Hlavne menu We are sorry, but magazine AMMO is suspended. Here is just read-only access to the articles archive. Some features are removed because they were outdated, pointless in read-only (voting and pools), or it was missused by spammers (comments) etc. Now the webpages aren't maintained so when something will get broken most probably it won't be fixed at all. If you liked our magazine then please make donation with paypal so we can pay for traffic on this server.

TOP Hry
01 Dyna Blaster 193 bodov
02 Mafia 171 bodov
03 Counter Strike: Condition Zero 170 bodov
04 Command and Conquer: Generals 166 bodov
05 Warcraft III:Frozen Throne 165 bodov
06 Elasto Mania 114 bodov
07 GTA III 111 bodov
08 Bulanci 93 bodov
09 Neighbours from Hell 2 90 bodov
10 Call of Duty: United Offensive 73 bodov
11 Carmagedon 72 bodov
12 Return to Castle Wolfenstein 68 bodov
13 Need for Speed - Porche 67 bodov
14 Call of Duty 65 bodov
15 BomberMan 62 bodov
Najnovsie clanky
Kvalitné služby podľa skúseností iných - TopSlužby.sk
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka 2. časť
Neverwinter nights
Children Of Bodom-Hatebreeder
Kult Duny - 6. časť (Bonus)
Kult Duny - 5. časť (Filmy, Hry)
Dobré ráno. (morc certa, hora incerta...)
Kult Duny - 4. časť (Knihy 2/2)
Stretnutie Spoločenstva Tolkiena
GRAVE DIGGER – Knights Of The Cross
Kult Duny - 3. časť (Knihy 1/2)
Kult Duny - 2. časť (Pojmy)
Kult Duny - 1. časť (Úvod)
LOTR - Dve veže - Parodia - Scénka
Jackass
Vsetky clanky
Airsoft - Specnaz [4 clanky]
Básne [6 clankov]
Fantázia [4 clanky]
Filmy a DVD [51 clankov]
Hardware [10 clankov]
Hry [170 clankov]
AArgon
Bloodrayne
Bulanci
Call of Duty
Call of Duty: United Offensive
Command and Conquer: Generals
Counter Strike: Condition Zero
Fellowship Of The Ring
HALO: Combat Evolved
Half-Life 2
Homeworld 2
Jurassic Park: Operation Genesis
Kuramatic
Lionheart – Legacy of Crusader
Need for Speed Hot Pursuit 2
Neighbours from Hell 2
Neverwinter nights
Painkiller
Pitfall: The Mayan andventure
Prince of Persia – Sands of Time
Quake 2 D-Day
Red Faction
Red Faction 2
Ricochet Xtreme
Rune
The Thing
Tom Clancy`s Rainbow Six 3: Raven Shield
UNREAL 2 - The Awakening
Warcraft III: Reign of chaos
Warcraft III:Frozen Throne
Woodruff and the Schnibble of Azimuth
Worms 3D
viac...
Hry, návody [6 clankov]
Hudba [8 clankov]
Internet [7 clankov]
Knihy [6 clankov]
O AMME [4 clanky]
Pandemonium [10 clankov]
Poviedky [14 clankov]
Programy [18 clankov]
Rôzne [8 clankov]
Technické [3 clanky]
Úvahy [8 clankov]
Výuka [50 clankov]
Zábava [5 clankov]
Zdravie [15 clankov]
Celkovy pocet clankov: 407
Vampire The Masquerade - Redemption 
Hry | Dna 25.5.2001 | Fredy + Censored | 18 znamok, priemer 2.38 | 2804 videni | 247 WAP videni | Kúpi? v MMShop, tuto hru za 1898,-

Aneškááááááááááááááááááááááá, Anéééééééééééééššššššška, ANEŠKA.
Aneška, milujem, milujem ťa z môjho ceelého srdca, dal by som
všetko, len aby som mohol byť pri tebe. Aby som ťa mohol držať za
ruku, aby som mohol cítiť ako ti bije srdce a aby som mohol aspoň
na chvíľku cítiť a vnímať, že patrím tebe a tebe jedinej. Dal by
som môj život za to, aby som zažil toto, aby som mal tú česť byť
tvojím otrokom. Nevadilo by mi, keby by to bolo na chvíľku,
kľudne by som dal život za to. Som ochotný ťa hľadať aj 900
rokov, Aneška moja. Niekedy, keď sa mi nedá zaspať, tak sa
s tebou rozprávam, ale iba v mojej fantázii. Vždy, keď nie si pri
mne, tak mi chýbaš, nemôžem na nič iné myslieť, len na teba.
A keď si konečne pri mne, tak sa mi rozbúši srdce a ja mám
problémy povedať jednu súvislú vetu.

Po asi 800 rokoch (kto to vie presne?? aj tak ich nikto nerátal!)

Achhhhhhhhhhh, kde som to, prečo som tu? Vyzerá to ako môj domov,
ale je mi to cudzie a vzdialené, preboha, kde som to? Áááááááá,
prečo vôbec žijem?? Veď moje oblečenie je celé rozpadnuté
a spráchnivené, normálny človek to nemôže prežiť. Prečo som taký
smädný, smädný za niečím živým, za niečím, čo je v každej osobe,
dokonca aj v Aneške! Preboha, veď mi tu vonia krv a mne sa
zbiehajú sliny. Prebúdza sa vo mne tuho spiaca zrúda, zrúda
nenásytná po krvi. Ááááá, už tú zrúdu rozpoznávam, ľudia jej
zvyknú hovoriť Upír. Áno, už si spomínam, som upír, som zrúda!!!
Nie som mŕtvy a ani žijúci. Nemám ani dušu, bola mi ukradnutá
osobou menom Katarína, to ona ma spravila upírom. Teraz patrím do
jej klanu Brúžia, síce sme klan upírov, ktorí nezabíjajú ľudí
a aj preto máme vysokú humanitu. Ale keď som smädný, počujem
kričať netvora, netvora, ktorý si ide za krvou a nehľadí pri tom
na ľudský život.


Prepáčte mi za taký nezvyčajný úvod, ale som sa do tej hry nejak
zaľúbil a mal som pocit, že si zaslúži extra úvod. K začiatku
recenzie chcem povedať pár slov, nebudem písať presné pojmy, lebo
po prečítaní by ste sadli za hru a vedeli, tento sa volá tak,
tento spraví toto atď. Naschvál trochu mením mená, že sa podobajú
na skutočné, ale nie sú úplne také isté. Chcem, aby každý, čo
sadne za tú hru, začal objavovať svet hry Vampire a nie, aby
vedel dopredu, čo má robiť. Kvôli tomu naschvál budem písať mená
osôb len zriedkavo a to iba tak ako sa čítajú alebo v podobných
variantách. Ďalšia z vecí, čo chcem povedať, že neznášam RPGčka
a preto nenadržiavam tejto hre. Jednoducho si to zaslúži.
Samozrejme, že toto nie je úplne plnokrvné RPGčko, ale keď tak
označili napr. Diablo, tak potom toto je na 100 percent RPGčko.
Musím sa priznať, že som pred začatím recenzovania niekde čítal
recenziu na Vampire. Dočítal som sa tam zaujímavú vec, Vampire
vraj bola najlepšia hra, akú kedy ten človek hral. No, nemôžem
zdieľať názor s ním, Vampire nie je prvá hra, kvôli ktorej som sa
nevyspal a ani nie je prvá, pri ktorej som si poplakal. Ale
uvažujem jej dať 11 bodov z 10. Ja viem, že to nie je možné, ale
darmo vám to budem vysvetľovať, keď ste Vampire nehrali. Či jej
naozaj dám 11 sa dočítate na konci, takže pozorne čítajte ďalej.
Jednodcuho to je sila, keď som strašne nevyspatý, som maximálne
zažratý do atmosféry, mám chuť vypiecť to na plné gule (a tí, čo
ma poznajú, vedia, že tie repráky, čo požívam raz za čas
k hraniu, tak sú slušne hlučné, nie je to ako na diskotéke, ale
takú maličkú diskotéku by som mohol robiť). Ale naspäť k veci,
mám chuť tú hudbu z Vampire pustiť čo to len dá, ale akonáhle sa
pozriem na hodinky, tak si to radšej rozmyslím a dávam si
sluchátka. Ako sa pozerám na ten čas, 5:05 (samozrejme, že ráno),
mi to zároveň hovorí, že o 50 minút vstávam. Ani mi tak nevadí,
že som mal byť vyspatý, ale vadí mi to, že mám ešte iba 50 minút
a musím ísť preč. Odbilo 6:00 ja stále dusím, už aj meškám. 6:10
už som sajvol, ale kým pácham očistu (umývanie zubov a spol), mám
zapnuté menu vo Vampire a mne hrá na pozadí tá božská hudba. Aj
tak už meškám a tak vynechávam raňajky, aj tak sa stále nemôžem
len napchávať. Takže idem do autoškoly a potom do práce. Sranda,
autoškolu mám v Alfa a robím v Alfabio ( chuť a zdravie, to je
ich slogan. Veď môžem im robiť reklamu, veď to nemáme na Amme
zakázané (((((-: ). K veci, ako sa vraciam z práce, už sa
zohrievam a dostávam do atmosféry, stále si opakujem "Milujem ťa
Aneška, Milujem ťa Aneška, Milujem ťa Aneška, Milujem ťa Aneška,
Milujem ťa Aneška, Milujem ťa Aneška, Milujem ťa Aneška, Milujem
ťa Aneška, Milujem ťa Aneška, Milujem ťa Aneška, Milujem ťa
Aneška, Milujem ťa Aneška". No, na rozohriatie to stačí,
prichádzam domov a pokračujem ďalej. Niekto by povedal, že
maniak, to vôbec nie som. Nehrávam sa často, ale keď niečo
začnem, tak to za to stojí. A nehanbím sa povedať, že som sa do
toho úplne dostal, toto je lepšie ako dobrá rozčítaná kniha alebo
ako detektívka v televízii. V knihe sú písmená a keď ich
prestanem čítať, tak to počká do zajtra a ani po mne nekričia.
V televízii, keď pozerám, tak iba čakám, čo sa stane. Ale keď vo
Vampire mi upíri unesú Anešku a ona na mňa kričí, nech ju
zachránim, nech s tým niečo urobím. Ja chvíľu nič nerobím
a niekto zase "veď ju zachráň". Je to trošku pritihnuté za vlasy,
ale ja som to tak videl, lebo som sa do toho tak vcítil, že
miestami som ju naozaj miloval, môže sa to zdať sprosté, milovať
nejaké pixely, ale ja som tam videl ozajstnú Anešku. To, že som
sa podvihol z rozhrania počítača a použil trochu fantázie, teraz
tomu vďačím, že to bola najlepšia režba za moje prázdniny,
jednoducho zážitok. Čo mám spomienky na hru, nepamätám si to
z pohľadu Krištofa, ktorý tam chodil, ale z pohľadu MŇA Krištofa,
a ja som tam chodil. Jediná vec, čo mi tam trochu vadila, bola
lineárnosť príbehu. Charakterizácia lineárneho príbehu je
väčšinou:

KLADY:
-netreba pozorne čítať každý dialóg
-jednoduchšia obtiažnosť
-hladšie prejdenie hry
-zbavenie pocitu neistoty (či idem dobrou cestou)

ZÁPORY:
-znovuhrateľnost je malá, jednoducho keď sa to hrá druhýkrát, nie
je to také zábavné, lebo už sa vie, čo kde je.
-monotónnosť, väčšinou okrem toho, že je lineárny príbeh je aj
odfláknutý príbeh, teda choď tam a vyvraždi všetkých, jediné, čo
sa mení, je výzor nepriateľa a obtiažnosť (väčšinou ich počet)
-rýchlejšie prejdenie hry

Tvorcovia Vampire síce spravili lineárny príbeh, ale tie
nedostatky ošetrili, ale znovuhrateľnosť je skoro nulová (skoro).
Je tu aj snaha o vetvenie príbehu, ale je to vždy iba taký malý
náznak. Keď je rozhovor, dá niekedy možnosť výberu z odpovedí.
Napr. "Choď tam a tam". Na výber je, "Áno" a ešte napr. "Nie,
a just tam nejdem!!", po vybratí prvej možnosti Krištof tam ide
a po odpovedi "Nie" mu povedia "Musíš tam ísť, lebo ak nie,
tak..." a na konci tam aj tak Krištof ide. Samozrejme, nie všetky
dialógy su takto vyriešené, sú tu aj možnosti ako si hru
zjednodušiť. Ostané veci sú veľmi dobre spravené. Napríklad
monotónnosť je doladená tým, že sa vždy mení prostredie. Hráč hrá
za Krištofa, keď je človek a keď je upír. V minulosti a aj
v prítomnosti (sú tam super zbrane, v každom období iné).
V štyroch mestách, zároveň sa stále mení kolektív, dokonca budete
mať zradcu (nepriateľ sa pripojí do kolektívu) a stane sa, že aj
jeden bude začarovaný a zmení sa na nepriateľa. Jednoducho stále
sa niečo deje a mne to nedalo dostať sa do znudenia. Akonáhle som
si zvykol na niečo, tak sa to zmenilo. A aj čas hriania je celkom
slušný. Hraný, čistý čas hrania, záleží to od podmienok, ale
priemerne sa pohybuje cez 30 hodín hrania, niekto to stihne za
25, niekto za 40, ale určite je to dlhá hra. Toto neznamená, že
si niekto sadne za to a dohrá to za daný čas, čistý čas je čas,
keď už vieš, čo kde je a keď všetko prejdeš ihneď na prvý čas. Ak
niekto 4 hodiny opakuje 60krát jeden úsek, ktorý trvá 4 minúty,
do čistého času sa zarátajú iba 4 minúty. Preto hrubý čas môže
byť aj niekoľkokrát väčší. Samozrejme, niekomu to môže ísť tak
dobre, že úplne celú hru zvládne za jeden deň, ale cítite sa vy
na to ??? (-:

Chcel som prejsť na grafiku a zároveň napísať, že je to to
najlepšie na tejto hre, ale ihneď som si uvedomil, že je presne
tak dobrá ako zvuky s hudbou, hrateľnosť a atmosféra. Problém
u tejto hry je to, že každý element tejto hry je taký dobrý, že
by aj samotný dal hre šmrnc. Chcem povedať, keby grafiku Vampire
dali hre, ktorá nemá príbeh, zvuky a ani nič iné, tak aj tak by
to bola dobrá hra. O grafike nechcem veľa kecať, je to proste
bomba, podobá sa to najviac Ultime IX, ale je to rýchlejšie ako
Ultima (citeľne rýchlejšie). A je to oveľa krajšie ako Ultima.
O Ultime sa povrávalo, že to nepobeží ani na 2GHz kompe s 512MB
ram a vyzeralo to zaujímavo, ale ani trochu revolučne. No
a Vampire v pohode beží na 300Mhz a aj s ubohým Savage,
samozrejme, že ak to človek hrá na 800Mhz a na Geforce, tak môže
si dovoliť nastaviť to krajšie. To ale neznamená, že dovtedy to
vyzeralo škaredo, vyzaralo to krásne a teraz to vyzerá ešte
krajšie. Popíšem iba zopár prvkov, lebo ich je strašne veľa a ja
by som aj ostarol, keby som všetky popísal. Svetlá sú silnou
stránkou Vampire, ani tak nie svetlá, ako tiene. No, jeden človek
môže mať nejeden tieň (kľudne aj štyri), a nie sú to len také
bodky, ale do detailu prepracované tiene osoby, na tieni vidno
ako dýcha, vidno akú má v ruke zbaň atď. Veľkosť a smer tieňov
samozrejme ovplyvňuje vzájomné položenie medzi osobou a zdrojom
svetla. Počet tieňov záleží od počtu zdrojov svetla. Niekedy je
krásne, keď okolo Krištofa prejde niekto, kto má v ruke fakľu
a vidno to krásne na tieni. Alebo keď ide po schodoch a ten tieň
sa vrhá na každý schodík. Veľmi pekné je aj to, že niekedy vidno
aj také detaily ako sú zuby v ústach. Pekne je vyriešený aj pohyb
oblečenia ako je plášť a sukňa. Osobne by som grafický engine
Vampire zaradil ako najvyspelejší aký je zatiaľ použitý v hre.
Samozrejme, Quake 3 je pekný, ale on je iba vyčačkaný, zbytočné
farby, ružová, fialová atď. Všetko má animované (aj textúry a aj
mapu (rúry a spol) ). Ale nie je to reálny obraz, je iba pekný.
Ale Vampire je preto pekný, lebo sa veľmi podobá skutočnosti. Veď
pozrite sa na obrázky a sami usúdite. K výhodam patrí aj
pohodlnosť nastavovania. Dá sa tam veľa pomeniť, a to všetko aj
počas behu. Pri zmenách, ktoré potrebujú reštart, sa spravia
VŠETKY zmeny, na ktoré netreba reštart a že na to, aby sa
previedli aj ďalšie zmeny, treba to reštartovať, ale môže sa to
hrať ďalej. Nie ako je hra SIN, ktorá len pri zmene jasu
reštartuje. Pekné na grafickom engine je aj to, že pri
rozhovoroch nie sú videá a ani texty, ale animácia (robená
v engine), kde je rozhovor obidvoch, alebo viacerých osôb. Pekné
pri tom je, ak kamera prechádza z jednej osoby na druhú a na
pozadí sú steny, na ktorých sú maľby. A keď si to všimnete, tak
ihneď pustíte slinu na koberec, lebo zabudnete od údivu
a očarenia zatvoriť ústa.

Reč je ďalšia zaujímavá stránka hry, hra ja na 2 CD, jedno
inštalačné, ktoré vždy nahrá celé a druhé hracie, a to, či sa
nahrá, záleží od typu inštalácie. Ale počas hrania stačí už len
jedno. No ja som pozoroval, čo sa normálne skopíruje z prvého
a našiel som tam reči. Je tam cca 2 hodiny len kecania, a aby to
veľa nezaberalo, tak kompresované v MP3 (samozrejme, že v CD
kvalite). Rozhovorov je tu pomerne dosť, samozrejme nie toľko ako
vo Falloute alebo Baldurs Gate, ale mnohonásobne viac ako
v Diable 2. V dialógoch je malý pokus o interakciu, kde máš na
výber z dvoch možností, ale veľakrát to znamená ten istý
následok. Teda skoro nič sa nezmení, ale niekedy sa dá trošku si
pomôcť. Je tam pár úsekov, kedy to pomôže, ale veľakrát sa zmení
iba odpobveď a výsledok ku koncu je rovnaký. Pekné je to, že ako
sa vyprávajú, je to animované a zároveň sú písané aj titulky.
Takže sa dá čítať a aj počúvať a možnože sa dá aj čítať z pier,
lebo osoby otvárajú ústa. Veľmi pekná vec je, keď Krištof je
v Prahe a vo Viedni (teda minulosť), vtedy sa ľudia rozprávajú
s ním takým čudným spôsobom, vyberajú slová do viet, ktoré by sa
dnes na tom mieste vôbec nepoužili. Pekné je, keď sa Krištof
vypráva s Aneškou, to ako keby boli básničky, ani sa tak krásne
vyprávali. Okrem toho aj nárečie je iné, pre nás Slovákov to znie
ako nejaký Anglický slang. Keď Krištof bude v prítomnosti, tak už
rozhovory budú normálne, ale niektoré postavy si to všimnú a aj
mu povedia, že hovorí ako keby prespal svoju dobu (ani neviedia
akú pravdu majú).

K ozvučeniu patria vždy tri veci, reč zvuky a hudba. Zvuky v hre
sú veľmi dobre vyriešené, moju zvukovku LIFE podporuje až tromi
spôsobmi, takže využíva 4 repráky. Jednoducho tých zvukových
systémov je tam veľa a verím, že aj vašu dokáže naplno využiť
aspoň jeden 4-reprákový systém. Veľmi dobre sú zvuky spojené
s grafikou. Zo začiatku hrania som bol ešte skeptický a neveril
v kvality tejto hry. A stalo sa mi nasledovné, išiel som po Prahe
a zrazu počujem koňa. Zahlásil som kamarátovi, neznášam hry, kde
sú púšťané zvuky len tak do pozadia, kopec vecí, čo tam ani
v skutočnosti nie je. Ale aj tak som išiel smerom k tomu zvuku
a nakoniec som bol šokovaný, lebo naozaj tam jeden kôň bol.
A naozaj sa jeho zvuky púšťali podľa smeru pohľadu a položenia
Krištofa. Pozor, ja píšem vždy Krištof, ono tých postáv na
ovládanie bolo veľa. Maximálne 4 naraz, ale počas hry sa všetci
vystriedali, teda niekoľkokrát boli v skupine 4 osoby a boli
úplne odlišné od tej predchádzajúcej skupiny (jediný, kto ostáva,
je Krištof). Každá z týchto postáv sa dá ovládať, ale nemusí a ja
osobne som najviac ovládal Krištofa. Najviac, čo ma zaujali, boli
postavy Erik a Pink, oni spravili pár takých zaujímavých skokov
v príbehu, veď sa nahajte prekvapiť. Takže keď napíšem niečo
o Krištofovi, tak to platí aj na iných. Naspäť ku zvukom, je to
pecka, keď vzadu počujem vŕzgať dvere a keď sa tam obzriem naozaj
tam aj dvere sú (dokonca aj vŕzgajú).

Hudba, ihneď som si všimol, že je kompresovaná v MP3, sú to
160Kbitové MP3jky, takže sú vo veľmi dobrej kvalite. Pesničky sú
všelijakého typu, od starobylých (pekné veci zboru, sóla
trumpiet), cez techno k rapu. Našli ku každému prostrediu vhodnú
pesničku. Tie starobylé sú extra pekné, to sa ani slovami nedá
popísať, aké sú super. Samzrejme, že v minulosti nepoužili rap,
ale iné, jednoducho vedeli, čo robili a spravili to super. Hudba
spolu so zvukmi a rečou vytvára takú atmosféru, že si to zaslúži
aj extra úsek.

Atmosféra, to je niečo jedinečné, jeden z pekných úsekov je Tower
v Londýne, kde počuť reťaze väzňov, plus hudba a ešte k tomu
grafika, kde vidno viať závesy, raz od času cez okná prejde
svetlo z blesku a osvetlí určitú časť dlážky, keď v miestnosti je
viacej okien naraz a blesky na jednej strane udierajú inokedy ako
na druhej strane. Ku koncu je to úžasná súhra grafiky s hudbou
a zvukmi. K tomu príde hrateľnosť, lebo zrazu zo stropu lezie
obrovský pavúk a treba ho čo najskôr eliminovať. Atmosféra
krásna, lebo keď som bol v Prahe na Vyšehrade, tam mi krásne
spieval zbor, ooo oooóoooo, aaaaaaáaaaá uuúúúúúú. Každé mesto má
niekoľko lokácií, o ktorých by sa dalo toľko písať, ale potom by
to bol už návod. Každé miesto má svoj chrakter, je tvorený hudbou
(typ pesničky, a zvuky na poxadí), grafikou (dážď, hmla, typ
osvetlenia, deň, noc), ale aj druhom oponentov (to znamená, že
treba zakaždým vymyslieť taktiku, lebo sa nepriatelia od seba
odlišujú, na jedného pôsobia iné kúzla ako na iného a zase aj iné
kúzli ako druhý nepriateľ, niekedy si treba veľmi dobre
premyslieť taktiku, lebo to môže skončiť veľmi zle) a týmto sa
dajú namiešať všelijaké kokteily pocitov hráča. Pri tej grafike,
je rozdiel ísť pri oblokoch počas dňa a cez noc. Cez deň vidno
lúče svetla, ktoré vznikajú prachom, ktorý sa víri vo vzduchu
(vidno aj pohyb toho prachu) a v noci iba tmavomodrý nádych skla.

Hrateľnosť je vysoká, aj keď sa môže zdať, že pohľad zvolený
v tejto hre po chvíli začne byť únavný a skôr na obtiaž, ale
v praxi je to presný opak, hráč si zvykne a začne vidieť výhody
tohoto pohľadu, k tomu je možnosť stiahnuť si panel dole
a vychutnať to naplno. Táto hra je RPGčko na strane Diabla 2,
teda menej kecania a kopec akcie. Diablo je typický zásptupca na
tej strane RPGčok. Vampire už je trochu smerom na opačnú stranu,
teda ku tým Fallout a Baldurs Gate. Hrateľnosť je taká dobrá, že
netreba o nej veľa kecať, jednoducho je to pecka.

Originalita už nie je taká dobrá. Samozrejme použili kopec
prvkov, čo sa používa v každom RPGčku, neviem či je to zlé. Či je
to férové, strhávať mu body za to, že je to RPGčko. To ako keby
som nejakej adventúre stiahol originalitu len preto, lebo sa
podobá na adventúru a nie na doomovku. Tá hra patrí do nejakého
štýlu a preto má niečo, čo každá hra v tom štýle. Ale aj tak
budem prísny a poviem, že originalita je slabšia.

Príbeh nezaradím do originality, lebo ten sa podaril, aj keď je
lineárny, nie je monotónny a tu sa autori vyhrali. Vymysleli
kopec zaujímavých questov a aj kopec zápletiek. Zápletka hovorím
naschvál, lebo keď poviem quest, tak sa myslí niečo dopredu
vymyslené. Ale pri hraní tohto sa hráč skvelo zabáva a zrazu sa
niečo stane a všetko sa prevráti hore nohami. Aj keď aj to je
pripravené a narafičené, pri prvom hraní taký dojem z toho nie
je.

Technické prevedenie, porovnal by som ho s Diablom, ale zároveň
by som povedal, čo má odlišné. Väčšinou je to lepšie vyriešené
ako v Diable. Napr. kúzla, každá postava má svoje typické kúzla
a veľa majú aj spoločných, kúzla sa delia do disciplín a v každej
disciplíne sú kúzla podobného charakteru. Počas hrania sa dá
nájsť veľa knižiek, ktoré obohatia postavu o novú disciplínu a ku
koncu hrania hry ich postava može mať veľmi veľa. Každá
disciplína má niekoľko kúziel niekedy je to aj cca 10. A každé sa
dá zvyšovať len po určitý level, zlepšuje sa účinnosť ako číselná
(damage atď...), tak aj časová (dĺžka trvania), ale aj spotreba
many. No vo Vampire je mana krv, získať sa dá vycucaním, buď
z nepriateľa alebo človeka, dokonca aj od upíra. Dá sa aj
odčarovať, spôsobov je pomerne dosť a takto treba nájsť to
najefektívnejšie riešenie. Krv môže byť aj z fľaštičky alebo
infúzie. Sú tu aj špeciálne zdroje krvi ako je perla krvi, alebo
kameň krvi, ktoré pridávaju dosť veľa, ale je aj problém ich
získať. Treba si dať aj pozor, lebo získať sa môže priotrávená
krv a vtedy upír umiera (ak sa niečo nevymyslí, napr. liečba). Na
liečenie je kúzlo. Od Diabla sa odlišuje aj tým, že hráč zvyknutý
hrať všetko na jedno kopyto je šokovaný, čo kde je, teda
napríklad identifikovanie, chvíľu mi trvalo, kým som prišiel ako
niečo identifikovať. Neprezradím ako, ale aspoň poradím, aby ste
nehľadali nejakú osobu, ku ktorej prídete, pokecáte si a ona vám
za peniaze identifikuje veci. Zaujímavo je to vyriešené aj
s teleportom, ale aj so Sajvovaním v Diable, nebol LOAD a zase tu
je problém nájsť SAVE. Hra sajvuje automaticky a dá sa aj pri
hrobke (miesto odpočinku), je tam väčšinou položený krížik, alebo
niečo podobné, kto bude hľadať, aj nájde. Pri hrobke sa dajú aj
vymieňať experience body za vlastnosti postavy, toto je veľmi
dobre spravené, lebo v Diable to bolo spravené dosť na k...t. Tu
je to úplne super. Povedzme, že 10 bodov je za jednu potvoru, po
100 potvorách je to 1000 bodov. A teraz, keby si išiel ľahnúť
(výhoda je aj to, že výmena experiencie body za vlastnosti sa
môže uskutočniť hocikedy), tak má k dispozícii kopec kúziel a aj
vlastností. A už je len na hráčovi, či si vyberie 10 kúziel, ale
na prvom leveli, alebo 1 kúzlo na leveli 4. Alebo žiadne kúzla
a povedzme o 5 bodov viac na vzhľade. Postava má veľa vlastností,
napríklad vzhľad, ten sa dá zlepšiť buď prirodzenou vlastnosťou,
teda charakterom, alebo pomôckami (náhrdelník, prsteň, atď ...).
Túto vlastnosť treba na to, aby sa dali kúzliť určité kúzla, teda
kúzlo má podmienku, že potrebuje určité minimum nejakej
vlastnosti na kúzlo. Dokonca sa môže stať, že má určené maximum.
Napríklad zbraň EVIL AXE má učité maximum humanity. Teda anjelik
v žiadnom prípade nemôže zobrať do ruky evil axe. Humanita ja
zaujímavá vlastnosť, ktorá sa musí držať vysoko (teda bolo by
dobre ju držať vysoko, ale rozhoduje hráč), Krištof patrí do
určitého klanu upírov, ktorý si držia vysokú humanitu. Keď
humanita je 0, tak sa hrdina zmení na zver, teda prestane sa
ovládať a začne sa riadiť iba pudmi upíra (skúste uhádnuť, na čo
môže myslieť, "krrrrrrv"). Ďalšia zaujímavá vlastnosť je možnosť
zmanipulovať pri nákupe, potom je výhodné nechať obchodovať len
niektorú postavu a potom to dať tej, pre ktorú je to určené.
Dobre je teda natrénovať to na jednej postave a potom
kupovať-predávať len cez ňu. Ďalšie zlepšenie oproti Diablu sú aj
veci v opasku, v Diable bol opasok, ktorý môže mať viacej
riadkov, teda keď do prvého sa dalo liečenie a hráč zozbieral
fľaštičky, tak sa mu zaplnili aj ďalšie riadky, ale keď v jednom
momente potreboval 30 liečení, a aj ich mal, ale len 3 v opasku,
tak mal smolu, po minutí sa mu z inventára nedoplnili. Vo Vampire
je iba jeden riadok, ale po použití sa ihneď doplní z inventára.
Teda keď sa použije liečenie, tak rýchlo vyhľadá ďalšie liečenie
tak, aby ho mohlo dať na to isté miesto ako bolo predchádzajúce.
Geniálne riešenie. Dobre je vymyslené aj ovládanie kúziel, dá sa
z tej kopy kúziel navoliť 8 najviac používaných kúziel, aby boli
po ruke, ale dá sa aj viac. Napríklad pod H je liečenie, tak sa
nemusí dávať medzi 8 predvolených a už je po ruke 9 kúziel.
V skutočnosti liečenie nie je jediné, čo sa dá z klávesnice
ovládať, takto sa pomocou myšky a klávesnice veľmi ľahko porobia
všelijake fatality. Inteligencia protivníkov je tiež premyslená.
Hráč môže naraz ovládať iba jednu postavu, a ako ovlypniť konanie
druhých? Dá sa mi zapnúť tak niečo ako čakaj, nasleduj, ale sú
tam aj zaujímavejšie rozkazy ako je používaj len liečenie (teda
šetrí krv, ale stále sa snaží ostať na žive) a sú tam aj
povolenia špeciálnych kúziel, keď majú síce odber krvi vysoký,
ale zato skôr zničia nepriateľov (odporúča sa to vtedy, keď ide
do tuhého), týchto povolení a zakázaní je viacej a ich
kombinovaním sa dajú porobiť všelijaké zaujímavé veci.

Ku koncu sa chcem ospravedlniť, že som napísal k takej krásnej
hre tak málo, ale na druhej strane som vám nechcel všetko
prezradiť, aby bol kopec vecí, ktoré vás prekvapia (ako tú hru
super vyriešili) .

PS: Obrázky neboli fotené s najvyššími detailami a aj tak to
super vyzerá.


CENSORED: NENÁVIDÍM, keď niekto píše pesníčky namiesto pesničky.
Opakujem, NENÁVIDÍM!!!!!!! :-(((

Teraz k hre. FREDY vážne nekecá, ten Vampire je ozaj taký ako
ho opisuje. Raz som prechádzal úseky, kde už bol, takže žiadne
boje a kochal som sa prostredím (a púšťal som sliny na koberec:)
Najviac ma zaujali nejaké kobky. Pôsobilo to strašidelne. Zistil
som to podľa pocitu neistoty, ktorý sa ma zmocňoval. Fakle vrhajú
chabé svetlo, každý nečakaný obrys či tieň púta vašu pozornosť.
Sem-tam sa okolo povaľujú mŕtvolky zombíkov, niekde visia reťaze,
zo zeme trčia pahýle konárov. Zem šuchce pod nohami a ak sa ešte
"obzeráte" kamerou okolo, ste schopní zabudnúť na to, že je to
len hra. Fredy to ale dlho nevydržal a chytil sa hrať, tak som mu
pomohol prejsť jeden úsek. Prešiel by ho samozrejme aj bezomňa,
lenže bol to ozaj fajnový úsek, kde sme nespojili svoje sily
nadarmo. Teraz, keď toto píšem po recenzii, cítim sa nepovolaný
napísať čo len čiarku o tom, aby som sa náhodou voči Vampire
neprehrešil. Proste mám pocit, že o tom viem prd. Nezažil som
síce najväčšie pecky tejto hry, ale aj tak sa klaniam jej
kvalitám.


Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa Obr�zok - Klikni a zv�?�� sa
Najnovsie clanky od tohto redaktora
Podobne clanky