešte aj hovorí!
„Vidím že si sa už zobudil, tak čo ako sa cítiš?“ ozvala sa lebka.
„Kto – kto si?“
„Ja? Morte. A ty?“
„Ja – ja neviem, nič si nepamätám!“

Takto sa začína príbeh Planescape: Torment, ďalšieho výplodu Black Isle, ktorý nás obšťastnil už niekoľkými skvelými hrami ako Fallout alebo Baldur’s Gate. No a teraz to skúšajú znova. A zasa pomocou RPGčka, aj keď pravdu povediac, tie im celkom idú, zatiaľ každá ich hra bola RPG a bol to trhák. No a ináč na to nie je ani v prípade Planesape: Torment.. Úvodné intro ukazuje ako je vaše telo dovezené do márnice, kde sa zobudíte a prvý, koho stretnete, bude Morte, lietajúca lebka, ktorá vás bude sprevádzať celú hru a neraz vás pobaví svojimi komentármi k situácii, alebo svojimi činmi. Ako postupujete hrou, teda vlastne Úľom, čo je najrozsiahlejšie mesto v pláňach a aj v hre (tu sa odohrá asi polka celej hry), získavate ďalších spojencov ako Dak’kon, priest Fall from Grace (mimochodom, jediný priest v celej hre, snažte sa ju dostať do party, nielen kvôli liečivým kúzlam ale aj kvôli Call Lightning, čo je super útočné kúzlo, ktoré narobí z partie Thugov sekanú na jeden zásah) poprípade Annah, ktorá je super zlodejka a neraz pomôže s vypáčovaním zámkov. Do partie ešte môžete pribrať Vhailora, Nordoma a Ignusa, čo je celkom schopný kúzelník. Ja som chvíľu behal s Ignusom, ale potom som ho vymenil za Nordoma. Predsa len bezmenný ako kombinovaný bojovník/kúzelník je lepší. Ako je to vlastne s hlavnou postavou? Jednoducho. Teda vlastne je to dosť zložité, začínate ako bojovník na treťom leveli. Na začiatku si len upravíte jednotlivé vlastnosti postavy ako sila, konštitúcia a iné tradičné vlastnosti. No a potom hajde do hry. Žiadne vyberanie profesie postavy. Jednoducho začínate ako bojovník a basta. Ale nebojte sa, budete mať možnosť zmeniť si povolanie postavy počas hry. A na aké povolania sa môžete vyučiť? No, máme tu tri: bojovník, kúzelník a zlodej. Pri vytváraní postavy je vhodné rozmyslieť si, akú profesiu budete používať a podľa toho vytvoriť postavu. A aj keď sa v niečom seknete, nevadí, za každý získaný level dostanete jeden bod na zmenenie hocijakej vlastnosti, čo je dosť neštandardné na RPG a ku koncu hry sa z bezmenného stáva viac–menej boh. A keď k tomu prirátame ešte aj to, že v podstate nemôžete zomrieť, tak nie je problém prejsť hru. Teda ak nerátame zákysy typu nájdi kľúč k Ravelinmu bludisku a jedinou nápovedou je, že sa nachádza pri veľkom ohni. No a teraz buď z toho múdry... stálo ma to chvíľu námahy a nervov, ale našiel som. Potom už len bolo treba kľúč a môžeme fungovať ďalej. Okrem povinných questov sú tu samozrejme aj nepovinné a tých je kopec. Najkrajšie na tom je, že nemôžete splniť všetky, lebo niektoré questy vylučujú druhé, čiže ak zabijete vodcu jednej znepriatelenej strany, už preňho nebudete môcť dokončiť quest (trošku extrémny prípad, ale aj na takéto veci dôjde). A o aké questy vlastne pôjde? No, od hľadania maličkostí ako je bronzová guľa (z ktorej sa mimochodom vykľuje veľmi dôležitý artefakt, takže ho nedávajte z ruky, neverili by ste ako som nadával, keď som zistil, čo je to zač a čo som si užil pri jeho hľadaní (malá poznámka, nájsť niečo v úli je skoro nemožné)), cez vyšetrovanie vraždy až po likvidovanie nepohodlných osôb. Hlavný quest je ale získanie svojej smrteľnosti a ak boh (teda vlastne v našom prípade bohovia) dá, tak aj svoje meno. A ako je to s tou smrteľnosťou? No, to vám prezrádzať nebudem, toto všetko pekne postupne objasňuje perfektný príbeh a nebolo by obzvlášť férové prezrádzať, čo sa stane, aj keď... dobre, dobre už som ticho :) Jedna prekrásna vec je, že sa stretávate s činmi vašich predchádzajúcich inkarnácii, získate denník paranoidnej inkarnácie, duch ženy, ktorá bola zamilovaná zasa do inej inkarnácie, vás bude sprevádzať počas celej hry a pri rozličných situáciach vám pomôže, poprípade ak sa vám podarí získať jej odkaz od jej otca (na to sa musíte dostať k jednému špeciálnemu sensory stone), získate perfektný prsteň, ktorého vlastnotsti sa ešte zlepšia, keď sa dostanete do fortress of regrets. Čo ma ale zarazilo, bola neprítomnosť brnení pre hlavnú postavu, jediné postavy, ktorým môžete kúpiť (alebo pre ne ukradnúť, je to lacnejšie) nejaké to lepšie brnenie, sú Annah a Fall from Grace, trošku to človeka naštve, ale čo sa dá robiť. Našťastie sú tu tetovania, ktoré trošku kompenzujú neprítomnosť brnení, ale nie je to ono. Ono tetovania môžu ovplyvniť kopec vlastností. Môžete aj získavať nové tetovania, napríklad na každú postavu vo vašej parte pripadá jedno tetovanie a každé dáva iné veci, poprípade ak nájdete odseknutú ruku predchádzajúcej inkarnácie, tiež získate niekoľko celkom zaujímavých tetovaní. Čo ma ale maximálne nasralo, bol nedostatok rozličných magických artefaktov ako prstene +2, alebo taká normálna vec ako meč, jediný meč, ktorý som počas celej hry videl, bol Dak’konov meč. Jediné, čo do profeciencie blades (ostria, čiže dýky a meče) patrí, sú dýky. No a tak som skončil pri sekerách, kladivá sa mi moc nepáčia a päste sú dosť oničom. Zbraní nájdete v hre neúrekom, od obyčajných dýk, sekier a kladív cez rozlične vylepšené veci a také podivnosti ako stehenná kosť, odseknutá ruka až po tie najkvalitnejšie veci (mne sa ako najlepšie videli trojica zbraní od Godsmenov, ktoré pridávajú okrem iného aj +1 na AC). Vrcholom vraždenia je Entrophy blade, ktorá sa môže zmeniť na akúkoľvek zbraň a má najvyšší damage z ručných zbraní.
Keď som pri zbraniach, ďalšia maličkosť, ktorá mi chýba, sú ďalekonosné zbrane. Počas celej hry som nenašiel ani jednu kušu alebo luk, jediný, kto mohol strieľať na diaľku bol Nordom a Ignus, ktorý ale strieľal magické strely, čo sa neráta. Zato ale nábojov pre Nordoma nájdete neúrekom, aj keď základných šípov má nekonečno, niekedy je predsa len lepšie použiť niečo silnejšie.
Ďalším aspektom hry sú kúzla (tie samozrejme v žiadnom fantasy chýbať nemôžu ). A že ich tu je požehnane, to vám môžem potvrdiť. Každé kúzlo má vlastný efekt a niektoré hodne silné majú aj svoje vlastné video. Pekná vec je aj to, že už počas vyvolávania kúzla môžete zhruba odhadnúť o aké silné kúzlo ide. Každé kúzlo má aj svoj zvukový efekt . Je tu jedna maličkosť, ktorá je trošku proti pravidlám D&D, ale v podstate to nevadí. A tá maličkosť je šanca naučenia sa kúzla. V klasickom D&D máte určitú šancu, že sa vám kúzlo nepodarí prepísať do svojej magickej knihy. V Tormente je to odstránené, lebo aj tak každý loadoval hru dovtedy, kým sa postava nenaučila kúzlo.
Keď som už načal zvuky... sú spracované delovo, pri boji cinkajú zbrane, každá postava má svoje vlastné zvuky, ktorými sa ohlasuje alebo potvrdzuje nejakú činnosť, na pozadí sa ozývajú zvuky mesta alebo krajiny, každé kúzlo má svoj zvuk... no jednoducho nádhera. S hudbou je to tiež fajnové, podfarbuje situáciu a jednoducho no... pasuje.

Po dlhom putovaní po rozličných pláňach som sa opäť ocitol v márnici, tentokrát ale nie ako mŕtvola, ale ako skúsený bojovník. Zastavil som sa pred otvoreným portálom do Fortress of regrets.
„Všetci pripravení?“
„Jasné šéfe, keď som to s tebou vydržal doteraz, tak toto si nenechám ujsť.“ odpovedal Morte. Annah len kývla hlavou, Dak’kon sa na mňa pozrel : „Vieš, že som povinný ťa sledovať všade, samozrejme, že idem“.
„Grace? Nordom?“
„Budem ťa sledovať a pomáhať ti ako budem môcť.“ odpovedala Grace
„Ak hlavný inžinier dovolí, budem ťa sledovať a zbierať dáta“ odpovedal Nordom svojím plechovým hlasom.
„Dobre tak držte si klobúky, pôjdeme z kopca!“

Planescape: Torment je jedinečné dielko, príbeh je prekrásne prepracovaný, jednotlivé lokácie sú nádherne vykreslené, aj keď pohyb postáv je trošku nedomyslený (kto kedy videl niekoho utekať do boja pospiatku :))) Vzťahy medzi postavami sú prepracované, niektorí sa nenávidia, niektorí sa celkom dobre znášajú a Morte kritizuje každého. Kúzla lietajú, sekery, dýky a kladivá svištia a potvory padadajú. Jednoducho krása. No čo, všetko raz končí, raz padne posledná potvora, bude splnený posledný quest a bezmenný sa konečne zjednotí so svojou smrteľnosťou. A mne nezostáva povedať nič iné ako dobrú noc a veľa šťastia, budete ho potrebovať pri dohraní tejto skvelej hry. Ozaj, ak neviete poriadne po anglicky, zožeňte si poriadny slovník alebo preklad aspoň do češtiny, budete ho potrebovať.

Hodnotenie: 9,5 /10


Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa
Podobne clanky