Hlavne menu We are sorry, but magazine AMMO is suspended. Here is just read-only access to the articles archive. Some features are removed because they were outdated, pointless in read-only (voting and pools), or it was missused by spammers (comments) etc. Now the webpages aren't maintained so when something will get broken most probably it won't be fixed at all. If you liked our magazine then please make donation with paypal so we can pay for traffic on this server.

TOP Hry
01 Dyna Blaster 193 bodov
02 Mafia 171 bodov
03 Counter Strike: Condition Zero 170 bodov
04 Command and Conquer: Generals 166 bodov
05 Warcraft III:Frozen Throne 165 bodov
06 Elasto Mania 114 bodov
07 GTA III 111 bodov
08 Bulanci 93 bodov
09 Neighbours from Hell 2 90 bodov
10 Call of Duty: United Offensive 73 bodov
11 Carmagedon 72 bodov
12 Return to Castle Wolfenstein 68 bodov
13 Need for Speed - Porche 67 bodov
14 Call of Duty 65 bodov
15 BomberMan 62 bodov
Najnovsie clanky
Kvalitné služby podľa skúseností iných - TopSlužby.sk
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka 2. časť
Neverwinter nights
Children Of Bodom-Hatebreeder
Kult Duny - 6. časť (Bonus)
Kult Duny - 5. časť (Filmy, Hry)
Dobré ráno. (morc certa, hora incerta...)
Kult Duny - 4. časť (Knihy 2/2)
Stretnutie Spoločenstva Tolkiena
GRAVE DIGGER – Knights Of The Cross
Kult Duny - 3. časť (Knihy 1/2)
Kult Duny - 2. časť (Pojmy)
Kult Duny - 1. časť (Úvod)
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka
Jackass
Vsetky clanky
Airsoft - Specnaz [4 clanky]
Básne [6 clankov]
Fantázia [4 clanky]
Filmy a DVD [51 clankov]
Hardware [10 clankov]
Hry [170 clankov]
AArgon
Bloodrayne
Bulanci
Call of Duty
Call of Duty: United Offensive
Command and Conquer: Generals
Counter Strike: Condition Zero
Fellowship Of The Ring
HALO: Combat Evolved
Half-Life 2
Homeworld 2
Jurassic Park: Operation Genesis
Kuramatic
Lionheart – Legacy of Crusader
Need for Speed Hot Pursuit 2
Neighbours from Hell 2
Neverwinter nights
Painkiller
Pitfall: The Mayan andventure
Prince of Persia – Sands of Time
Quake 2 D-Day
Red Faction
Red Faction 2
Ricochet Xtreme
Rune
The Thing
Tom Clancy`s Rainbow Six 3: Raven Shield
UNREAL 2 - The Awakening
Warcraft III: Reign of chaos
Warcraft III:Frozen Throne
Woodruff and the Schnibble of Azimuth
Worms 3D
viac...
Hry, návody [6 clankov]
Hudba [8 clankov]
Internet [7 clankov]
Knihy [6 clankov]
O AMME [4 clanky]
Pandemonium [10 clankov]
Poviedky [14 clankov]
Programy [18 clankov]
Rôzne [8 clankov]
Technické [3 clanky]
Úvahy [8 clankov]
Výuka [50 clankov]
Zábava [5 clankov]
Zdravie [15 clankov]
Celkovy pocet clankov: 407
Offroad 
Hry | Dna 19.12.2001 | Censored | 3 znamky, priemer 5.00 | 4368 videni | 980 WAP videni

Rozhodol som sa po podnietení FREDYho, že napíšem niečo o OFFROADe, konkrétne o mape, ktorú som v ňom vytvoril. Samotnú hru OFFROAD sme dali do prílohy v AMME č.8. Najprv niečo o samotnom OFFROADe. Keď ho spustíte prvý raz, najskôr vám asi napadne, čím sa to vypína. Po druhom raze sa už možno odvážite stlačiť šípku (poslabším charakterom to bude asi trvať dlhšie). Autíčko sa pohne a vy sledujete, čo sa robí. Odvaha dodá silu vyskúšať zatočiť. A tu príde prvé prekvapko, a to je správanie auta. Nejedná sa síce o nejakú tvrdú simuláciu, ale oproti niektorým výtvorom to má rozhodne navrch. K veci: Kolesá sa otočia (nič nové), začne spod nich odfrkovať tráva a auto sa nakloní. Od úžasu asi pustíte šípku vpravo/vľavo, auto vyrovná smer a kýve sa zo strany na stranu, kým neosiahne rovnováhu. Nádherne vidno ako kolesá spracúvajú terén (alebo naopak?) a odpruženie vytvára nádherný efekt a dojem živosti. Ak ste sa dostali až sem, stali ste sa "offrouďákmi". Budete jazdiť, skúšať, naučíte sa vyberať šmyky, zvládať rôzne terény... Časom vás určite napadne, že by mohli byť nejakí počítačoví protivníci. Nie sú, a tak to raz ukážete kamošovi. Proste zapnete split screen a sem-tam spustíte znovu, keď sa rozbije auto. Teraz ste úplne prepadli OFFROADu a už budete vedieť oceniť nasledujúci článok... Aby som si to trochu uľahčil, vypíšem názvy niektorých lokácií na mape pre ľahšiu orientáciu. "účko" -U rampa, kde začínate "skok" -skok cez rieku z jednej strany na druhú "rieka" -no comment "zjazd" -terén upravený pre zjazd do rieky, vpravo od skoku "hrisko" -čierna plocha so žltými "kolíkmi" v hornej časti mapy "prejazd" -nadvýšená cesta, vedie k "hrisku" "hora" -najväčší kopec na celej mape (v hornej časti) "priesmyk" -užšia cestička poza "horu" A teraz trasy: Najprv niečo na oboznámanie sa s terénom, taká vyhliadkovka, aby ste si urobili obraz: Pozor! Vpravom uhle je vždy v smere štvorčekov! Pohnite sa rovno dopredu a prejdite cez prejazd. Okamžite zatočte v pravom uhle doľava. Tam uvidíte hrisko. Choďte po ľavej strane. Akonáhle skončí kopček vedúci pri hrisku, zahnite v pravom uhle doľava. Po chvíli uvidíte stenu účka a ??. Pokračujte rovno až kým nenarazíte na blato. Treba ísť v smere ktorým vedie, k schodnej časti rieky. Prejdite na druhú stranu, v pravom uhle doľava a do priechodu. Keď sa cesta rozdvojí, vyjdite ľavou stranou a držte sa pri rieke, aby ste sa nestratili. Cestou uvidíte skok, ale ten si teraz nevšímajte. Stále len popri rieke. Keď sa riaka zdvihne z "kaňonu", po chvíli by ste mali vpravo vidieť nedokončený kopec. V mieste, kde je do rieky nanosené blato prejdite. Na druhej strane rieky by ste mali ľahko nájsť vchod do priesmyku. Prejdite ním a pokračujte rovno. Keď zbadáte hrisko, zabočte prudko doľava. Vľavo od hriska (ak sa dívate od konca mapy) je prejazd. Choďte cezeň a rovno do účka. Síce až tak veľa nebolo vidieť, ale bola to prechádzka okolo celej mapy. Fajn, tak teraz skúsime niečo iné: Zabočte doprava k čiernemu okraju účka. Choďte pozdĺž steny až za roh. Teraz len rovno a na skok. Aby ste preskočili, musíte ísť na plný plyn. Otočte sa a preskočte naspäť. Zahnite doľava a choďte popri brehu rieky. Zakrátko narazíte na zjazd. Vojdite do rieky a na ostrovček. Ak sa vám chce, môžte sa tu trochu popreháňať. Teraz pokračujeme hore riekou (Keď zchádzate zjazdom, je to doľava). Dajte pozor. Rozhodne nechoďte na plný plyn, aby sa nerozbilo auto. Keď sa bude dať vyjsť na breh, vyjdite na ľavý. Teraz smerom doľava okolo hory. Pri priesmyku trochu poodíďte (kvôli (dez)orientácii) a vyjdite hore. Tu sa musíte naučiť orientovať sami. Už ste videli takmer všetko. Naučte sa identifikovať svah, na ktorý prídete z účka smerom po blate. Teraz popíšem chýbajúce lokácie. Po preskočení rieky (viď. vyššie), je vľavo kotlina/priehlbina. Bude sa vám možno zdať strašne mätúca, no časom sa naučíte v nej orientovať (na správny deathmatch nutné). Ďalej. Na začiatku choďte rovno a doľava popri stene účka. Za prvým kopcom, ktorý uvidíte, je toho viac. Je to divoký terén, kde poriadne otestujete svoje možnosti. Ak si vravíte dobrý jazdec, to znamená, že auto pôjde kam chcete a kedy chcete, neprevráti sa (dá sa experimentovať aj s rôznymi rýchlosťami). Smerom z horného konca mapy sa dá skákať (najvyšší kopec). Ešte je tu aj účkový "tunel" (uvidíte a pochopíte). Teraz je len na vás, kade sa budete vozíkať, čo vymyslíte. Ja som vám ukázal, čo mapa ponúka. Ale aby som to neodflákol, pripíšem ešte nejaké spôsoby hry, priktorých si môžete ľahko a dobre zavystrájať. Prvá z hier, ktorej prepadla väčšina redakcie bol deathmatch (po mojom dedmetch). Že ako sa to hrá? Proti sebe stoja dvaja. Cieľom je prevrátiť toho druhého na strechu/bok. Určite ste si všimli rozdiely medzi autami. Ľahké podľa vás nemajú šancu? Raz som od ľahkého dostal 6:1. No? Toto je základné pravidlo hry. Ďalej treba určiť, na akom území budete hrať. Na výber je celá mapa alebo niektorá lokácia. Na tejto mape sa najskôr hrávalo v účku (lebo len to bolo hotové). Tie žlté stĺpy na krajoch slúžia na orientáciu. Jeden stĺp- sektor jedna, dva- sektor dva, trojka je s tým malým kopčekom a štvorka je východ. Novú dimenziu dáva dedmetch na hrisku. Je to podstatne ťažšie, ale obohatíte sa o novú skúsenosť. Dedmetch spájať s naháňačkou nie je až tak sranda. Preto sa objavilo čosi nové. Lapačka- po našom. Jednoducho určíte, kto chytá a naháňate sa po celej mape. Po dotknutí sa "obete" sa úlohy vymenia. Trochu sporný je moment, keď znovu naštartujete hru, lebo sa rozbilo auto. Vtedy "obeť" môže veľmi ľahko padnúť. Lapačku som hrával iba so Shadowom, klasický extrémizmus: ja najťažšie fáro, on najrýchlejšie. Občas síce jeden druhému ujde príliš ďaleko, ale vždy sa niekto vytrepe a ak máte trochu rozumu, dá sa aj počkať. Ozaj, skoro som zabudol. Na ostrove môžte hrať klasický dedmetch, ale kto vojde do vody, má smolu a súper frag. Namietajte si, že inteligentný človek sa nepomýli, aby nezišiel do vody, a predsa sa stane. A nie raz. Takže... Takže čo? Už je to skoro všetko. Prečo skoro? Povedal som síce už, čo treba, ale bolo to akési nemastné, neslané, nie som spokojný s tým, čo som vám povedal. Skúsim to trochu napraviť. Počas písania tejto recenzie som dospel k jednej pozitívnej veci. Totiž, keď som začal písať, bol som veľmi nešťastný z toho, že z Offroadu sa mi nepodarilo vytiahnuť ani jeden jediný obrázok. Ale teraz žiarim od šťastia rádioaktivitou, pretože som dokázal odfotiť tie pošahané obrázky. Je to utrpenie, ale dá sa. Musím hrať v okne vo windowse a tam to seká, nestíha a kdejako inak ma trápi. Toto utrpenie však kvôli obrázkom statočne znášam. Už je ich cca 70 a pravdepodobne bude nejaký výber v prílohe. Z obrázkov sa to celkom nedá vycítiť, ale pri hraní sa dopúšťate priam šialenstiev. Ja sám som dokonca začal urputne rozmýšľať nad rôznymi "technikami" jazdy. Ono je síce pekné, nechať auto ísť do šmyku a zahrať machra, ale potom to akosi nejde vyrovnať a chrap. Auto je v keli. Ja som dospel napríklad k tomuto: menšie šmyky ľahkého charakteru sa dajú v pohode vyrovnať. Čo však s tým, keď auto vychytí a už niet návratu? Vtedy točím v smere šmyku. Pretočí ma rýchlejšie ako keby som vyrovnával, nezavlačie ma tak ďaleko a je to rýchlejšie (platí len pre najťažšie auto, ostatné som netestoval). Najlepšie je predsa len šmykom predchdzádať. Shadow vyvinul techniku "nečakaného obratu" na účku. Ďalšia technika je na dedmetch. Najlepšie využiteľná spomínaným a mnou toľko používaným najťažším fárom. Pri nie veľmi vysokých rýchlostiach, keď zabrzdíte, predok ide dole a zadok sa nadvihne, prípadne ide mierne do vzduchu. Prečo toto nevyužiť? Napáľte takto do niekoho (najlepšie zboku) a uvidíte, že percento úspešnosti prevrátenia súpera o kus stúpne. Niečo pre fanatikov je jazda hore riekou. Ak nepustíte plyn, ide doslova o život. Ak hráte, kto bude prvý hore, veľmi účinná taktika na rýchlosť je obracanie auta. Alebo skôr neobracanie. Mňa keď zvrtlo, pokračoval som cúvačkou. Pri troche šťastia (ja pomerne často) sa dostanete hore. Bezrizikovo sa to uplatní len bez zmeny smeru. Ináč... Ale čo vám budem hovoriť. Zahrajte sa a zistíte sami aký je to pocit. A vravím vám, stojí za to. Dokonca som si začal vymýšľať únikové cesty a trénovať, aby som ich zvládal perfektne. Všimnite si skok. Myslíte, že sa dá skočiť zľava spoza kopca? Ale dá! Je v tom fíglik, aj keď priehľadný, ale účiný. Popri brehu rieky sa nedá v jednej zákrute zatočiť bez šmyku alebo straty rýchlosti. Treba si nabehnúť a je to. Potom už len treba správne smerovať na skok. Tiež sa to dá zvládnuť s dopadom na kolesá. Ja už teraz končím a nechám na vás, aby ste zužitkovali informácie obsiahnuté v tomto článku. Verím, že i dami by ste si dobre zajazdili, ale teraz aspoň hneď viete čo a kde.


Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa
Najnovsie clanky od tohto redaktora
Podobne clanky