|
Je budúcnosť, na svete existujú dve mocnosti ARM a CORE. Problém je v tom, že jediné akceptovateľné východisko je totálna eliminácia toho druhého. Total Annhilation je revolučná stratégia od doteraz neznámej firmy CaveDog. Prečo je revolučná ? Lebo pokrok, ktorý robili firmy bol dostatočný, ale nie dostatočný pre CaveDog. Ukážem vám to v praxi: pokrok medzi Command a Conquerom a Red Alertom bol z hľadiska grafiky z VGA do SVGA, z hľadiska hudby skoro žiadny.Z hľadiska inteligencie posielal dokonca 2 jednotky naraz (tomu sa vtedy nadávolo hromadný utok). A jednoducho firmy v dalších dieloch vylepšili len to, na čo sa ľudia sťažovali a to tak, len aby bolo. Napríklad možnosť vyrábania jednotiek bola dobrá, ale sto krát klikať, keď chcete vyrobiť sto jednotiek (počkať, kým sa vyrobí jedna a potom kliknúť ešte raz, a to sto krát), tak autori v dalšom diele spravili možnosť naklikať koľko krát chcete tú jednotku. Pre CaveDog to nestačilo a odkukali všetko dobré z každej stratégie, ktorá bola vtedy na trhu a ešte ju vylepšili. Perfektný nápad je dávkové spracovanie roboty. Jednoducho vytvoríte zoznam roboty, čo má robiť a tento zoznam môžete priložiť každej jednotke, každej fabrike a v podstate všetkému. V praxi je to asi takéto, máte fabriku, ktorá dokáže vyrábať vozidlá, dáte jej rozkaz, aby vyrobila 10 kusov toho, potom 10 kusov tamtoho a 1 kus hentoho. Potom môžete určiť, čo tie jednotky majú spraviť, keď vyjdú z fabriky. Zaútočte na to, na to, a potom ešte na to, potom keď to zničíte, postavte tam fabriku, keď bude postavená, tak patrolujte medzi týmito bodmi. Keď toto zadáte, behom pár sekúnd máte vyriešený frontálny útok a môžete sa venovať niečomu inému. Ja by som dal prednosť, keby ste frontálny útok viedli vy sami, ale za vás by staval záklaďňu. Potom každá jednotka má určité stavy a vy mu môžete rozkázať, čo v nich má robiť, takže ak som pod paľbou, čo mám robiť? Alebo čo mám robiť, keď mám kontakt s nepriateľom (strielaj po ňom alebo strieľaj len vtedy, keď on otvorí paľbu, nestrielaj vôbec). Napríklad problém, ktorý nevyriešili v Red Alerte, keď nemáte elektriku, tak vám nejde radar a vy radar potrebujete za každú cenu. A preto v TOTAli je možnosť zapínať a vypínať jednotky a budovy podľa potreby. Už ako som načal v hre sú dve veci, o ktoré ide. Je to elektrika a železo. Elektriku môžete získávať Solárnymi panelmi, vodnými turbínami, elektrárňami, vzdušnými mlynmi, a dokonca tepelnými elektrárňami. Železo získate konvertovaním energie alebo ťažením. Železo a elektriku môžete zhromažďovať v špeciálnych budovách a zvyšovať ich kapacitu. TOTAla stavali pre najviac hráčov, a preto máte možnosť vybrať si hmly (teda zakrývania terénu, v ktorom sa nenachádza jednotka), alebo pevnému (tam kde si bol, vidíš to, už nech sa deje čo sa deje). Niektoré špeciálne jednotky majú možnosť sa skryť (cloaknúť), dokonca cloaknúť sa môžu aj budovy. Bojovať sa dá na zemi (pešiaci, vozidlá, vznášadlá), na a vo vode (ponorky, lode, vznášadlá), vo vzduchu (lietadlá). Každý z týchto elementov má svoje konštrukčné jednotky (štandartné a pokročilé). Takže si môžete byť istí, že o jednotky núdza neni. Pri veľkých bitkách môžete strácať orientáciu o jednotkách, a preto vám môže pomôcť napríklad označíte jednu jednotku a zadáte rozkaz, aby vám označilo všetky jednotky tohoto druhu (alebo autodeštrukcia, tiež je to zaujímavá funkcia). Inteligencia, je úžasná, počítačový súper je strašne rýchly (nečaká na vás ako v RedAlerte) a dokáže vás vypukať do 20 minút, ak nič proti nemu nespravíte. Najsamprv si spraví robotov, vozidlá, lietadlá, a potom lode, a keď to spraví, tak si spraví pokročilejšie a samozrejme medzitým útočí (samozrejme s veľkými skupinami). Grafika? je úplne iná ako v ostatných hrách, vo všetkých strategických hrách sú dopredu vypočítané obrázky jednotiek, a potom sú zobrazované na obrazovku. Je tam jediná nevýhoda, kvôli tomu, aby čistá hra (teda len program bez animácií a bez nadbytočných vecí, jednoducho len to, čo je k chodu hry nevyhnutne treba, dalo by sa povedať, že takéto hry sú kraknuté pirátske disketové verzie hier) nezaberala 300 Mb, tak pohyb jednotiek obmedzili a tak isto ich rotácia, ktorá je po 45 stupňov (vlastne to sa dá porovnať aj s DOOMovkami. V jednej potvory ukazuje ako obrázky (DOOM, WOLF, DUKE) a vidíte ako sa otáčajú len po 45 stupňoch, no a potom sú tu tie druhé hry, kde potvory sú 3D objekty (QUAKE, UNREAL, CHASM). A v Totali vyriešili grafiku tak, že jednotky sú v 3D, a teda ten objekt zaberá cca 5Kb a dá sa rotovovať po všetkých osiach po koľko stupňov chcete, dá sa približovať, vzďaľovať alebo vyhodiť do vzduchu a jeho časti sa rozletia. Takto pekne animovaná jednotka v Red Alerte by zaberala 20 Mb. Môžete sa tešiť na peknú podívanú ako lietadlá robia nálety, lopingy a kopu iného, a to ešte pekne animované. Ak vám je 640x480 málo a máte rychlejšiu mašinku, tak si môžete prepnúť do rozlíšenia napríklad 1024x768 (môžete mať všetky, ktoré vám grafická karta stíha). Jediná slabšia stránka je hudba (samozrejme pokročilejšia ako v ostatných stratégiach). Je tam pokus o interaktívnu hudbu, ale ani jej prevedenie a ani jej štýl nie je revolučnéjší. Na oboch CDčkach máte cca 35 minút hudby (rovnakej). Keby spravili, že data sú na jednom a hudba na druhom, tak máte 74 minút hudby, a nie 2x35 minút tej istj. Ja dávam prednosť aj tak inej hudbe, napríklad z Quake 2. Ku koncu k hudbe, neni zlá, ale neni taká revolučná ako ostatné elementy v hre. Zvuky sú dostatočné, podpora 3D (neviem aká, ale to je jedno), pri hraní počujete stereo (počujete, či strieľajú z ľava, či z prava) a dobre sa dopĺňajú s grafikou. Táto hra má u mňa extra body vďaka podpore dopĺňania jednotiek stačí surfnúť na NETe a nájdete tam 2tucty nových jednotiek (Westwood by spravil to, že by vydali úplne novú hru, vlastne to oni aj spravili, ak sa pamätáte na Red Alert Aftermath, alebo nejako podobne). Plus editor (neni až tak dobrý) a kopu máp. A ak aj to nie je málo, je tu Total Annihilation Core Continues (datadisk, aj keď nie je taký výrazný). Máte v ňom možnosť si zahrať za CORE za ARM a plus CORE Continues, plus pár nových jednotiek. Multiplayer je krásne premakaný, štandardná podpora IPX, sériového kábla a iných komunikačných prostriedkov. Možnosť 10tich hráčov, výber základných pravidiel, možnosť povolenia čítovania a dokonca možnosť zakázania, alebo obmedzenia výroby určitých jednotiek. Jednoducho úžas. Total annihilation je podľa mna najlepšia Real-time stratégia, ktorá bola doteraz spravená a oproto každej stratégii, ktorá bola doteraz spravená, je o dosť veľa krokov popredu.
|