Hlavne menu We are sorry, but magazine AMMO is suspended. Here is just read-only access to the articles archive. Some features are removed because they were outdated, pointless in read-only (voting and pools), or it was missused by spammers (comments) etc. Now the webpages aren't maintained so when something will get broken most probably it won't be fixed at all. If you liked our magazine then please make donation with paypal so we can pay for traffic on this server.

TOP Hry
01 Dyna Blaster 193 bodov
02 Mafia 171 bodov
03 Counter Strike: Condition Zero 170 bodov
04 Command and Conquer: Generals 166 bodov
05 Warcraft III:Frozen Throne 165 bodov
06 Elasto Mania 114 bodov
07 GTA III 111 bodov
08 Bulanci 93 bodov
09 Neighbours from Hell 2 90 bodov
10 Call of Duty: United Offensive 73 bodov
11 Carmagedon 72 bodov
12 Return to Castle Wolfenstein 68 bodov
13 Need for Speed - Porche 67 bodov
14 Call of Duty 65 bodov
15 BomberMan 62 bodov
Najnovsie clanky
Kvalitné služby podľa skúseností iných - TopSlužby.sk
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka 2. časť
Neverwinter nights
Children Of Bodom-Hatebreeder
Kult Duny - 6. časť (Bonus)
Kult Duny - 5. časť (Filmy, Hry)
Dobré ráno. (morc certa, hora incerta...)
Kult Duny - 4. časť (Knihy 2/2)
Stretnutie Spoločenstva Tolkiena
GRAVE DIGGER – Knights Of The Cross
Kult Duny - 3. časť (Knihy 1/2)
Kult Duny - 2. časť (Pojmy)
Kult Duny - 1. časť (Úvod)
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka
Jackass
Vsetky clanky
Airsoft - Specnaz [4 clanky]
Básne [6 clankov]
Fantázia [4 clanky]
Filmy a DVD [51 clankov]
Hardware [10 clankov]
Hry [170 clankov]
AArgon
Bloodrayne
Bulanci
Call of Duty
Call of Duty: United Offensive
Command and Conquer: Generals
Counter Strike: Condition Zero
Fellowship Of The Ring
HALO: Combat Evolved
Half-Life 2
Homeworld 2
Jurassic Park: Operation Genesis
Kuramatic
Lionheart – Legacy of Crusader
Need for Speed Hot Pursuit 2
Neighbours from Hell 2
Neverwinter nights
Painkiller
Pitfall: The Mayan andventure
Prince of Persia – Sands of Time
Quake 2 D-Day
Red Faction
Red Faction 2
Ricochet Xtreme
Rune
The Thing
Tom Clancy`s Rainbow Six 3: Raven Shield
UNREAL 2 - The Awakening
Warcraft III: Reign of chaos
Warcraft III:Frozen Throne
Woodruff and the Schnibble of Azimuth
Worms 3D
viac...
Hry, návody [6 clankov]
Hudba [8 clankov]
Internet [7 clankov]
Knihy [6 clankov]
O AMME [4 clanky]
Pandemonium [10 clankov]
Poviedky [14 clankov]
Programy [18 clankov]
Rôzne [8 clankov]
Technické [3 clanky]
Úvahy [8 clankov]
Výuka [50 clankov]
Zábava [5 clankov]
Zdravie [15 clankov]
Celkovy pocet clankov: 407
Unreal 
Hry | Dna 23.8.2001 | Fredy | 2 znamky, priemer 3.00 | 4267 videni | 1098 WAP videni

Žiadne kecy na začiatok a pome ihneď k veci. Div prvý, posledný, ale jediný reálny, sekanica na obzore. Ak si myslíte, že máte dobrý stroj, tak teraz dokážem opak. Áno, pravda je, že Unreal bez VOODOO vyzerá lepšie ako QUAKE 2 s VOODOO. 1)Aký vám to robí rozdiel, keď už ste si kúpili VOODOO ? 2)Vyzerá to ako VOODOO, ale nie Bilinearne filtrovanie a pri vysokých rozlíšeniach na maximálný výkon, ale pupušské farby ružová vo fialovej a cez to modrá, takže okrem závratov neočakávajte nič od softwareovej verzii (vlastne to tak vyzerá aj pri akcelerovanej, ale pri nej sa to aspoň pohne naroziel softwareovej SLIDE SHOW). Definícia sekanica. To, že to celkom dobre vyzerá zanedbáme, a nachvíľku sa venujme rýchlosti. Keď máte 166 Mhz mašinu, tak bez VOODOO sa nikde nepohnete, a aby sa to aspoň trochu hýbalo ako QUAKE 2, tak musíte stiahnuť detaily tak, aby to vyzeralo niečo medzi WOLF a QUAKE (3D mapy z QUAKE a vzhľad z WOLF). Takže vyzerá to ako WOLF a hýbe sa to ako QUAKE 2. No, a teraz si predstavte, čo to musí byť, keď to vyzerá lepšie ako QUAKE 2 (mal som na mysli rýchlosť). Pamäť, ha, ak si myslíte, že pamäte máte veľa, tak ste na omyle. 32 Mb poriadne swapovanie (čím viac swapovania, tým viac práce s diskom, no a kedže rýchlosť diskov sa meria na milisekundy oproti pamätiam, ktoré sa merajú v nanosekundách, disk to vie spomaliť), šťaslivci so 64 Mb majú tú česť s menej častým swapovaním. Spomínal som už, že swapák absolútne bez problémov môže dosiahnuť rozmery 120 Mb. Takže potrebujete aspoň 128 Mb (odporúčam 256Mb, to už vtedy zo swapovaním dá pokoj). Teda aké ma požiadavky? No, UNREAL by som sa nepokúšal spúštať pod 233Mhz, VOODOO, 64 Mb. Hrať by sa to malo dať na PII 300Mhz Scan line interleave VOODOO 2 s 128 Mb ale radšej 256 Mb s maximálnou inštaláciou na SCSI disku. Konečne niečo k hre. Hudba je perfektá, ktorá sa mení mení podľa toho, čo akurát robíte. Je tam jediná nevýhoda, ktorá vám dá pocit, že všetko je na vás nainscenované. Jednoducho keď budete hrať a pôjdete okolo umierajúceho človeka a on umre, pustí sa k tomu zodpovedajúca hudba akurát vtedy, keď vy pôjdete okolo neho. Ale sú tam aj veľmi slušné inscenácie, napríklad, idete chodbou a zrazu tma, nahodí sa bojová hudba, a potom sa na vás v tme pustí potvora. Naprvýkrát bude dobre ak si nezaserete gate a pri tej hudbe zabudnete, že máte svetlicu a budete stielať do tmy (no samozrejme, teraz keď som vás na to upozornil, už ste na to pripravení). Keďže interaktívna hudba v takejto podobe je použitá prvýkrát (boli pokusy, ale veľmi odveci), a preto ešte nie je taká dokonalá a jej prechody nie sú inšrumentálne, ale len prechody do ticha a prechody z ticha. Príbeh je celkom jednoduchý, ale jeho priebeh je niečo šialené. Ste na nejakej rakete, ktorá je priťahovaná jednou planétou, vy ste väzeň, ale ako raketa havaruje, oslobodíte sa a nájdete domorodcov NALI, ktorých nútia na práce nejaké potvory, ktoré napadneš, následne ich impérium zničíš, a potom ujdeš z tej prekliatej planéty. Autori nakoniec nezabudli poznámku to be continued. Tento príbeh sa dozvedáte pomocou prekladača denníkov cudzích ľudí. Veľmi pekné je, keď počas hry nájdeš niečiu mŕtvolu a v jej denníku je správa štýlom :"Som posledná ktorá prežila, som taká unavená, že už neprejdem ani krok, dúfam, že ma nenájdu keď budem túto noc spať.". Samozrejme, že počas hry ich nájdete v každom leveli zopár. Čo sa týka spracovania príbehu, je fantastcký, lebo úrovne sú navrhované so zmyslom pre dokonalosť a ešte k tomu sú úúúúúúúúúúžasne dlhé. Na EASY obtiažnosti som to hrával 3 a viac hodín denne (niekedy som to hral od rána od 10 až po 2 hodiny nadránom. A prešiel som to cca za dva týždne. Keď som prešiel UNREAL, tak QUAKE 2 sa mi zdal ako keby som ho prešiel za jeden deň. Čo sa týkalo rozhovoru o inteligencii potvôr, tak sa ani nedá povedať, že sú inteligentné, lebo oni nie sú inteligentejšie, ale majú lepšie reflexy. To znamená, že tie potvory bude problém zabíjať, ale nie kvôli tomu, že by niečo inteligentného na vás nastrúhali, ale preto, lebo ihneď nato ako vy vystrelíte, potvora odskočí strele (no samozrejme, že rýchlostrelným zbraniam sa neuhínajú, ale pre istotu tie zbrane majú taký rozptyl, že trafiť sa je tiež problém a keď uvážite koľko tá zbraň zožere a koľko málo munície po ceste nájdete, tak radšej budete používať inú zbraň). Ale ten efekt obtiažnosti je tam, lebo keď ste sa v QUAKE 2 vrhli na 5 potvôr a bez prblémov ste ich vypukali, tak v Unreali 2 potvory väčšinou končí vašou smrťou (ak samozrejme nemáte plný život, a to vám ručím, že počas hry ani nebude) a viacej ako 2 je istá sebevražda. Také malé klamstvo vzniklo aj tým, že potvory nevyzerajú ako keby boli vložené do scény a o tom, že potvory padajú z neba sa vôbec nehovorilo (jednoducho idete po chodbe, kuknetete sa za seba a hľa potvora), takže dalšie malé klamstvo. A musíte si zvyknúť, že v leveloch je mnohonásobne menej potvôr, ale zato si viacej zamakáte. Potvôr na jeden level je menej, ale levelov je oveľa viac, takže aj tak zavraždíte podobný počet stvorení (pre informáciu, mapy v Unreali majú cca 200Mb). A keď som sa pozastavil na veľkosti máp, nesmiem zabudnúť pripomenúť ich detaily. Oslepenie svetlom máte za každým druhým krokom, priesvitnosť textúr, odrážanie obrazu (zrkadlá), hmly (lepšie povedané hmlové oblaky), animované textúry, high detail textúry (máte bránu, ktorá je cca 4x väčšia ako vy osobne a keď prídete na doraz k nej, tak ešte furt vidíte detaily a nie veľé machule ako napríklad QUAKE 2 so stiahnutými detailami textúr. Na bráne je namaľovaná tvár nejakého boha (to vidíte z 10 metrov), potom vidíte ako je skladaný z mozaikových štvorčekov, ktoré sú odlišné tieňami (to vidíte z 5 metrov) a ako sú tie štvorčeky skladané z ronvobežných čiar (to vidíte, keď prídete na doraz). Čo sa mne celkom veľmi páčilo bolo to, ako vyriešili dohľaď, jednoducho vidíte tak daľeko ako vidíte, takže zo strany programu nie je obmedzený pohľad. To niekedy naberá užasné pohľady (a keď nemáte VOODOO, tak aj sekanie). Dosť bolo o single playeri, Unreal má vbudovaný engine s inteligenciou (veď som už spomínal inteligenciu, tak to je tá istá, ale predsalen v deathmatchi sa javí v inom svetle). Samozrejme, že dusenica prekonáva staručkého Reaper Bota. Dokonca tento deathmatch má úple iné založenie ako single player (v ňom sa viacej orientovali na inventár a mystické veci) a Death Match (je založený, že do jednej mapy (samozrejme, že sú dopredu navrhnuté nejaké deathmatch mapy) hodí 4 hráčov, ktorí sú pekelne rýchli a behom pár minút sa pár krát povraždia, a hlavne agresívnejšie na seba pristupujú (v single playeri bolo dôležité prežiť, ale v deathmatchi je dôležité druhého zavraždiť, aj keď za cenu vášho života), a to samozrejme platí aj pre vás.). Hodnotenie musím rozdeliť do viacerých kategorií, lebo medzi pár megahercami zaleží, či pôjde perfišne alebo sekane. Ak máte VOODOO, je to hrateľné tak, ako 2x rýchly procesor, ale ešte v o kúštik väčšom rozlíšení. Ak máte MMX, tak pôžitok zo zvuku je o niečo lepší. Ak máte 32 mega, tak vám to bude robiť problémy a keď máte 64 tak vám zriedkavo spraví problémik. Slabý procesor je 166 a perfektný 300. Podľa tohto usúďte, čo máte za stroj a podľa toho sa kuknite do tabuľky. + znamená slabá s perfektná s x.5 mašinu VOODOO mašina Voodoo ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ Grafika 06/10 09/10 07/10 10/10 Hrateľnosť 04/10 06/10 05/10 09/10 Hudba 07/10 07/10 08/10 08/10 Originalita 08/10 08/10+ 08/10 08/10+ Príbeh 08/10+ 09/10 09/10 09/10 ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ Celkove 04/10 07/10 05/10+ 09/10 + znamená, že daná položka je o polovicu lepšia (x+ = x+0.5) + dostala originalita preto vo VOODOO verzi, lebo tam použili nové efekty. Hudba na perfektnej mašine dostala o jeden bod naviac, lebo s lepšou mašinou môžete pozapínať efekty (echá a iné) a zväčšiť frekvenciu. PS:Aby ste si nemysleli, že som nafúknuté prasa s P2, tak vám vysvetlím aké mašiny som mal počas hrania. Začal som s i150 (bez MMX) a 32 MB a bez VOODOO, väčšinu hry som prešiel s 40 MB i150 (pretaktovanú na 166, ale bez MMX), potom som to jeden deň hral s K6-266, VOODOO, 64MB (DIMM), a potom nejaký čas (nie dlhý) bez VOODOO. Zo začiatku to bola hnusná sekanica a s minimálnymi detailami a fps neprekročilo 20, potom bolo VOODOO, a to mi sprístupnilo rozlíšenie 512x386 a fps dosť často zašlo pod 20 a s 266 sa držalo väčšinou nad 25. Zaujímave bolo, keď VOODOO tam nebolo (návrat do 320x240 alebo 320x200) a pohybovalo sa to 20 až 30. PS2:Obrázky vám neukážem z viacerých dôvodov: -Túto rubriku píšem tesne pred uzávierkou a teda nestíham. -Mám pripravených viacej obrázkov (cca 250 a zaberajú trochu viac a pochybujem, že by sa potom časopis vmestil na 1 disketu. -Pretože ich mám viacej, musím spraviť špeciálnu úpravu a tá zaberá tiež veľa času.


Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa
Najnovsie clanky od tohto redaktora
Podobne clanky