Hlavne menu We are sorry, but magazine AMMO is suspended. Here is just read-only access to the articles archive. Some features are removed because they were outdated, pointless in read-only (voting and pools), or it was missused by spammers (comments) etc. Now the webpages aren't maintained so when something will get broken most probably it won't be fixed at all. If you liked our magazine then please make donation with paypal so we can pay for traffic on this server.

TOP Hry
01 Dyna Blaster 193 bodov
02 Mafia 171 bodov
03 Counter Strike: Condition Zero 170 bodov
04 Command and Conquer: Generals 166 bodov
05 Warcraft III:Frozen Throne 165 bodov
06 Elasto Mania 114 bodov
07 GTA III 111 bodov
08 Bulanci 93 bodov
09 Neighbours from Hell 2 90 bodov
10 Call of Duty: United Offensive 73 bodov
11 Carmagedon 72 bodov
12 Return to Castle Wolfenstein 68 bodov
13 Need for Speed - Porche 67 bodov
14 Call of Duty 65 bodov
15 BomberMan 62 bodov
Najnovsie clanky
Kvalitné služby podľa skúseností iných - TopSlužby.sk
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka 2. časť
Neverwinter nights
Children Of Bodom-Hatebreeder
Kult Duny - 6. časť (Bonus)
Kult Duny - 5. časť (Filmy, Hry)
Dobré ráno. (morc certa, hora incerta...)
Kult Duny - 4. časť (Knihy 2/2)
Stretnutie Spoločenstva Tolkiena
GRAVE DIGGER – Knights Of The Cross
Kult Duny - 3. časť (Knihy 1/2)
Kult Duny - 2. časť (Pojmy)
Kult Duny - 1. časť (Úvod)
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka
Jackass
Vsetky clanky
Airsoft - Specnaz [4 clanky]
Básne [6 clankov]
Fantázia [4 clanky]
Filmy a DVD [51 clankov]
Hardware [10 clankov]
Hry [170 clankov]
AArgon
Bloodrayne
Bulanci
Call of Duty
Call of Duty: United Offensive
Command and Conquer: Generals
Counter Strike: Condition Zero
Fellowship Of The Ring
HALO: Combat Evolved
Half-Life 2
Homeworld 2
Jurassic Park: Operation Genesis
Kuramatic
Lionheart – Legacy of Crusader
Need for Speed Hot Pursuit 2
Neighbours from Hell 2
Neverwinter nights
Painkiller
Pitfall: The Mayan andventure
Prince of Persia – Sands of Time
Quake 2 D-Day
Red Faction
Red Faction 2
Ricochet Xtreme
Rune
The Thing
Tom Clancy`s Rainbow Six 3: Raven Shield
UNREAL 2 - The Awakening
Warcraft III: Reign of chaos
Warcraft III:Frozen Throne
Woodruff and the Schnibble of Azimuth
Worms 3D
viac...
Hry, návody [6 clankov]
Hudba [8 clankov]
Internet [7 clankov]
Knihy [6 clankov]
O AMME [4 clanky]
Pandemonium [10 clankov]
Poviedky [14 clankov]
Programy [18 clankov]
Rôzne [8 clankov]
Technické [3 clanky]
Úvahy [8 clankov]
Výuka [50 clankov]
Zábava [5 clankov]
Zdravie [15 clankov]
Celkovy pocet clankov: 407
X COM: Apocalypse 
Hry | Dna 30.9.2001 | Shadow | 14 znamok, priemer 2.35 | 2377 videni | 532 WAP videni

Obr�zok



Nazdar ľudia.

X COM: Apocalypse (ďalej len UFO 3) je rovnako ako jej
(jeho) predchodcovia super a na tretí diel obsahuje
zaujímavo veľa vylepšení a noviniek. Dej sa odohráva v roku
2080 v meste Mega Primus (áno, áno, tretí diel UFA sa
odohráva v meste), kde sa začali objavovať čudné lietajúce
objekty a ešte čudnejšie atmosférické javy (sú to gule, ktoré
obsahujú štvorboké červené ihlany). Zatiaľ síce ešte nikoho
neuniesli ani nič nezničili, ale začali sa objavovať čudné
potvory. A tak vedenie mesta rozhodlo, že do mesta zavolajú
X - COM (Extraterrestrial combat unit [Antimimozemská bojová
jednotka]), aby si to s ufákmi vybavili.
V tom momente dostávate kontrolu vy a celé to závisí od vás.
Ale bez peňazí by asi nič nebežalo, a tak vedenie mesta
začalo každý týždeň prispievať značnou sumou, neskôr podľa
zásluh pri ničení ufákov.
Toľko k deju a teraz napíšem aj niečo o hre samotnej. Prvé,
čo uvidíte po spustení hry je SUPER intro. Nie super, ale
SUPER intro. Jednoducho krása sama o sebe. Síce nie je
obzvlášť dlhé, ale vždy lepšie ako žiadne (viz. Doom a pod.).
Ďalej je tu grafické spracovanie. To je tiež super.
Predstavte si vášho vojaka, červenobiele brnenie, zbraň
vyrobená "rastovou" technológiou (to je taká technológia, že
ufónci nič nevyrábajú, ono im to rastie samo!) ako sa hýbe
po deväťposchodovej budove (naozaj deväť) a hľadá tých
odporných ufákov (aj keď to nie je pravda, lebo dlhotrvajúce
hľadania posledného aliena ala X COM: Terror from the deep
sa nekoná), a keď ich uvidí, hneď po nich aj vystrelí (ak
nezdrhne, posera), ale iba vtedy, ak mu dáte na to príkaz,
logicky ne?, alebo potom iba v nepriateľovom ťahu, keď po
ňom strieľa a on má nejaké rezervované časové jednotky. A to
všetko v plynulom pohybe (max. inštalácia [200 mega] che;
v pohode to beží aj pri normálnej inštalácii [60 mega], ale
pri najmenšej inštalácii [20 mega] som to neskúšal [veď
načo, nie?]), troška horšie je to, keď sa na obrazovke
objaví tak zo 20 jednotiek (áno, aj to je možné), slabučko
to začne trhať. Je to aj MaxiMalNe farebne (aj keď si
myslím, že nie vždy je farba zvolená vhodne a zdá sa mi, že
to-ktoré miesto je príliš prázdne [jednoducho hnus])
a statické obrázky ako aj v ufopedii (to je kniha, do ktorej
sa zapisujú všetky vaše vynálezy), tak aj medzi prechodmi
medzi dimenziami (áno, áno, áno; dostanete sa aj do ufónskej
dimenzie, kde to už dúfajme [alebo radšej nie, veď chceme
ďalšie pokračovanie, nie] konečne tým hnusným, odporným,
slizkým, ...... hups to som nemal hovoriť, lebo sa vedľa mňa
jeden zjavil namieril na mňa devastator cannon (jedna
z najsilnejších príručných zbraní v hre) a chce po mne, aby
som to okamžite zmazal. Ja krútim hlavou, že nie. Mieri na
mňa a už, už sa na mňa chystá vystreliť, keď tu zrazu si
všimne, že sa naňho prilepili štyri dávky z toxigunu,
(zásobnik c-clip) a s vreskotom sa zrútil na zem. Nechávam
svojho robota uložiť ten neporiadok a pre istotu zapínam
personal disruptor shield, aby som mal pokoj od tých ufákov,
kým toto nedopíšem (čo by som to bol za maniaka, keby som si
nevymýšľal?). Naspäť k tým obrázkom. Tie sú farebne
spracované fuckt super. Taký živý skeletoid vo zväčšení
(oproti hre, samozrejme) vyzerá super (CENSORED si to
nemyslí). Ďalej je na rade pán zvuk a pani hudba (šťastne;
zosobášení už od júna 97). Idú si ruka v ruke fakt ako
manželia. Hudba perfektne podfarbuje situáciu (stále je
tajomná [aj hudba, aj situácia {nikdy neviete, čo vás čaká
o pár minút (možno vás/nás napadne Alien mothership spolu
s niekoľkými Alien battleshipmi a zrovnajú všetky vaše/naše
základne so zemou.)}]). Počas misie (tak nazývam
taktické operácie, pri ktorých máte pod palcom, pardon, pod
kurzorom svojich drsných vojakov) vám hrá smutnotajomná
hudba, do ktorej sa miešajú občasné výkriky umierajúcich
ufákov, výstrelov zbraní, krokov a pohybu ufákov. Jednoducho
super. Len tá hudba by mohla byť hlasnejšia, lebo aj keď ju
mám naplno, musím vytáčať repráky do vyšších obrátok, lenže
potom ma triafa šľak z toho dunenia a hučania a strieľania
(no vážne; raz som bol kurzorom rovno nad dverami a ony sa
zatvorili. V tej chvíli by sa ma krvi nedorezal a skoro som
schytal infarkt). Asi som ešte nespomenul, že sila zvuku
závisí od vzdialnosti kurzoru od miesta výbuchu,
zatvárajúcich dverí, krokov, atď. Toľko ku hudbe a zvukom.
Samozrejme, že na hrateľnosť sa nezabúda, takže o nej píšem
tiež.


Tu je to. Ako to napísať, že je tu super na pol strany?
Neviem, ale skúsim to. Takže späť k tej hrateľnosti. Je fakt
super (tomuto som sa chcel vyhnúť). Hrá sa to super. No
jednoducho super. Naozaj nikdy neviete, čo sa môže stať za
pár minút (hodín) a to vás drží napätého ako strunu. Veď to
je v UFÁch úplne normálne (nech mi niekto povie, že nie,
hneď sa ocitne meter osemdesiat pod zemou [ja som toho
schopný a CENSORED vám to dosvedčí {UFÁ sú moje srdcové
záležitosti}]). Pri taktických misiách vás to tiež drží
napätých ako strunu (neopakujem sa?), veď nikdy neviete, či
nad vami náhodou nie je ufák s brainsucker launcherom (táto
ufácka zbraň vystreľuje brainsuckerské vajíčka a vyliahnutý
brainsucker s vašim/našim vojakom dokáže narobiť nepekné
veci [cit, vlastne rada: keď zastrelíte ufáka s br.suck
launcherom, príďte ku jeho mŕtvole, dajte si inventár
a pozbierajte vajíčka, ktoré tam zostali {ak nejaké zostali},
potom sa br.sucker {pracovne cucák} nevyliahne]), alebo
nehodí po vás boomeroid (granát, ktorý sa navídza na cieľ
sám [organický cieľ]) alebo inú sviňarinu. No
vážne, je to tak! To by hádam aj stačilo k hrateľnosti.

A teraz ten zvyšok.
Na ovládacom paneli vojakov aj lietadiel pribudli nové prvky
ako napríklad tri druhy správania sa vojaka (posera - normal
- rambo [ako rýchlo ujde z bojiska]), ďalej tri rôzne módy
pohybu (plazenie - chôdza - beh), ďalej dva možné spôsoby
hrania taktických operácií (klasické turnové [kolové] alebo
real time mód [predstavte si Dunu 2 s 12-timi vojakmi
v jednej budove]) ja osobne som využíval čisto turnový mód,
ale ak máte iný názor, nech sa páči, máte tu aj real time
mód. Do ovládania lietadiel pribudlo mnoho. Napríklad zaútoč
na budovu, leť do budovy a dokonca aj manuálne ovládanie
lietadla (klávesa m). No povedzte, nie je to super lietať po
meste a ničiť UFÁ vlastnoručne (väčšinou som prišiel
o stroj, che), poprípade sa len tak zabávať a niciť vozidlá
(môžete aj budovy, ale neodporúčam to, lebo keď poškodíte
budovu, vyhrnú sa na vás lietadlá patriace spoločnosti a tie
majú oveľa väčšiu presilu, ako je váš strojový park), ktoré
nádherne vybuchujú (bacha na hoverbiky, sú to mrchy
pohyblivé a malé (ťažko zničiteľné, väčšie lietadlá nemajú
šancu [bacha, nie UFÁ, tie ich zostrelia jedna radosť {takmer
nič nevydržia}]). Toto by bolo všetko ku lietadlám, teraz
spomeniem spoločnosti.
Po celý herný čas sa budete musieť uspokojiť s ich
spoločnosťou, a preto sa nesnažte znepriateliť si ich (ukáže sa
to v tabuľke spoločností pod názvom hostile), lebo vám budú
útočiť na základňu a na lietadlá, čo je dosť
nepríjemné (najmä keď vám zničia Air hawk warriora za sto
tisíc s vynájdenou UFÓNSKOU technológiou rakiet, to vás
potom pekne nasr...dí). Množstvo z nich vám predáva nejaké
veci (napr. Solmine vám predá elerium 115, Marsec predáva
Valkýry a množstvo zbraní atď.), takže vážne sa ich nesnažte
postaviť proti sebe. Toto má byť recenzia a nie návod, takže
končím, stretneme sa pri návode (dúfam).

Celkové hodnotenie X-COM: Apocalypse 9/10

Par slov na zaver:

FRENKY: Apocalypsu som nemal ani nevidel, ale z rozprávania
SHADOWa by to malo byť SUPER a moje hodnotenie by sa malo
pohybovať asi okolo 8/10, ale to nie je objektívne; veď
viete, nemal som to. Počkať (malý záblesk v mojej mysli;
prehľadávam TeraBajty pamäte; mám to). Mal som demoverziu
tejto perfektnej hry, ktorú som však hral asi 5 minút (po
nich som bol KO :). Pamätám si, že tam bola fuckt super
grafika, ale nič podrobnejšie. Takže vlastne vo všetkom
súhlasím so SHADOWom; konečne perfektné UFO!

SHADOW: Ja si myslím, že UFÁ sú klasika a aj klasika navždy
zostanú (najviac ma sklamalo UFO2 tj. X-COM: Terror from the
deep, lebo to viac vyzeralo ako datadisk než plnohodnotná
hra). Aj tak by som dal trilógii UFO 10/10, čiže je to pre mňa
neprekonateľná klasika a už nič také sa v budúcnosti
neobjaví (možno) a z môjho harddisku nezmizne. Nakoniec malá
pikoška. Viete o tom, že sa chystá ďalší diel UFA? Tentokrát
to nemá byť stratégia, ale simulátor! Ale milovníci
stratégií nebojte sa, zároveň sa chystá aj ďalší strategický
diel.
Baaaaaaaaaj.


Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa
Najnovsie clanky od tohto redaktora
Podobne clanky