Hlavne menu We are sorry, but magazine AMMO is suspended. Here is just read-only access to the articles archive. Some features are removed because they were outdated, pointless in read-only (voting and pools), or it was missused by spammers (comments) etc. Now the webpages aren't maintained so when something will get broken most probably it won't be fixed at all. If you liked our magazine then please make donation with paypal so we can pay for traffic on this server.

Vsetky clanky
Airsoft - Specnaz [4 clanky]
Básne [6 clankov]
Fantázia [4 clanky]
Filmy a DVD [51 clankov]
Hardware [10 clankov]
Hry [170 clankov]
Hry, návody [6 clankov]
Hudba [8 clankov]
Internet [7 clankov]
Knihy [6 clankov]
O AMME [4 clanky]
Pandemonium [10 clankov]
Poviedky [14 clankov]
Programy [18 clankov]
Rôzne [8 clankov]
Technické [3 clanky]
Úvahy [8 clankov]
Výuka [50 clankov]
Ako tlačiť s HP
Algoritmy v grafoch
Fake2
Faktúrka
Faktúrka v4.0 + zdrojáky v MS Visual C++ 6.0
Fract
HLSaver
Hry pre nenáročných + zdrojáky
Huffmanove kódovanie
IPicture2 & aggresiveoptimize.h
Maľované krížovky
MySQL (+ použitie Visual C++ a PHP)
OpenGL - GLWnd
OpenGL AMMO Saver
OpenGL povinná literatúra
OpenGL – Intermezzo 1
OpenGL, časť 10
OpenGL, časť 11
OpenGL, časť 12
OpenGL, časť 13
OpenGL, časť 14
OpenGL, časť 15
OpenGL, časť 16
OpenGL, časť 17
OpenGL, časť 18
OpenGL, časť 8
OpenGL, časť 9
Opengl – Cloth Simulation
RenameR
SkinMagic
WinSocket Communication via VC++
Údajové štruktúry
viac...
Zábava [5 clankov]
Zdravie [15 clankov]
Celkovy pocet clankov: 407
novsie clanky

Zobrazujem clanky z rubriky "Výuka".
OpenGL, časť 16
Výuka | Dna 23.10.2002 | Johny | 10 znamok, priemer 3.20 | 6107 videni | 1005 WAP videni
V minulej časti som spomínal, že príde hmla... A naozaj aj prišla. Aj keď možno kúsok neskôr, za čo vďačím najmä svojím milým vyučujúcim, ktorí mi vždy našli lepší program ako zabíjať čas. Napr. robiť labáky z fyziky alebo si rátať nejaké trojné integrály, a ťiež čítať obchodný zákonník. Pripomínam, že na 3 školách neštudujem ;o). Ale späť k OpenGL...
WinSocket Communication via VC++
Výuka | Dna 7.10.2002 | Johny | 7 znamok, priemer 1.71 | 7131 videni | 1023 WAP videni
… sú to vlastne 2 samostatné programy, kde 1 plní úlohu servera a druhý, prípadne druhé úlohu klienta. Dá sa to použiť ako jednoduchý Chat pre nejakú lokálnu sieť alebo aj pre Internet. Samozrejme, že možnosti ako Netmeeting to nemá, ale za to, je to malé, kompaktné a ľahko použiteľné. (Hackeri nech čítajú tiež...)
MySQL (+ použitie Visual C++ a PHP)
Výuka | Dna 5.9.2002 | Johny | 22 znamok, priemer 1.86 | 4041 videni | 248 WAP videni
...najznámejšia a najpopulárnejšia OPEN SOURCE databáza. Svoje miesto si vybudovala svojou univerzálnosťou, ľahkým používaním a použitím v PHP. Ak Vás niekedy zaujímalo, ako uložiť nejaké dáta a sami ste sa trápili nad spôsobom ich uloženia a reprezentácie, tak sa tým už netrápte, pretože MySQL vyrieši všetko za Vás + navyše oveľa viac...
OpenGL, časť 15
Výuka | Dna 18.8.2002 | Johny | 3 znamky, priemer 2.00 | 6025 videni | 1431 WAP videni
V dnešnej časti sa budeme do tretice venovať fontom. Tentokrát to budú textúrované fonty. Zdrojový kód, ktorý bude uvedený je špecifický len pre windows. Ide o funckiu wgl, ktorá už bola spomínaná. Apple má napríklad agl a X glx. Nedá sa zaručiť, že tento kód je plne prenositeľný na inú platformu, avšak jeho modifikácia by nemala byť náročná.
Faktúrka v4.0 + zdrojáky v MS Visual C++ 6.0
Výuka | Dna 11.8.2002 | Johny | 15 znamok, priemer 3.00 | 8891 videni | 967 WAP videni
... až sa mi žiada napísať „úspešné pokračovanie tohto programu“, ale ja to robím neziskovo a nemám šajn, ako je a ako sa prípadne rozšíri táto verzia, takže vôbec neviem, či je to úspešný program. Každopádne ako predošlá verzia poskytuje komfortné a jednoduché manažovanie faktúr pre malú alebo aj väčšiu firmu...
Faktúrka
Výuka | Dna 6.8.2002 | Johny | 3 znamky, priemer 2.66 | 8242 videni | 1090 WAP videni
... je program, ktorý som spravil v Borland C++ 3.0 asi za 3 alebo 4 dni. Ide o program, ktorý beží v textovom režime a umožňuje tvorbu a editáciu faktúr, ktoré sa používajú v Slovenskej republike a ich tlač. Nejde o reklamu na kúpu, všetko je zadarmo a navyše so zdrojákmi pre zvedavých...
OpenGL, časť 14
Výuka | Dna 17.7.2002 | Johny | 6 znamok, priemer 2.16 | 8211 videni | 1004 WAP videni
Táto časť bude veľmi podobná tej predchádzajúcej, pretože aj táto bude o fontoch, jediný rozdiel však bude v tom, že font už bude 3D, bude sa môcť točiť okolo svojich osí, bude teda ako 3D objekt. Vyzerá to oveľa lepšie, ako len bitmapový font, ale pravdaže je to aj trochu náročnejšie na grafiku.
Hry pre nenáročných + zdrojáky
Výuka | Dna 6.7.2002 | Johny | 17 znamok, priemer 3.00 | 8900 videni | 1199 WAP videni
Sú to 2 nenáročné hry pre nenáročných hráčov a tak trochu začínajúcich programátorov. Obidve sú spravené v Pascale. Muzzle preto, lebo vtedy som nepoznal iný prog. Jazyk a druhá hra, ktorá je už trošku lepšie urobená je Skladník. Je to niečo ako Sokoban, vlastne je to založené na tej iste myšlienke. V Pascale je to preto, lebo nás to nútili spraviť v Pascale.
OpenGL, časť 13
Výuka | Dna 4.7.2002 | Johny | 5 znamok, priemer 2.40 | 6656 videni | 1104 WAP videni
Hovorí sa, že 13 je nešťastné číslo. V niektorých budovách dokonca takéto poschodie aj chýba a jednoducho ho preskočia. Rozmýšľal som či ho preskočím aj ja, ale hneď som prišiel na to, že to nie je treba. A dokonca Vás presvedčím, že čo také Vám môže číslo 13 pekného priniesť. V dnešnej časti si ukážeme ako dostať na obrazovku nejaké písmenká. Teda bude to o texte a o tom ako ho v OpenGL použiť.
OpenGL, časť 12
Výuka | Dna 19.6.2002 | Johny | 2 znamky, priemer 2.00 | 5902 videni | 1100 WAP videni
V tejto časti si ukážeme, čo je to Display List a ako sa to dá použiť. Display listy nielen, že uľahčujú robotu a prehľadnosť programov, ale tiež prispievajú k rýchlosti renderovania.
OpenGL, časť 11
Výuka | Dna 11.6.2002 | Johny | 1 znamka, priemer 1.00 | 5869 videni | 990 WAP videni
V tejto časti si ukážeme, ako sa dá spraviť jednoduchý efekt, ako je vlajka vo vetre len za použitia zmeny polohy bodov, medzi ktoré umiestňujeme textúru.
OpenGL, časť 10
Výuka | Dna 5.6.2002 | Johny | 8 znamok, priemer 2.75 | 6950 videni | 1072 WAP videni
Táto časť neprinesie až tak veľa nového, ale za to použije veľa toho, čo bolo v predchádzajúcich častiach a spojí to do toho, že si vyrobíme jednoduchý 3D svet. My budeme všetku prácu ponechávať na OpenGL, takže žiadne hĺbkové sortovanie, BSP alebo počitanie viditeľných častí robiť nebudeme. To príde až niekedy ku koncu OpenGL seríálu. Ale pri malých projektoch nemá zatiaľ zmysel sa s tým trápiť, jedine, že by ste chceli urobiť pokračovanie Quake 3 Arena. Táto hra chodí pod OpenGL a veľa ďalších hier berie tento engine za základ ich enginu. Napríklad Return to Castle Wolfenstein alebo Jedi 2 Outcast.
OpenGL, časť 9
Výuka | Dna 29.5.2002 | Johny | 3 znamky, priemer 2.33 | 6619 videni | 1032 WAP videni
Vitajte pri poslednej časti OpenGL, ktorá ma jednociferné označenie. Ak ste postupne sledovali celý seriál, mali by ste byť schopný už urobiť nejaké to OpenGL okno, vedieť spraviť polygón, vytextúrovať ho, použiť svetlá a blednovanie. V dnešnej časti si ukážeme, ako použiť obrázky na jednoduchý efekt. Trošku animácie, trochu farieb, čierno-biele textúry a ich využitie.
Algoritmy v grafoch
Výuka | Dna 29.5.2002 | Johny | 6 znamok, priemer 2.33 | 9195 videni | 1004 WAP videni
Pred pár dňami som bol na skúške z teórie grafov a nedopadla podľa očakávaní. Začalo sa to dobre, pozerali sme algoritmy, o ktorých tu budem písať, ale potom pri definíciách to už bolo horšie. Ale verím tomu, že Vás presné definície od slova do slova nebudú až tak zaujímať, ale ak si spomeniem, tak skúsim napísať aj nejakú od slova do slova.
Huffmanove kódovanie
Výuka | Dna 19.5.2002 | Johny | 15 znamok, priemer 1.66 | 8593 videni | 993 WAP videni
Každého, kto trochu programoval už určite napadla myšlienka urobiť nejaký vlastný pakovač, ktorý by nejakým spôsobom „zbalil“ veľkosť súborov. V tomto článku chcem tým, ktorí o tom ešte nepočuli ukázať, čo to vlastne je a na akom princípe to funguje. Na konci článku bude link na zdroják, je to písané v Borland C++ 3.1, a je to výtvor napísaný za hodinu, možno 2. takže nečakajte, že tam nájdete pakovač lepší ako ARJ, RAR, ZIP alebo ACE. Ono to ani pakovač nie je, lebo kopa funkcií mu chýba. Slúži len na demonštráciu, ako začať, alebo aké metódy sa dajú pri pakovaní použiť...
novsie clanky - starsie clanky